Offa1989 Offa1989 skrev:
Någon som köpt nyligen och har en pålitlig länk?

Helst ett lite mindre paket, eller om någon i Göteborg redan har och vill sälja några liter?
Jag kan vara med och dela om du får tag i för mycket...(y)

Beställde Roundup 480g/l via Ebay från Polen, kom på ett par dagar. Flaskor om 1 liter.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Jag kan vara med och dela om du får tag i för mycket...(y)
Kan aldrig bli för mycket, EU kommer att förbjuda roundup och MCPA inom något/några år ... så en 20 liters dunk är en bra investering för framtiden :)

nikasp
Jag blir också lite paff att det bland vissa anses lite busigt att använda förbjudna gifter i trädgården. Har själv använt en sprayflaska roundup som fanns i huset vi köpte men nu 6 år senare och efter att ha läst lite känns det inte tänkbart att använda sånt skit. Exets pappa född tidigt 40-tal sprutade hormoslyr och äldsta brodern föddes med endast tumme på ena handen och exet hade någon slags nervskada som påverkade balansen och livet.

• Gilla
Stefan Bengt och 5 till
  • Laddar…
Mats-S
nikasp nikasp skrev:
Jag blir också lite paff att det bland vissa anses lite busigt att använda förbjudna gifter i trädgården.
Vänligen starta en egen tråd där du och andra intresserade kan diskutera miljökonsekvenserna av diverse bekämpningsmedel. Den här tråden handlar enbart om tekniken kring roundup/MCPA samt vart man kan köpa det. Många som söker fakta angående den biten här, så synd om tråden ska spåra ur till en allmän miljödebatt.

• Gilla
  • Haha
RalleB och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Mats-S Mats-S skrev:
Vänligen starta en egen tråd där du och andra intresserade kan diskutera miljökonsekvenserna av diverse bekämpningsmedel. Den här tråden handlar enbart om tekniken kring roundup/MCPA samt vart man kan köpa det. Många som söker fakta angående den biten här, så synd om tråden ska spåra ur till en allmän miljödebatt.
Ska inte sabba mer men man blir lite ledsen när du skriver att du ska köpa en 20-litersdunk. Lär bli fattig natur framöver när vi rubbar systemet med massa gift.

• Gilla
RobbanGBG och 1 till
  • Laddar…
E
Mats-S Mats-S skrev:
Mats-S Mats-S skrev:
Importen som tråden vid upprepade tillfällen uppmanar till är ju ett brott mot svensk kemikalielagstiftning då produkterna som föreslås inte är godkända här. Eftersom tipsarna i tråden inte upplyser om det så är det ju bra om det framhålls av andra.

Undrar om det räknas som dolt fel att någon förgiftat grundvattnet med förbjudna växtskyddsmedel?

• Gilla
JonasHöglund och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Vänligen starta en egen tråd angående alla era tvivel om det här, så kan vi fortsätta diskussionen där. Jag deltar mer än gärna, men i den här tråden kommer jag inte att svara er.
Snälla, visa lite respekt mot forumreglerna och kapa inte den här tråden, tack!

• Gilla
Anonymiserad 59847 och 1 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Ska inte sabba mer men man blir lite ledsen när du skriver att du ska köpa en 20-litersdunk. Lär bli fattig natur framöver när vi rubbar systemet med massa gift.
Herregud, antingen är du extremt trångsynt eller bara en vanlig södermalmsmiljöskalle. Roundup är helt lagligt och används i massiva mängder av alla lantbrukare i Sverige. För att göra lite politik av det hela så har man förbjudit det för privatpersoner, precis som med mkt annat. Så de stora mängderna fortsätter användas och på ett dåligt sätt. Denna tråd har förespråkat ett modest användande såsom punkt-besprutning av ogräs mm. Starta en egen miljö-tråd, men inte här.

• Gilla
Nillea och 2 till
  • Laddar…
E
Mats-S Mats-S skrev:
Vänligen starta en egen tråd angående alla era tvivel om det här, så kan vi fortsätta diskussionen där. Jag deltar mer än gärna, men i den här tråden kommer jag inte att svara er.
Snälla, visa lite respekt mot forumreglerna och kapa inte den här tråden, tack!
Det råder inga som helst tvivel om den juridiska positionen. Produkterna som föreslås för import är inte godkända.

Visa lite respekt för lagstiftningen istället för att hänvisa till forumets regler.

• Haha
  • Gilla
Stefan Bengt och 1 till
  • Laddar…
G guggen skrev:
Herregud, antingen är du extremt trångsynt eller bara en vanlig södermalmsmiljöskalle. Roundup är helt lagligt och används i massiva mängder av alla lantbrukare i Sverige. För att göra lite politik av det hela så har man förbjudit det för privatpersoner, precis som med mkt annat. Så de stora mängderna fortsätter användas och på ett dåligt sätt. Denna tråd har förespråkat ett modest användande såsom punkt-besprutning av ogräs mm. Starta en egen miljö-tråd, men inte här.
Där används de visserligen i stora mängder per person. Men per ytenhet är det inte sällan bra mycket värre i trädgårdar. När det dessutom sprutas på hårdgjorda ytor blir det än värre.

• Gilla
JonasHöglund och 2 till
  • Laddar…
E erimos skrev:
Det råder inga som helst tvivel om den juridiska positionen. Produkterna som föreslås för import är inte godkända.

Visa lite respekt för lagstiftningen istället för att hänvisa till forumets regler.

Jag har alltid uppfattat denna tråd som att det enbart är personer med sprutlicenser som byter tips om vilka leverantörer som har bra pris.

• Gilla
  • Haha
-MH- och 8 till
  • Laddar…
E
A andersda skrev:
Jag har alltid uppfattat denna tråd som att det enbart är personer med sprutlicenser som byter tips om vilka leverantörer som
själv använder jag tipsen från tråden för att hålla rent och snyggt i min cannabis-odling. gött med lite sidoinkomster!

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Cannabis får du ta i en egen tråd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.