4integration jocke4u skrev:
Mitt gamla DSC larm sköter ju sin uppgifter men har en fundering på men modernare typ Ajax.
Fast när man ser frekvensen på postningar på minst 1,5 mån så känns det sådär....eller hänger "ajax-are" på andra kanaler?
Funkar sjukt bra så behovet är litet att felsöka. Som sagt Ajax Supportbuddy FB grupp funkar också.

• Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
4integration jocke4u skrev:
Mitt gamla DSC larm sköter ju sin uppgifter men har en fundering på men modernare typ Ajax.
Fast när man ser frekvensen på postningar på minst 1,5 mån så känns det sådär....eller hänger "ajax-are" på andra kanaler?
Det skrevs extremt mycket när många var i funderingar på att skaffa ett.
Sedan fick folk sina larm, hade lite fler frågor, och sedan blev det radiotystnad.

Så det betyder antingen att dom var så kassa att folk slängde ut dom och skämdes, eller att det helt enkelt fungerade bra :p

• Wow
Ernfrid
  • Laddar…
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Det skrevs extremt mycket när många var i funderingar på att skaffa ett.
Sedan fick folk sina larm, hade lite fler frågor, och sedan blev det radiotystnad.

Så det betyder antingen att dom var så kassa att folk slängde ut dom och skämdes, eller att det helt enkelt fungerade bra :p
Jag är fortfarande nöjd med mitt :)

En billigare rökdetektor skulle jag önska mig, så jag kan strössla med dem.

• Gilla
Ernfrid och 2 till
  • Laddar…
T
Är nog så att alla är väldigt nöjda samt att deras grejer är riktigt användarvänliga, såväl vid installation som vid daglig användning. Jag har satt upp tre system, varav ett större samt har flera bekanta som också satt upp dessa larm och bevakar denna tråd om någon har frågor. Ajax är på flera punkter faktiskt rent överlägset flera andra fabrikat jag jobbat med tidigare

• Gilla
Ernfrid och 1 till
  • Laddar…
+1. Är tyst för att det fungerar så felfritt här. Enda jag saknar är en schysst integration med Home Assistant, men kan i alla fall få ut larmets status där vilket räcker långt.

• Gilla
Ernfrid och 1 till
  • Laddar…
Jag är också jättenöjd med systemet. Har faktiskt inte strulat en ända gång. Vilket är skönt då wingblad teknik som jag köpte ifrån verkar gått upp i rök. Garanti?

• Gilla
Ernfrid och 1 till
  • Laddar…
T
mackee mackee skrev:
Jag är också jättenöjd med systemet. Har faktiskt inte strulat en ända gång. Vilket är skönt då wingblad teknik som jag köpte ifrån verkar gått upp i rök. Garanti?
Kanske Ajax direkt står för? Jag har inte haft några prylar som gått sönder

Jag har kört mitt i ett par år nu, otroligt nöjd. Detta år blev de första batteribytena av, vissa delar har jag fortfarande inte behövt byta på efter snart 4 år
Har ett ganska stort system numera och det enda som har hänt är att keypaden strulade och att jag bytt backup batteriet i hubben.

• Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Snart åker jag på att köpa ny hub då 2g/3g nätet stängs ned. Tråkig utgift.

• Ledsen
bsba
  • Laddar…
mackee mackee skrev:
Snart åker jag på att köpa ny hub då 2g/3g nätet stängs ned. Tråkig utgift.
Jag har tänkt på det med. Tänkte försöka härda ut ett år till sen får man väl ta tag i det. Vilken köper du?

• Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Blir en hub 2 plus 4g om inget annat nytt kommit ut när det är dags. Har hub2 idag

• Gilla
Mattias_Jo1 och 1 till
  • Laddar…
mackee mackee skrev:
Ja exakt. Jag har börjat köpa på Designlarm. Sjukt bra service.

G guggen skrev:
Jag har tänkt på det med. Tänkte försöka härda ut ett år till sen får man väl ta tag i det. Vilken köper du?
Samma syn…kör på till de släcker. Har första Hubben.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.