24 500 läst · 54 svar
25k läst
54 svar
60m2 varmgarage lösvirke
Dålig uppdatering i denna tråd. Men håll i hatten för nu kommer det iallafall några bilder.
Hela vintern har jag latat mig, i slutet på denna sommar har det dock hänt saker. Det börjar nu vara nära färdigt vad gäller byggande. Slutbesiktning av det hela sker idag, så håll tummarna!
Nu blir nästa del att försöka inreda, vilket kan vara en utmaning i sig.
Samma färg i tak och på övre delen av väggen. Glans 20, bör gå att torka av då.
Monterat portstyrningen, den styrs via en vanlig tryckknapp innanför dörren, därav placeringen av den fula grå lådan uppe under taket.
Golvet slipat inför målning, samt nedre delen av väggen målad.
Målat och klart, slutbesiktning idag.
Och belysningsnörd som man är så kommer här en bild som visar RGB-listen som jag monterat i portöppningen. Tycker det blev ganska bra tillsammans med övriga lampor, kanske lite åt UFO-hållet..
Hela vintern har jag latat mig, i slutet på denna sommar har det dock hänt saker. Det börjar nu vara nära färdigt vad gäller byggande. Slutbesiktning av det hela sker idag, så håll tummarna!
Nu blir nästa del att försöka inreda, vilket kan vara en utmaning i sig.
Samma färg i tak och på övre delen av väggen. Glans 20, bör gå att torka av då.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterat portstyrningen, den styrs via en vanlig tryckknapp innanför dörren, därav placeringen av den fula grå lådan uppe under taket.
Logga in
Skapa konto
Golvet slipat inför målning, samt nedre delen av väggen målad.
Logga in
Skapa konto
Målat och klart, slutbesiktning idag.
Logga in
Skapa konto
Och belysningsnörd som man är så kommer här en bild som visar RGB-listen som jag monterat i portöppningen. Tycker det blev ganska bra tillsammans med övriga lampor, kanske lite åt UFO-hållet..
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Mycket snyggt! Vad blev de för färg (märke) på golvet?
Okej! tack för svar, hoppas de funkar då. återkomm gärna
Hej!
Gammal tråd men då jag inte lyckats googla mig till svaret försöker jag här då jag ser att du hade järnsanden högre än markytan:
Hur mycket sidostöd behöver granulering/järnsand? Räcker det med någon decimeter jord så det inte rinner iväg eller behövs tex en meter?
Gammal tråd men då jag inte lyckats googla mig till svaret försöker jag här då jag ser att du hade järnsanden högre än markytan:
Hur mycket sidostöd behöver granulering/järnsand? Räcker det med någon decimeter jord så det inte rinner iväg eller behövs tex en meter?
Jag hade inte mycket alls för att hålla järnsanden. Jag har lagt en grusbädd runt grunden på garaget och sedan fyllt emot med matjord. Det jag fokuserade på var att se till att ingen järnsand går att komma åt på ytan då det inte är speciellt trevligt att trampa in i hundtassar eller barnens fötter.B Bunker skrev:
Jag upplever att järnsanden ligger väldigt bra sedan man paddat ihop den.
Liknande trådar
-
Ska be om offert på material till ett hus i lösvirke.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Förråd 15kvm lösvirke antal timmar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad kostar vad i ett lösvirkeshus?
Lösvirke & Timmerhus -
Finns det någon husleverantör som levererar fritidshus/mindre hus med "bra" standard eller är arkitektritat lösvirkeshus vägen att gå?
Fritidshus -
Nytt varmgarage, byggsats eller lösvirke?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus