swoosh skrev:
Det räknar jag med att underspikningen tar hand om. Den ska reglas ner så att det täcker "luckorna" som blir.
Så gjorde jag sist jag bytte panel, blev kanon! Varför göra det krångligare än vad det behöver vara.
 
Härligt, då är du ju livs levande bevis på att min plan bör fungera. 👍
 
Mysigt med lite mörker även om det blir besvärligt med kvällsarbete.

2015-08-29 20.41.39.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik JL och 1 till
  • Laddar…
Skitsnyggt!
Bättre bild på bilen krävs med ;)

//J
 
Dålig uppdatering i denna tråd. Men håll i hatten för nu kommer det iallafall några bilder.
Hela vintern har jag latat mig, i slutet på denna sommar har det dock hänt saker. Det börjar nu vara nära färdigt vad gäller byggande. Slutbesiktning av det hela sker idag, så håll tummarna!
Nu blir nästa del att försöka inreda, vilket kan vara en utmaning i sig.

Samma färg i tak och på övre delen av väggen. Glans 20, bör gå att torka av då.
Renoverad garageinteriör med nymålade väggar och tak, slipat golv och installerad portstyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterat portstyrningen, den styrs via en vanlig tryckknapp innanför dörren, därav placeringen av den fula grå lådan uppe under taket.
Nyinstallerad portstyrning med tryckknapp i ett nymålat rum med vit vägg och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvet slipat inför målning, samt nedre delen av väggen målad.
Nyrenoverad garageinteriör med slipat golv, halvmålade väggar och installerad belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målat och klart, slutbesiktning idag.
Nyrenoverat rum med nyslipat golv, tvåfärgade väggar och tak med indirekt belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och belysningsnörd som man är så kommer här en bild som visar RGB-listen som jag monterat i portöppningen. Tycker det blev ganska bra tillsammans med övriga lampor, kanske lite åt UFO-hållet..:D
Nattbild av ett hus med accentbelysning, inklusive en RGB-list i portöppningen, och varmt ljus från fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Erik JL och 1 till
  • Laddar…
Mycket snyggt! Vad blev de för färg (märke) på golvet?
 
Jonatanm535 skrev:
Mycket snyggt! Vad blev de för färg (märke) på golvet?
Valet föll på Hagmans EP-V i ljusgrå kulör, mycket tack vare att jag fick ett bra pris.
Återstår att se hur det håller i längden.
 
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Okej! tack för svar, hoppas de funkar då. återkomm gärna:)
 
Hej!
Gammal tråd men då jag inte lyckats googla mig till svaret försöker jag här då jag ser att du hade järnsanden högre än markytan:

Hur mycket sidostöd behöver granulering/järnsand? Räcker det med någon decimeter jord så det inte rinner iväg eller behövs tex en meter?
 
B Bunker skrev:
Hej!
Gammal tråd men då jag inte lyckats googla mig till svaret försöker jag här då jag ser att du hade järnsanden högre än markytan:

Hur mycket sidostöd behöver granulering/järnsand? Räcker det med någon decimeter jord så det inte rinner iväg eller behövs tex en meter?
Jag hade inte mycket alls för att hålla järnsanden. Jag har lagt en grusbädd runt grunden på garaget och sedan fyllt emot med matjord. Det jag fokuserade på var att se till att ingen järnsand går att komma åt på ytan då det inte är speciellt trevligt att trampa in i hundtassar eller barnens fötter.
Jag upplever att järnsanden ligger väldigt bra sedan man paddat ihop den.
 
  • Gilla
Bunker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.