175 499 läst · 435 svar
175k läst
435 svar
Är Roundup koncentrat borttaget från marknaden
Nja, finns Dr. Stähler glyfos på 1L billigt också på ebay.com. viktigast är att kolla hur starkt koncentratet är. Vanligt är 360g, starkare som powerflex är 480g. Sök saker som glyfos, glyphosate, roundup 480 mm. Om du handlar via eBay blir det mindre problem att få tillbaka pengar osv.Mats-S skrev:
Köpte för en tvåhundring förrförra sommaren för att testa effekt, blandade 1:9, dvs 1dl koncentrat > 9 dl vatten.
Det viktigaste är att förstå att effektiviteten går upp något när det finns starkare behov för växten att suga i sig ordentligt. Ganska givet, men det gör enorm skillnad att köra när växten står i solen och det inte regnat på 24 timmar och när så inte varit fallet.
Enkel appliceringsmetod för de som inte vill raderera ut allt är att använda disktrasa och sedan stryka på det som ska bort. Använd handskar, ta tag i bladen med ena handen och stryk på med disktrasan.
Redigerat:
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 823 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 823 inlägg
Stämmer säkert, men man länkar till tyska leverantörer oftast, så jag kör på ebay.de för att får maximala utbudet (tror jagTom1868 skrev:
Det finns en detaljerad diskussion typ mitt i den här tråden (inlägg nr 130 och framåt) ang hur man ska blanda. Vår "kemiexpert" "Claes Sörmland" reder ut begreppen mycket bra, börja här och läs inläggen från Claes:Tom1868 skrev:
Sedan dess har jag följt Cleas blandningsråd, 100% verkningsgrad med minimal giftinblandning.Claes Sörmland skrev:
Om det inte är större buskar så är det klart bättre/enklare att använda MCPA vid dom tillfällena. Det är betydligt selektivare och dödar tex inte gräsmattan. Även det finns på eBay.deTom1868 skrev:
Skönt med människor som diskuterar hur mycket gift de ska hälla ut i sin trädgård. Jag har hört att eldningsolja i jorden och en tändsticka brukar lösa ogräsbekämpning på ett fint sätt.
Skärpning! Saknar ni historisk förankring och samhällsansvar?
Skärpning! Saknar ni historisk förankring och samhällsansvar?
Nej, det är inte givet. Att som du överdosera brutalt ökar definitivt läckage risken. Men en ofta refererad Engelsk studie på parkslide visade att det inte hjälper att överdosera. Det blir bara mer gift i naturen.Tom1868 skrev:
Jag har full förståelse för att man inte vill att konsumenter handhar koncentrat när det finns folk dom du.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 823 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 823 inlägg
Har du något att tillföra ämnet, eller bara allmänt gnäll?JonasHöglund skrev:
Det är ingen som tvingat dig att läsa det här, ingen som vill dig illa här, så kalmera dig nu och lägg din energi på något konstruktivt .
Var det känsligt?
Så du kör inte bil alls då? Eller ens åker buss?JonasHöglund skrev:
Hej, det stämmer. Jag köpte den 5-liters dunken från "ff-versandhandel".Mats-S skrev:
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Lars Forss drack hormoslyr i TV och överlevde i 32 år. Han kanske skulle levt än idag om han nöjt sig med Roundup.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Folk undrar hur var och hur jag får tag på bekämpningsmedel som inte finns kvar i Sverige.
mitt svar:
Kolla byggahus trådarna gällandes bekämpningsmedel så får du tyska länkar att beställa ifrån
mitt svar:
Kolla byggahus trådarna gällandes bekämpningsmedel så får du tyska länkar att beställa ifrån