9 724 läst · 48 svar
10k läst
48 svar
ACF fläkt låter mycket & ska uteluft luckan vara öppen?
Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Asså, värmen sprider sig bra i huset när dörrarna är öppna. men stänger jag dörrarna så kommer det ju ingen varm luft in i det rummet pga att jag har stängt av ACJ.D Daniel Kron skrev:
Jag menar om jag kan sätta på ACJ på minsta gradantal och att värmepumpen kanske kan göra så den värmen kommer in via acj via acf.
Ingen direkt lösning på ditt problem, men vi hade problem med vår ACJ (värmen gick inte att stänga av alls..), kontaktade då https://www.servicebolaget.se/ och fick hem en tekniker som fixade problemet. Kostade så klart, men inte så farligt vad jag minns, dessutom visste han vad han höll på med
FrittDrag_II skrev:Jag skulle vara försiktig med att spruta vatten/avfettning över motorn som visar i videon, finns risk att det kommer in i motorn.
För övrigt är det rätt lätt att byta kullager i motorn, här är hur jag gör det [media] ber om ursäkt för den dåliga engelskan och dem håriga armarna
Med nya kullager finns det inget att smörja.
Var försiktig när du gör rent fläkthjulet det sitter ibland små plåtbitar för balansering.
Hej, sevärd video du gjort på lagerbytet, tänkte rengöra flänsarna eftersom det är ganska mkt avlagringar på dem, hur gör man det bäst tror du? Skrapa med tandborste eller tryckluft
Borsta med tandborste eller liknande, var försiktigt så du inte råkar plocka bort någon balansvikt.Daydreamer skrev:
Om du sätter i nya lager är det lätt att göra ren fläkthjulet när det är loss från lindningarna (elektriska delar)
Liknande trådar
-
Varför låter cylindafläkten efter strömavbrott?
Vitvaror -
Ny köksfläkt, låter som en Vertolhelikopter!
Teknik -
Vad är det som låter? Fläkten eller nåt annat i ventilationssystemet?
Ventilation -
Paxfläkt låter mycket
Ventilation -
Alliance takfläkt låter som en stormvind - kan man ljudisolera?
Ventilation