19 687 läst · 59 svar
20k läst
59 svar
Adnan Adde Hodhod anmäler Fuskbyggarna till Granskningsnämnden
Medlem
· Västra götaland
· 104 inlägg
På Adnans hemsida står det att han byggt det andra badrummet i huset också. Att han skulle fuska på ett av badrummen och göra det felfritt på det andra är osannolikt (ej omöjligt dock). Detta gör att man kan använda det andra badrummet som facit.BigR skrev:
I ett fall som detta så är det ju inte pengarna som är viktiga utan att antingen fria eller fälla Adnan. Om jag var Adnan och visste att det andra badrummet var korrekt utfört och genom det påvisa att fuskbyggarna har smutskastat honom orimligt så hade jag nog stått för de pengarna ur egen ficka, bara för att rentvå mig själv...
Medlem
· Västra götaland
· 104 inlägg
Nä, de får förståss vara en av faktorerna i en samlad bild när man tar beslut om det fakiskt är förtal eller inte.
Moderator
· Stockholm
· 52 856 inlägg
Nu gäller tvistandet påståendet om felaktigt tätskikt i badrummet. Det jag har sett av bilder tyder på att tätskiktet var felaktigt. Det enda som ev. inte stämmer är att de i programmet tog en första titt på en liten bit duk (innan de rev allt) och då felaktigt ansåg att det verkade vara fel sorts duk. Men bilderna på rörgenomföringen indikerar felaktigt utförande.R Richard Bygg skrev:
Men om vi nu för ett ögonblick lämnar tätskiktet i badrummet, där fakta är otydliga (om man förutsätter att programmet ljuger). Så blir det ju mer intressant att titta på kopplingsskåpet (eller vad man skall kalla det). Där är ju felen hur tydliga som helst, det går inte att på något sätt rättfärdiga utförandet. Adde påstår visserligen att det finns tätskikt i skåpet, men OM det finns så ligger ju hälften av kopplingarna ingjutna under tätskiktet. Det är lite som att kladda på lite tätskikt i ett hörn av badrummet och hävda att man visst använt tätskikt i badrummet.
Medlem
· Västra götaland
· 104 inlägg
Tyvärr i rättstaten Sverige så är det inte sanningen som räknas längre. Det är folket i Sverige som är domarna via sociala medier...Staffan_V skrev:
Som sagt, om han har fuskat - så skall han exponeras för det. Men jag ser en viss risk med utveckligen av ett samhälle där media-kåta / synas till varje pris om det så är att gå över lik är de enda som får lov att synas och räknas som facit. TV4 har en plattform som Adnan inte har. Så därför är det viktigt att låta den som är utsatt få lov att försvara sig.
Du läste tydligen inte vad jag skrev. I förtalsmål spelar det ingen roll om påståendena är sanna eller inte (i USA gör det det vilket gör att vissa tror att det även är så i Sverige). Förtal är i Sverige att "utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.". Om det är sant eller inte spelar ingen roll. Sedan kan det också påpekas att företag inte kan förtalas.R Richard Bygg skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 104 inlägg
Aha, ja det är sant när du säger det...Staffan_V skrev:Du läste tydligen inte vad jag skrev. I förtalsmål spelar det ingen roll om påståendena är sanna eller inte (i USA gör det det vilket gör att vissa tror att det även är så i Sverige). Förtal är i Sverige att "utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.". Om det är sant eller inte spelar ingen roll. Sedan kan det också påpekas att företag inte kan förtalas.
Fuskbyggarnas program med Johan Jarnell , Anders Öfvergård och Josephine Freje är i själva verket den största fuskare . Vill ni veta varför programmet som bekämpar fusk fuska bäst stoppades och inte köptes av TV4 från Nordicfilm gå in på http://adnan-adde-hodhod.se/ Där ser man vilken fusk gäng som producera programmet
Redaktionen skrev:
Inte för att Martin Timell är inblandad i detta men efter hans huvudlösa uttalanden om att en LLVP skulle ”suga in mögel” i en fastighet har jag förstått att programledarna oftast inte har den blekaste aning om vad de talar om. Baserat på det samt egna erfarenheter kring hur en tragisk olycka som berörde mig framställdes i reklam-TV skulle jag nog ge ”Adde” viss trovärdighet, dokumentationen han visar på sin hemsida stöder hans argument.A Adnanhodhod skrev:
KA har besiktigat både badrum innan kakling , dem har använt min våtrumsintyg till slut samråd Läs gärna min uppdaterad hemsida http://adnan-adde-hodhod.se/H hempularen skrev:Nu gäller tvistandet påståendet om felaktigt tätskikt i badrummet. Det jag har sett av bilder tyder på att tätskiktet var felaktigt. Det enda som ev. inte stämmer är att de i programmet tog en första titt på en liten bit duk (innan de rev allt) och då felaktigt ansåg att det verkade vara fel sorts duk. Men bilderna på rörgenomföringen indikerar felaktigt utförande.
Men om vi nu för ett ögonblick lämnar tätskiktet i badrummet, där fakta är otydliga (om man förutsätter att programmet ljuger). Så blir det ju mer intressant att titta på kopplingsskåpet (eller vad man skall kalla det). Där är ju felen hur tydliga som helst, det går inte att på något sätt rättfärdiga utförandet. Adde påstår visserligen att det finns tätskikt i skåpet, men OM det finns så ligger ju hälften av kopplingarna ingjutna under tätskiktet. Det är lite som att kladda på lite tätskikt i ett hörn av badrummet och hävda att man visst använt tätskikt i badrummet.
Med all respekt till alla vill jag förklara varför jag skriver här. Min enda anledning är att får Anders, Johan Jarnell exekutiv producent för fuskbyggarnas program att svara på mina frågor som finns på min hemsida http://adnan-adde-hodhod.se/
Om ni gör det det lovar jag att inte höra av mig längre. Det är dubbelt moral att anklaga folk för fusk och ni som själva fuska i stor skala och lura folk.Den kunden som har lurat mig på 200000kr lurat er också och sen oj det fans ingen fusk vad ska vi göra med alla kostnader då bestämmer vi oss att fabricerar ett program istället.Ni viste inte att den här utlänning är en civil ingenjör och fuska aldrig. Ni viste inte att jag kommer att avslöja era fula metoder om hur ni utnyttjar svenska folket snällhet och okunskap om bygg för att känna pengar på TV och reklam .Men nån vill jag tacka är TV4 som har fattat rätt beslut att slutat sända en favorit program när han eller hon insåg hur Anders och Johan Jarnel bluffat till program om mig och kanske andra som är rädda och inte våga ta aktion.
Om ni har rätt svara nån gång på mina frågor eller ber om en offentlig ursäkt eller konfrontera mig Live på bästa sändningstid .Anders du får inte vara falsk och göra vad som helst för pengarna vara rad om ditt ryckte istället.
Om ni gör det det lovar jag att inte höra av mig längre. Det är dubbelt moral att anklaga folk för fusk och ni som själva fuska i stor skala och lura folk.Den kunden som har lurat mig på 200000kr lurat er också och sen oj det fans ingen fusk vad ska vi göra med alla kostnader då bestämmer vi oss att fabricerar ett program istället.Ni viste inte att den här utlänning är en civil ingenjör och fuska aldrig. Ni viste inte att jag kommer att avslöja era fula metoder om hur ni utnyttjar svenska folket snällhet och okunskap om bygg för att känna pengar på TV och reklam .Men nån vill jag tacka är TV4 som har fattat rätt beslut att slutat sända en favorit program när han eller hon insåg hur Anders och Johan Jarnel bluffat till program om mig och kanske andra som är rädda och inte våga ta aktion.
Om ni har rätt svara nån gång på mina frågor eller ber om en offentlig ursäkt eller konfrontera mig Live på bästa sändningstid .Anders du får inte vara falsk och göra vad som helst för pengarna vara rad om ditt ryckte istället.