Nu har den här tråden tagit en vändning som gör att jag drar mig ur. Här finns goda möjligheter att försätta sig i en sits man inte kan snacka sig ur (ni som mot förmodan inte har råkat ut för detta kan snacka med Sveno, han sitter där nu).
;D
;D
Oj, det var inte meningen att dra igång en eldstorm. Naturligtvis skämtade jag, om än lite klumpigt. Jag hoppas att ingen blev alltför upprörd, fast det verkar vara för sent... *Ståendes framför datorn* :-/
Jag tror att jag fick en testosteronkick när jag såg den tuffa motorsågen. Jag har inget minne av att jag har skrivit inlägget ens. Och tack alla för att ni citerade mig så fint så att det var omöjligt att radera ursprunget. ;-)
Jag tror att jag fick en testosteronkick när jag såg den tuffa motorsågen. Jag har inget minne av att jag har skrivit inlägget ens. Och tack alla för att ni citerade mig så fint så att det var omöjligt att radera ursprunget. ;-)
Regel nummer 1 på byggahus.se: akta dig för att säga något som det kan huggas på, för då huggs det direkt! ;D Det bästa sättet är att antingen vakta sin tunga noga, eller (ännu hellre) hugga värre tillbaka. Allt med en värme bakom, för jag har inte sett någon "mobbing" här inne, bara ganska kärvänligt munhuggeri! Vilket i alla fall jag finner oerhört roande! ;Dsveno skrev:Oj, det var inte meningen att dra igång en eldstorm. Naturligtvis skämtade jag, om än lite klumpigt. Jag hoppas att ingen blev alltför upprörd, fast det verkar vara för sent... *Ståendes framför datorn* :-/
Det var inget klumpigt skämt i den bemärkelsen, bara klantigt, eftersom du fick etter värre tillbaka! ;D ;D ;D
Fia med icke spansktalande spanjorer i spanien
Immobil, det är spännande. Jag har t o m gått ut och lyft på motorhuven på min Micra (1988 ) och drömt om en egen motorsåg med en rak fyra på drygt 40kW vid 6000rpm. Det vore annat än en lånad, trött B&D elsåg på 1,6kW.
Det kanske funkar om du kör en uppdatering av din media player. Surfa in på http://windowsupdate.microsoft.com Tanka hem alla kritiska uppdateringar som den rekommenderar. Sen tar du hem den senaste versionen av Windoze Media Player, vilket säkert rekommenderas av windows update. Sen kan du kolla om det behövs ännu mer kritiska uppdateringar...
Det kanske funkar om du kör en uppdatering av din media player. Surfa in på http://windowsupdate.microsoft.com Tanka hem alla kritiska uppdateringar som den rekommenderar. Sen tar du hem den senaste versionen av Windoze Media Player, vilket säkert rekommenderas av windows update. Sen kan du kolla om det behövs ännu mer kritiska uppdateringar...
Hohoho.....passarej så vi inte visar inlägget för frugan också. Jag har försäkerhets skull skrivit ut inlägget på papper och lagt detta i ett bankfack med instruktion om var det skall skickas om något händer med mig. 8)sveno skrev:Oj, det var inte meningen att dra igång en eldstorm. Naturligtvis skämtade jag, om än lite klumpigt. Jag hoppas att ingen blev alltför upprörd, fast det verkar vara för sent... *Ståendes framför datorn* :-/
Det är som vi säger på jobber, "shark water" som vi rör oss i ... äta eller ätas....
;D
Hammaren & Sveno: Problemet var nog snarare att jag var för väl uppdaterad. Jag har: 9.00.00.3008, en annan kör ju med det senaste 8). Helt plötsligt funkade det ???, vet inte hur men so what .
Varför satsa på Micran? Killarnas V8 skulle man kunna bräcka med en V 12:a. Fast det är klart, vikten blir kanske väl häftig ;D.
V8-sågen påminner om farsans automatiska spikutdragare som drevs av en VW-motor 8).
Varför satsa på Micran? Killarnas V8 skulle man kunna bräcka med en V 12:a. Fast det är klart, vikten blir kanske väl häftig ;D.
V8-sågen påminner om farsans automatiska spikutdragare som drevs av en VW-motor 8).
Produkter som diskuteras: "spikutdragare"
Spikutdragare
Spikutdragare är praktiska verktyg när det kommer till att ta bort spikar. De ger användaren ett starkt grepp och en tillräcklig hävstångseffekt för att göra uppgiften enkel. Vi har ett varierat utbud av spikutdragare för att passa alla
Läs mer
Immobil, tror du inte att jag skulle bli tuffast (motorsågsmässigt, i alla fall) i Sverige i alla fall med en micrasåg? Den är märkt med 44kW och det blir väl nästan 60 hästar. En stor köpesåg ligger väl på 9 hästar. Extra tufft vore om den skulle manövreras av en enda gubbe.
;DAbsolut ;D! Väntar med spänning på bilden . Glöm inte att montera på en dammpåse också ;D. Då slipper "hon med dammsugaren" & MathiasS (bosssschmannen) bli :'(! ;Dsveno skrev:
Man kanske t o m ska montera en dammsugaranslutning direkt på sågen. Blir ni nöjda då? Fast då måste jag ju bygga en matchande monsterdammsugare.
Två nya sporter har sett dagens ljus: Kedjesågs- och dammsugardragracing. Egentligen är det väl inte underligare än bilstereodragracing, vilket är en ganska stor sport...
Två nya sporter har sett dagens ljus: Kedjesågs- och dammsugardragracing. Egentligen är det väl inte underligare än bilstereodragracing, vilket är en ganska stor sport...
Du kanske kan låna knotan i Biturbon för att fixa självaste dammsugararrangemanget? På full fräs suger han i sig drygt 270 gram luft per sekund (typ en kvarts kubik per sekund blir väl det om jag inte räknar helt fel), det borde räcka för att hantera lite avgaser och damm från din micromotor.... ;Dsveno skrev:Man kanske t o m ska montera en dammsugaranslutning direkt på sågen. Blir ni nöjda då? Fast då måste jag ju bygga en matchande monsterdammsugare.