K Klp65 skrev:
Kolla här
[länk]
Läste den tråden, men lite osäker om jag får funktionen jag vill ha med skal-larm och vanligt larm, menar ni att det är bättre att gå på rstp kameror då, isf vilka rek ni?
 
B Blaxtar skrev:
Har Safelands tjänst stöd för IFTTT?
Ja och det är där Arlo går att aktivera, men frågan är om det stödjer det jag vill :)

Har för övrigt frågat safe.land i torsdag men inte fått svar men har inte bett dem rek. Kameror
 
  • Gilla
nuco
  • Laddar…
B bergquist skrev:
Läste den tråden, men lite osäker om jag får funktionen jag vill ha med skal-larm och vanligt larm, menar ni att det är bättre att gå på rstp kameror då, isf vilka rek ni?
Jag kör så här eftersom jag köpte mina Arlo före Ajax och för att Arlos GeoFencing funktion är rätt så opålitlig, så Arlo aktiveras inte alltid när båda har lämnat huset.
Då känns det skönt att Arlo åtminstone aktiveras vid ett larm…
 
K Klp65 skrev:
Jag kör så här eftersom jag köpte mina Arlo före Ajax och för att Arlos GeoFencing funktion är rätt så opålitlig, så Arlo aktiveras inte alltid när båda har lämnat huset.
Då känns det skönt att Arlo åtminstone aktiveras vid ett larm…
Ok, om du skulle köpa nya idag, vilka hade du köpt då?
 
Jag har Imou kameror och ett Ajax system. Kan se dom i Ajax-appen men tittar aldrig genom där utan istället i Imou-appen
 
V Villa1949 skrev:
Jag har Imou kameror och ett Ajax system. Kan se dom i Ajax-appen men tittar aldrig genom där utan istället i Imou-appen
Är de alltid igång eller startar de när du aktiverar larmet eller nightmode ?
 
B bergquist skrev:
Är de alltid igång eller startar de när du aktiverar larmet eller nightmode ?
Jag har dom alltid igång och spelar in på rörelse. Dom är inte ihopkopplade med larmet mer än att det går att se live i Ajax appen. Men Imou-appen visar snabbare så tittar där istället.

jag får notis när rörelse upptäcks.
 
Ok, så de spelar in hela tiden, fungerar iofs..
Lagrar de på molnet eller har du deras basstation?
 
Nej dom spelar inte in hela tiden.
Inspelning startar vid rörelse och då skickas även notis.

Du kan köra via deras basstation, SD kort eller via deras molnlagring via deras abonnemangstjänst.

Kör också imou och är är mycket nöjd!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Är det bara jag som tycker att HomeSiren piper för högt vid fördröjning även om man har inställt på låg pipvolym?
Tack så mycket, ska kolla på vilken imou man ska ha, läste även lite om dem här och många verkar nöjda.
 
Är det någon som har koll på eller har testat hur Ajax Fireprotect funkar i badrum/tvättstuga ? Jag skulle gärna vilja ha en brandvarnare där inne så man får lite varning innan hela huset är övertänt om olyckan skulle vara framme. Tänker att kondens, fukt och värme kan bli ett problem ?
 
L Liljeros skrev:
Är det någon som har koll på eller har testat hur Ajax Fireprotect funkar i badrum/tvättstuga ? Jag skulle gärna vilja ha en brandvarnare där inne så man får lite varning innan hela huset är övertänt om olyckan skulle vara framme. Tänker att kondens, fukt och värme kan bli ett problem ?
Jag fick detta svar från Safeland för en vecka sedan när jag ställde samma fråga till dem;


Nuvarande brandvarnare funkar för detta ändamål, men har precis som klassiska brandvarnare tendens att fellarma när de är placerade för nära duschen. Jag skulle avvakta tills FireProtect 2 anländer, vilket den bör göra i början av Q2. Den skall vara mer eller mindre immun mot falsklarm vid ånga från dusch.


Jag kommer att få en lite tidigare än Q2 att testa åt dem. Jag kan försöka komma ihåg att återkoppla hur testerna går om du är intresserad?
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Mitt gamla DSC larm sköter ju sin uppgifter men har en fundering på men modernare typ Ajax.
Fast när man ser frekvensen på postningar på minst 1,5 mån så känns det sådär....eller hänger "ajax-are" på andra kanaler?
 
J
4integration jocke4u skrev:
Mitt gamla DSC larm sköter ju sin uppgifter men har en fundering på men modernare typ Ajax.
Fast när man ser frekvensen på postningar på minst 1,5 mån så känns det sådär....eller hänger "ajax-are" på andra kanaler?
Jag är med i en fb-grupp, där är också ganska lite aktivitet men snabba svar när det kommer frågor. Misstänker att det fungerar lika smärtfritt för andra som för oss..
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.