175 189 läst · 435 svar
175k läst
435 svar
Är Roundup koncentrat borttaget från marknaden
Det finns RoundUp som inte skulle heta det längre eftersom formulan är förstörd. Jag använde 1/2 l till en garageuppfart med plattor, hände ingenting. Försöker reklamera 2 liter. Känner mig lurad, hade inte tänkt köpa "VATTEN"G gluecifer skrev:
Denna RoundUp som finns att köpa nu har ett ytterst liten mängd Glyfosat 7,2 g/L vilket är en oförskämt liten koncentration och sen lite pelargonolja, bara att hälla ut någonstans, varför inte mitt i en rabatt när det ändå inte dödar ett skit!
Det ska gå att köpa från E-bay-Tyskland men blir då inte billigt. Hur de ska göra som fått Parkslide i sin trädgård och behöver spruta in i stjälkarna innan första frostknäppen? Läste något om att man kunde registrera sig hos Lantmännen och isf. köpa därifrån
Finns att köpa på AgriCenter .gr som verkar Grekiskt. Finns ingen översättning på sidan men det verkar billigt. Tacksam för om nån köper kan berätta hur det gick!G gluecifer skrev:
Firman finns på Facebook också!
Redigerat:
Jag köpte gamla konceptet på koncentrat från E-bay. Fanns i Tyskland men svindyrt. En säljare fanns. En liter med frakt 1100. För mig är det värt det 360 g/liter i stället för som nu 7,2 g/liter. Jag vill inte hålla på och böja ryggen 50 ggr bara för garageuppfarten. Nu vill jag veta hur pålitliga de Grekiska firmorna är. Man hittar de via Googlesökning Roudup och sen bilder. Då ser man vilka firmor som säljer. De har ingen översättning på sina sajter men en liter där kostar runt 110 skr. Vågar man köpa? Jag vill bara veta?blomknopp skrev:
Hur har ni ni som köpt 'Glyfos' från Agraking (360g/l) blandat?
Jag använde gamla roundup som riktmärke och tog därför ca 0,5 dl till 1 liter vatten vilket ger en styrka på 18g glyfos/liter (gamla roundup är 14,4/l om jag minns rätt).
Men... finns några fördelar med att öka dosen till säg 1 dl/l istället (dvs 36g glyfos/liter) ?
Jag har en massa gemytlig kirskål som ska utrotas.
Jag använde gamla roundup som riktmärke och tog därför ca 0,5 dl till 1 liter vatten vilket ger en styrka på 18g glyfos/liter (gamla roundup är 14,4/l om jag minns rätt).
Men... finns några fördelar med att öka dosen till säg 1 dl/l istället (dvs 36g glyfos/liter) ?
Roundup fungerar inte på Kirskål hur stark den nu är. Plöj upp jorden med något jordbruksverktyg. Roundup har slutat säljas till den styrkan det var. Jag har själv tvist med Rusta då jag köpt deras Roundup som inte har effekt alls. Jag köpteockså från E-bay från Tyskland vilket innehöll bara vatten, tvist där också. Den från Tyskland skulle innehålla samma gamla styrka, det var bara vatten så nu är det krig. Tittar man på Google bilder på Roudup ser man Grekiska sajter med grekisk text där det går att köpa den gamla styrkan billigt. Nu litar jag inte på nån. Det bästa är att någon köper utomlands och tar med hem. Lukten ska vara kemisk, limliknande. Luktar det bara vatten så är det vatten!Tom1868 skrev:Hur har ni ni som köpt 'Glyfos' från Agraking (360g/l) blandat?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Jag körde 1dl på 5l och sprayade ca 5l på 200m2. Körde samma Gly som du och det har dödat allt.Tom1868 skrev:Hur har ni ni som köpt 'Glyfos' från Agraking (360g/l) blandat?
Den jag köpte, 'Glyfos' (Agraking), luktar väldigt kemisk på ett sådant vis att det bör vara fler varningstrianglar på, där ser jag inga problem. Min fråga rörde dock hur de som, fått ett vettigt exemplar, blandade.blomknopp skrev:Roundup fungerar inte på Kirskål hur stark den nu är. Plöj upp jorden med något jordbruksverktyg. Roundup har slutat säljas till den styrkan det var. Jag har själv tvist med Rusta då jag köpt deras Roundup som inte har effekt alls. Jag köpteockså från E-bay från Tyskland vilket innehöll bara vatten, tvist där också. Den från Tyskland skulle innehålla samma gamla styrka, det var bara vatten så nu är det krig. Tittar man på Google bilder på Roudup ser man Grekiska sajter med grekisk text där det går att köpa den gamla styrkan billigt. Nu litar jag inte på nån. Det bästa är att någon köper utomlands och tar med hem. Lukten ska vara kemisk, limliknande. Luktar det bara vatten så är det vatten!
Det behövs inte någon stark blandning och man duschar på och det ska göras när solen skiner och inte regnar på 6 timmar, det kan bara ta något längre tid innan skiten ger sig, men har ju igen betydelse bara det ger sig, samt att smörjan räcker längre. Jag har använt och blandat ca 3 deciliter till 10 liter vatten och det fungerar. Det är inte fel att prova sig fram.Det med kirskål blir många vändor, för den liksom stänger av en del av sig och kommer igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade denna hemma som jag ”ärv” av farsan.
Den har några år på nacken.
Är den ”the real deal”?
Sprutade på allt som växte i min grusade framsida men ingen hänt än, 48 timmar sedan.
Blandade 4 kapsyler (á 20ml) i 2 liter vatten, låter det rimligt?