Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
Hur var det nu med ursprunget till denna tråd? Var den aktuella hunden med tillhörande ägare med i en pågående jakt när den skadades eller inte?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
:crysmile:
lycka till... krävs mer än så... :crysmile:
Jäklar... will keep trying... ;)

• Gilla
1
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Jäklar... will keep trying... ;)
bytt batteri? :thinking:
duracel kanin;):crysmile:

F frasen_36 skrev:
Hur var det nu med ursprunget till denna tråd? Var den aktuella hunden med tillhörande ägare med i en pågående jakt när den skadades eller inte?
jaktträning eller jakt

F
skoge skoge skrev:
jaktträning eller jakt
Eller...?

Maskintok skrev:
vildsvin ska inte finnas i Sverige överhuvudtaget..
Men det är samma politik där som med mårdhund och vitsvanshjort...
Man importerar arter och har inte klart för sig vilken skada de kan orsaka..
Det där är helt enkelt inte sant, ingen har importerat eller godkänt import av dessa arter och det råder en stor samsyn om att de är invasiva och inte önskvärda i vår natur.

Om vildsvin
Vildsvin - Svenska Jägareförbundet (jagareforbundet.se)

Om mårdhund

Mårdhund i Sverige - SVA

Om vitsvanshjort

Vitsvanshjort | Viltuppslagsverk (jagarexamenonline.se)

• Älska
Staffans2000
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Eller...?
eller vadå?

F
skoge skoge skrev:
eller vadå?
Ja det undrade jag också. Var det det under jakt eller inte?

F frasen_36 skrev:
Ja det undrade jag också. Var det det under jakt eller inte?
jakt på älg börjar i oktober,tjäderjakt börjar i augusti...en del gråhundar jagar bägge

F
skoge skoge skrev:
jakt på älg börjar i oktober,tjäderjakt börjar i augusti...en del gråhundar jagar bägge
Ingen som vet bestämt alltså.

Maskintok skrev:
bytt batteri? :thinking:
duracel kanin;):crysmile:
Jag ska ligga i om jag ska komma till din nivå på antal inlägg! :D

F frasen_36 skrev:
Ingen som vet bestämt alltså.
vad spelar det för roll? det är lagligt att träna hunden på älg nu & viss jakt är också laglig

• Gilla
1
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Motionärerna antar jag fick flytta?

Med "varglogiken" som MT mfl förordar borde "svingubben" då få pröjsa all skada vildsvinen gör, då han matat dem? Eller är det ok att föda upp 60 svin och sen släppa in till grannen, när de är där är de grannens egendom och problem? :crysmile::rofl:
Haha den motionsslingan är helig. Där får jägarna buga sig helt enkelt. Föreningen som tar hand om slingan sen säkert 40-50 år tillbaka skulle aldrig gå med på det.
Och de har väldigt bra samarbete annars med skogsägaren då avverkning aldrig stört löpare och promenisterna =) Skogsarbetarna lägger igen de skador de gör på slingan direkt de kör över den.
Så foderplatsen fick flytta lite.

Ja gubben vettifan hur de gör med han egentligen, jag hoppas att jägare ser sin chans till mycket kött där när han går bort.
Var ute en sväng i närheten nu ikväll innan skymmning och jösses på sina ställen vad de har bökat upp.

R Rkarlsson skrev:
Ja gubben vettifan hur de gör med han egentligen, jag hoppas att jägare ser sin chans till mycket kött där när han går bort.
Var ute en sväng i närheten nu ikväll innan skymmning och jösses på sina ställen vad de har bökat upp.
Kan inte "någon" mata svinen ännu mera, tidigare och närmare och närmare gubbens trädgård för att sluta att han har hela flocken i trädgården! :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.