Hej
Har problem med två doorprotect plus som sitter på källarfönsterna. De står som öppna hela tiden. Inte ens när jag skruvar av dem och sätter ihop de med magneten stänger de. Har haft de i ungefär 3 år och har fungerat innan. Har totalt 6 doorprotect och de andra fungerar.
Någon som varit med om liknande?

Lucky2015
K keckepro skrev:
Hej
Har problem med två doorprotect plus som sitter på källarfönsterna. De står som öppna hela tiden. Inte ens när jag skruvar av dem och sätter ihop de med magneten stänger de. Har haft de i ungefär 3 år och har fungerat innan. Har totalt 6 doorprotect och de andra fungerar.
Någon som varit med om liknande?
- Har du genomfört självtesterna på sensorerna för att se om de kommunicerar med hubben?

- Hur är batterinivån? Testa byt batterier.

- Har du testat ta bort dem från systemet och sedan installera om dem?

Hej! Bytade batteri och tog bort samt lade till dem igen och nu fungerar de. Noterade även att manualen säger att magneten skall vara till höger om sensorn, det hade jag missat så jag vände de om. Vet inte hur stor skillnad det egentligen gjorde för de har ju fungerat innan.

Tack för hjälpen

Lucky2015
K keckepro skrev:
Hej! Bytade batteri och tog bort samt lade till dem igen och nu fungerar de. Noterade även att manualen säger att magneten skall vara till höger om sensorn, det hade jag missat så jag vände de om. Vet inte hur stor skillnad det egentligen gjorde för de har ju fungerat innan.

Tack för hjälpen
Kul att du fick igång dem igen! (y):)

Hej
Blev ingen höjdare. Vaknade kl 02 av att larmet gick… dörrsensorn som fellarmade. Stod som ett ljus i sängen. Verkar precis som magneten blivit svagare. Har nu bytat till den stora magneten istället, hoppas det fungerar bättre.

Vilken övervakningskamera rekommenderas för integration med Ajax? Arlo?

Lucky2015
F fredrik1234 skrev:
Vilken övervakningskamera rekommenderas för integration med Ajax? Arlo?
Jag kör Imou både inne och ute. Har även en Nest IQ. Nest kameran var outstanding tidigare men nuförtiden är appen enormt seg och buggig. Kan därför inte rekommendera Nest.

Imou har väldigt prisvärda kameror och appen är snabb. De har även en kamera med motor som täcker större område.

Lucky2015
K keckepro skrev:
Hej
Blev ingen höjdare. Vaknade kl 02 av att larmet gick… dörrsensorn som fellarmade. Stod som ett ljus i sängen. Verkar precis som magneten blivit svagare. Har nu bytat till den stora magneten istället, hoppas det fungerar bättre.
Släng iväg ett mail till support@ajax.com så kanske de har en lösning på ditt problem. Det ska ju fungera med båda magneterna :)

Vad skulle fördelen vara att integrera eventuella kameror med AJAX?

Jag kör imou och appen är ju fantastisk. Snabb och lätt.

Lucky2015
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Vad skulle fördelen vara att integrera eventuella kameror med AJAX?

Jag kör imou och appen är ju fantastisk. Snabb och lätt.
Jag instämmer med dig. Jag använder också imou appen till 99,9% då den är så bra. Men bara för sakens skull la jag in kamerorna i Ajax appen också. Men det tar längre tid i Ajax appen att få bildströmmen från kameran jämfört med att gå in i Imou appen.

Hade Imou innan men bytte till Google nest nya som kom ut nu. Har ingen möjlighet att dra ethernet så vill ha eventstyrd inspelning för att inte belasta Wi-Fi för mycket. Imou har ingen bra persondetektor så den larmar för all rörelse. Här är Google bättre. Vill bara få notis när det är en person på tomten då vi inte är hemma

richardtenggren
Såg ut som trevliga nyheter?
Abstrakt illustration av OS Malevich 2.12-uppdatering för Ajax sirener.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
GammaltSomNytt och 2 till
  • Laddar…
Det låter ju riktigt bra! Hoppas bara att det kommer att funka för alla gamla sirener man har hemma och inte bara de senaste.

Som jag förstått det funkar det bara med sirener med senaste firmware och det finns ingen möjlighet att själva uppdatera firmware på enheterna…

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Finns det även ringklockor som fungerar med detta om man nu inte vill skrämma bort kunderna? Kan man dessutom trigga en kamera så man fotograferar alla som kommer in?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.