Claes Sörmland
B Blackfear skrev:
tack som tusan för denna tabell :) jag har alla möjliga varianter utav ogräs som jag tänkte ta kol på innan jag sår en ny gräsmatta, går detta medel ned till rötterna eller kommer de upp igen?
Ja, glyfosat verkar systemiskt så att rötterna dör. Det tas upp via bladets klyvöppningar, cirkulerar sedan i växten och blockerar sedan ett enzym som krävs för syntesen av aromatiska aminosyror. Effekten blir att växten svälter ihjäl när dessa aminosyror inte syntetiseras i tillräcklig grad.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Beställde precis en liter från agraking 30€ med frakt då får vi se hur lång tid detta tar.

S santos skrev:
Beställde precis en liter från agraking 30€ med frakt då får vi se hur lång tid detta tar.
Jag beställde 2fl i tisdags. Ser ut att komma i dag.

• Gilla
antote
  • Laddar…
Mina verkar vara packade iaf känns som ett seriöst företag iaf

Mina flarror kom idag. :)

Vad exakt heter den produkten från Agrarking?

• Gilla
CalleBanan
  • Laddar…
Någon som har använt Agrarking på gräsmatta för att få bort exempelvis maskrosor och tistlar?

• Gilla
Kurtanagger
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Agrarking är ett tyskt företag:)
Till ditt ändamål ska du använda deras produkt Dicotex,
[länk]
Aha tack funkar den på singel och asfalt också, vi har även problem med en massa olika ogräs där? Eller är denna bättre till det https://agrarking.de/glyfos-unkrautfrei-1-ltr.html

Jag kör den på plattorna och det funkar fin fint

• Gilla
tranceblast
  • Laddar…
T tranceblast skrev:
Aha tack funkar den på singel och asfalt också, vi har även problem med en massa olika ogräs där? Eller är denna bättre till det [länk]
Tycker faktiskt det tar ogräset mer effektivt än glyfosat, men gräset sparar den.

• Gilla
JoJo54 och 1 till
  • Laddar…
Tycker faktiskt det tar ogräset mer effektivt än glyfosat, men gräset sparar den.
Hmm, nu blev det svårt att välja :thinking::)

T tranceblast skrev:
Hmm, nu blev det svårt att välja :thinking::)
Men på singel och asfal vill du väl ha bort allt? då är det glyfosat som gäller.
På gräsmattan dicotex.

Men på singel och asfal vill du väl ha bort allt? då är det glyfosat som gäller.
På gräsmattan dicotex.
Ja allt ska bort. La en beställning på glyfosat :D

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.