F
Det är en reklambild för Ajax Security Systems med sensorer och logotyp, på en mörk bakgrund.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Klp65 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
F Frågan skrev:
[bild]
Var finns dessa? :p
 
F Frågan skrev:
[bild]
Dessa Dekaler går väl inte få tag på?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Dessa Dekaler går väl inte få tag på?
Jag fick med sådana från safeland när jag köpte helt paket. Har dock valt att sätta upp några andra mindre provocerande därifrån
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Är det så bra att meddela tjuvar vilket larm man har?
 
F
Jag fick också med dekalerna i ett paket. Den lätt provocerande samt en till som jag tror var nedan (googlad bild). Tänker att det inte skadar att tala om fabrikatet på larmet. Förhoppningsvis en kvalitetsstämpel i detta fall. Etikett med text "PROTECTED BY AJAX SECURITY SYSTEMS" bredvid abstrakt geometrisk figur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är min fomo rädsla obefogad?

Känns "ovärt" att köpa Ajax just nu med safeland som en av få återförsäljare= ingen konkurrens=dyrt. Känns inte nytt (hubbarna har några år sedan de kom) och är rädd att man köper ett dyrt system nu som är samma som någon köpte för flera år sedan. Så kommer något nytt/ ny hub från Ajax snart?
 
Drune Drune skrev:
Är min fomo rädsla obefogad?

Känns "ovärt" att köpa Ajax just nu med safeland som en av få återförsäljare= ingen konkurrens=dyrt. Känns inte nytt och är rädd att man köper ett dyrt system nu som är samma som någon köpte för flera år sedan. Så kommer något nytt/ ny hub från Ajax snart?
Jag köpte härifrån för nåt år sedan. Efter det dök kronan så då blev safeland billigast och jag kompletterade lite från dem då.
https://best-alarm-system-webshop.eu/en/
 
  • Gilla
Drune
  • Laddar…
Drune Drune skrev:
Är min fomo rädsla obefogad?

Känns "ovärt" att köpa Ajax just nu med safeland som en av få återförsäljare= ingen konkurrens=dyrt. Känns inte nytt (hubbarna har några år sedan de kom) och är rädd att man köper ett dyrt system nu som är samma som någon köpte för flera år sedan. Så kommer något nytt/ ny hub från Ajax snart?
Detta gäller väl typ alltid.....det kommer alltid nåt nyare men äldre behöver inte vara sämre! Men självklart köper man inte 2G/3G utan 4G.
Sen om man vill ha det senaste ....då gäller det att bevaka massa nyheter (och kanske då inte ha något larm under tiden) och sen när det nyaste och hetaste kommer och du köper det....troligen till ett högt pris och kan få med dig barnsjukdomar/buggar som du får leva med tills dessa är lösta (förhoppningsvis mjukvarubaserade och inte hårdvara)
 
  • Gilla
Drune och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Igår fick mitt gamla DSC larm spelet igen....en zon som ej är aktiv larmar (helt eller delvis) och lyckades inte fixa till det....så igen dyker tankarna upp om att byta till AJAX.

Vad är de största AJAX grejerna ni stör er på?

Några funderingar
  • Vill minnas att AJAX inte hade buzz/notifieringsljud i knappsatsen eller dylikt att larma vid inpassage, är det så fortfarande?
  • Var det inte nåt om ordningen man lägger till enheter som styrde hur dom dyker upp i appen? Något som är att föredra? T.ex. att alltid börja med styrenheter/knappsatser?
  • Är det enbart via mobil som man konfigurerar eller går det via dator?
  • Sker konfig via lokalt WiFi eller via AJAX's servers?
  • Hur lång räckvidd? Har enheterna repeater funktion för att förlänga räckvidden?
 
  • Gilla
Drune
  • Laddar…
N nevinator skrev:
Jag köpte härifrån för nåt år sedan. Efter det dök kronan så då blev safeland billigast och jag kompletterade lite från dem då.
[länk]
Har beställt på https://www.velltra.se/. Bra priser om man inte eftersöker larmsupport.
 
Redigerat:
4integration jocke4u skrev:
Igår fick mitt gamla DSC larm spelet igen....en zon som ej är aktiv larmar (helt eller delvis) och lyckades inte fixa till det....så igen dyker tankarna upp om att byta till AJAX.

Vad är de största AJAX grejerna ni stör er på?

Några funderingar
  • Vill minnas att AJAX inte hade buzz/notifieringsljud i knappsatsen eller dylikt att larma vid inpassage, är det så fortfarande?
  • Var det inte nåt om ordningen man lägger till enheter som styrde hur dom dyker upp i appen? Något som är att föredra? T.ex. att alltid börja med styrenheter/knappsatser?
  • Är det enbart via mobil som man konfigurerar eller går det via dator?
  • Sker konfig via lokalt WiFi eller via AJAX's servers?
  • Hur lång räckvidd? Har enheterna repeater funktion för att förlänga räckvidden?
1. Precis, notifiering om inpassering kan istället ges via valfri siren
2. Du har uppfattat det helt rätt, ordningen går inte att styra. Samtidigt så är det sällan du behöver gå in på en enskild enhet. Jag har samlat dem i grupper om samma typ.
3. Via mobilapp är enda alternativet för konsumenter.
4. Skulle tro att det går via Ajax Cloud men vet inte säkert om appen kan koppla till hubben lokalt.
5. Upp till 2km fri sikt. Enheterna repeterar inte själva signalen från hubben men det finns en range booster att köpa. Du kommer sannolikt inte att behöva detta om du inte bor i en herrgård
 
  • Gilla
4integration
  • Laddar…
Kan tillägga att just avståndet och batteritiden var för mig en av de viktigaste när jag bestämde mig.
Jag har mitt på en gård med massvis av byggnader där flera har enheter med ca 50m avstånd mellan byggnaderna, inkl stenväggar. Fungerar bra med en hub.
 
  • Gilla
4integration
  • Laddar…
Gick med i FB gruppen "Ajax Security Installers" https://www.facebook.com/groups/431829727832637/ och postade en fråga om API (speciellt att läsa status) och en Ajax Engineer var snabbt på....gå med och kommentera ert API behov medan de lyssnar ;) :D

De är lite ovilliga och pekar på säkerhetsrisker men jag vill framförallt ha ett ReadOnly API vilket borde vara ganska safe
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.