693 293 läst · 2 883 svar
693k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande men jag har aldrig fått Ajax att fungera med mitt sim-kort för data/sms. Ajax ringer mig när larmet går, men inte mer än så.Buuzzz skrev:
En annan dålig grej är att knappsatsen inte låter när man går in huset och det är larmat. Det måste man ha en inomhussiren för (och på de första sirenerna som såldes så fanns inte den funktionen).
Men på det hela taget är jag sjukt nöjd med systemet.
Har du ett Netmore simkort eller någon annan operatör?Nyfniken skrev:Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande men jag har aldrig fått Ajax att fungera med mitt sim-kort för data/sms. Ajax ringer mig när larmet går, men inte mer än så.
En annan dålig grej är att knappsatsen inte låter när man går in huset och det är larmat. Det måste man ha en inomhussiren för (och på de första sirenerna som såldes så fanns inte den funktionen).
Men på det hela taget är jag sjukt nöjd med systemet.
Som sagt, "Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande".Lucky2015 skrev:
Jag har lagt flera dar på att få det att funka så nu skiter jag i det helt enkelt.
Även om man är långt över genomsnittet så kan man faktiskt trots detta köra fast någonstans Hör av dig till Ajax support med en felanmälan om du ändå vill ha det igång någon gång i framtiden. De brukar svara inom ett par timmar och brukar gå igenom loggfilerna för att felsöka.Nyfniken skrev:
Haha så sant så tyckte bara det var synd att du inte fått till data på larmet så kunde inte låta bli att försöka bidra med några tips.Nyfniken skrev:
Hade samma problem som dig med mitt första Ajax larm och höll på att slänga ut "skiten" men då visade sig att jag råkat sätta dit en punkt där det inte skulle vara en under apn inställningarna och vips så fungerade det.
Men vad är APN?Lucky2015 skrev:Haha så sant så tyckte bara det var synd att du inte fått till data på larmet så kunde inte låta bli att försöka bidra med några tips.
Hade samma problem som dig med mitt första Ajax larm och höll på att slänga ut "skiten" men då visade sig att jag råkat sätta dit en punkt där det inte skulle vara en under apn inställningarna och vips så fungerade det.
Asking for a friend
Här kommer en länk till en beskrivning om APN och vad det används för.S Sista spiken skrev:
https://www.induo.com/b/apn-installningar-och-privata-apn/
Best Alarm System i Spanien blir ca 20-30% billigare än att beställa inom Sverige.
Har handlat i två omgångar utan problem, snabba leveranser också.
Har handlat i två omgångar utan problem, snabba leveranser också.
M metalworm skrev:
Kan även jag rekommendera https://best-alarm-system.eu/
En av mina brandvarna var defekt, bara skicka tillbaka, dock på egen bekostnad och få en ny samt ersättning för utlägg vid bekräftad defekt enhet.
En av mina brandvarna var defekt, bara skicka tillbaka, dock på egen bekostnad och få en ny samt ersättning för utlägg vid bekräftad defekt enhet.
https://www.megateh.eu/ beställde jag från, bra pris och snabb leverans.M metalworm skrev: