Buuzzz Buuzzz skrev:
Vad är det negativa med larmet?
Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande men jag har aldrig fått Ajax att fungera med mitt sim-kort för data/sms. Ajax ringer mig när larmet går, men inte mer än så.

En annan dålig grej är att knappsatsen inte låter när man går in huset och det är larmat. Det måste man ha en inomhussiren för (och på de första sirenerna som såldes så fanns inte den funktionen).

Men på det hela taget är jag sjukt nöjd med systemet.

Lucky2015
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande men jag har aldrig fått Ajax att fungera med mitt sim-kort för data/sms. Ajax ringer mig när larmet går, men inte mer än så.

En annan dålig grej är att knappsatsen inte låter när man går in huset och det är larmat. Det måste man ha en inomhussiren för (och på de första sirenerna som såldes så fanns inte den funktionen).

Men på det hela taget är jag sjukt nöjd med systemet.
Har du ett Netmore simkort eller någon annan operatör?

Lucky2015
Appendix Appendix skrev:
Ja det var ju det jag tänkte då de sitter under takfoten på de hus de sitter på

Och 2,8 upp :rofl:
Det var vääääldigt högt upp :crysmile::rofl:

Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Har du ett Netmore simkort eller någon annan operatör?
Jag får svara "någon annan" eftersom jag helt enkelt inte kommer ihåg. :crysmile:

Men Netmore har jag aldrig hört förut, så de var det inte.

Lucky2015
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag får svara "någon annan" eftersom jag helt enkelt inte kommer ihåg. :crysmile:

Men Netmore har jag aldrig hört förut, så de var det inte.
Har du kontrollerat att du har rätt apn inställningar inlagt i hubben? Om dessa är felaktiga eller saknas så fungerar inte data.

Har du kontrollerat att du har rätt apn inställningar inlagt i hubben? Om dessa är felaktiga eller saknas så fungerar inte data.
Som sagt, "Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande". ;)

Jag har lagt flera dar på att få det att funka så nu skiter jag i det helt enkelt. :beer:

Lucky2015
Nyfniken Nyfniken skrev:
Som sagt, "Jag anser mig vara långt över genomsnittet vad gäller tekniskt kunnande". ;)

Jag har lagt flera dar på att få det att funka så nu skiter jag i det helt enkelt. :beer:
Även om man är långt över genomsnittet så kan man faktiskt trots detta köra fast någonstans :surprised::crysmile: Hör av dig till Ajax support med en felanmälan om du ändå vill ha det igång någon gång i framtiden. De brukar svara inom ett par timmar och brukar gå igenom loggfilerna för att felsöka.

Även om man är långt över genomsnittet så kan man faktiskt trots detta köra fast någonstans :surprised::crysmile:
Jojo, det är till 99% sannolikhet skit bakom spakarna, men frågan var vad jag inte gillar med larmet och jag svarade på det. :D

Lucky2015
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jojo, det är till 99% sannolikhet skit bakom spakarna, men frågan var vad jag inte gillar med larmet och jag svarade på det. :D
Haha så sant så :rofl: tyckte bara det var synd att du inte fått till data på larmet så kunde inte låta bli att försöka bidra med några tips. :cool:

Hade samma problem som dig med mitt första Ajax larm och höll på att slänga ut "skiten" men då visade sig att jag råkat sätta dit en punkt där det inte skulle vara en under apn inställningarna och vips så fungerade det. :cool:

Haha så sant så :rofl: tyckte bara det var synd att du inte fått till data på larmet så kunde inte låta bli att försöka bidra med några tips. :cool:

Hade samma problem som dig med mitt första Ajax larm och höll på att slänga ut "skiten" men då visade sig att jag råkat sätta dit en punkt där det inte skulle vara en under apn inställningarna och vips så fungerade det. :cool:
Men vad är APN?
Asking for a friend

vilka säljer ajaxdelar rimligt billigt numera?
innom hela eu
behöver komplettera lite och byta ut en magnetisk dörrkontakt som fellarma någon gång per månad

Best Alarm System i Spanien blir ca 20-30% billigare än att beställa inom Sverige.
Har handlat i två omgångar utan problem, snabba leveranser också.

M metalworm skrev:
innom hela eu
behöver komplettera lite och byta ut en magnetisk dörrkontakt som fellarma någon gång per månad

• Gilla
krester
  • Laddar…
Kan även jag rekommendera https://best-alarm-system.eu/

En av mina brandvarna var defekt, bara skicka tillbaka, dock på egen bekostnad och få en ny samt ersättning för utlägg vid bekräftad defekt enhet.

• Gilla
gluecifer
  • Laddar…
M metalworm skrev:
innom hela eu
https://www.megateh.eu/ beställde jag från, bra pris och snabb leverans.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.