16 371 läst · 413 svar
16k läst
413 svar
Ännu ett angrepp på en hund
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Gubben har aldrig skjutit ett djur i syfte att äta. Han har bara skjutit djur skadade i trafikolyckor.J JohanLun skrev:
Ja det är många som tycker han är galen som håller på.
Men man kallar väl de viltvårdare?
Jag tycker att man ska ge fan i att mata vildsvin.
Det fanns andra sjuka jägare som valde att sätta ut foderstation till vildsvin bredvid relativt högtrafikerad landsväg.
Även bredvid motionsslingan fanns en foderstation. Men de fick flytta de pga dumheterna.
Motionärerna antar jag fick flytta?R Rkarlsson skrev:
Med "varglogiken" som MT mfl förordar borde "svingubben" då få pröjsa all skada vildsvinen gör, då han matat dem? Eller är det ok att föda upp 60 svin och sen släppa in till grannen, när de är där är de grannens egendom och problem?
Det är tyvärr så det är.J JohanLun skrev:
gallringsvirket har fått skador av älgen i ung ålder och detta har sedan blivit dessa skador ni ser idag på brädgårdar.
Det är inte vargen som beställt ökad population av älg utan det har blivit ett krav av dels jägarkåren och av länsstyrelsen.
Sedan har även turismen en hel del med saken att göra...
utan älg inga tyskar.. inga pengar..
miljörörelsen har sitt strå till stacken..
Det var du som uttalade dig så inte jag.J JohanLun skrev:
Läs och förstå istället..
Men vargen var utrotad och den är inte utrotningshotad i världen. Varför ska stockholmarna förstöra för alla som tycker om jakt?A andhak2802 skrev:I skogen finns vilda djur, det får man helt enkelt räkna med. Människan och våra djur har inte ensamrätt till liv som en del verkar tycka. Som ren fakta har FN släppt en rapport där det står att endast 3% av alla levande däggdjur är vilda. Resten är våra husdjur och djur för mat.
Lika dumt att vilja utrota vargar som det är att vilja utrota alla hajar för att man kan bli biten om man badar i vatten där de finns.
Funderar på om jag ska rösta på sossarna (som hämnd) i nästa val, så det fylls på med flera nyanlända i städerna. Vi är ju trots allt det mest självdestruktiva folket som finns.
vildsvin ska inte finnas i Sverige överhuvudtaget..J JohanLun skrev:
Men det är samma politik där som med mårdhund och vitsvanshjort...
Man importerar arter och har inte klart för sig vilken skada de kan orsaka..
Gör du det om du tror på den förda politiken.Johan1975z skrev:Men vargen var utrotad och den är inte utrotningshotad i världen. Varför ska stockholmarna förstöra för alla som tycker om jakt?
Funderar på om jag ska rösta på sossarna (som hämnd) i nästa val, så det fylls på med flera nyanlända i städerna. Vi är ju trots allt det mest självdestruktiva folket som finns.
David Mech förespråkade tidigare återinförande av varg i hela usa...efter experimentet Yellowstone så har han ändrat åsiktA Abies koreana skrev:Bara en länk, inga kommentarer så jag vet förstås inte vad du vill säga men jag är införstådd med att man inte rakt av kan jämföra ett naturreservat med övrig natur men ändå, vargens återintroduktion i Yellowstone har gett mänskligheten ny kunskap om predatorernas roll i ekosystemet.
"The wolf is neither a saint nor a sinner except to those who want to make it so"
Den slutsatsen delar jag gärna och om alla utgick från denna ståndpunkt skulle sådant som emotionellt varghat inte existera. Den som accepterar en sådan ståndpunkt anser inte heller att det är viktigt att sprida nyheten om att en hund blivit angripen av varg.
Jag kan väl tillägga att min åsikt också är att vargen har rätt att existera för sin egen skull, inte bara för de nyttigheter den tillför mänskligheten. Det gäller för minsta lilla kryp i min trädgård också där terrorbalans råder. Det enda jag tvingats skydda trädgården från är vildsvinen som saknar fiender i naturen.
ja,inte kollapsade ekosystemet hellerJohan1975z skrev:Men vargen var utrotad och den är inte utrotningshotad i världen. Varför ska stockholmarna förstöra för alla som tycker om jakt?