När man sitter med en väletablerad propp som i TS fall så kanske det är värt att hyra en sådan maskin, gissar att de är alldeles för dyra för att äga om det handlar om år mellan tillfällena, annan sak om man sköter ett antal fastigheter och proppar kommer ofta.

T tombe691 skrev:
Trodde inte jag kan sätta in den jag har i borrmaskinen, det finns en vevfunktion så jag kan snurra manuellt. Som jag nämnde ovan så finns det tyvärr inga rensluckor från andra hållet på närmaste 30 metrarna då allt ligger nedgrävt under mark eller under betongen.
Hej, kommer in lite sent i diskussionen men
- Rinner vattnet fritt när du skruvar bort bottendelen av vattenlåset och spolar varmvatten ? Sätt en hink under ! I så fall vet du ju att stoppet inte är uppåt från vattenlåset !?
- Nästa ställe är ju utloppet från vattenlåset som rensas som Tergo säger ovan och där det ofta är stopp och om det är fritt där så måste det ju vara stopp längre ned.
- I så fall är en trädgårsslang ansluten till VV-kranen ett bra hjälpmedel och du märker ju snabbt om det är stopp nedåt om du tagit bort 70-slangen. För att ytterligare förbättra den rensningen så finns det speciella rensningsmunstycken att ansluta till slangen som matar sig nedåt via omvända vattenstrålar och de är mycket effektiva och löser det mesta.
Lycka till !

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.