24 553 läst · 54 svar
25k läst
54 svar
60m2 varmgarage lösvirke
Man kan nog säga att det är gruvorna i norr som gör det möjligt. Jag tror inte att det är så lätt att få tag på det annat än i Västerbotten då det är en restprodukt från Rönnskärsverken. Det går troligen att köpa på andra ställen men då med namnet fajalit, även ett annat pris skulle jag tro. Det benämns även som järnsand i vissa sammanhang. Kan vara värt att kolla upp?!OXYD skrev:
Betongen beställd, håll nu tummarna för bra väder på fredag. Känns sjukt skönt, nu är det bara lite småfix kvar att göra innan allt är klart för gjutning. Idag har jag tillverkat och monterat en kantskoning där porten ska sitta samt svetsat och förberett avdragsbanorna som ska monteras imorgon sen ska allt vara grejt!
Bilderswoosh skrev:Betongen beställd, håll nu tummarna för bra väder på fredag. Känns sjukt skönt, nu är det bara lite småfix kvar att göra innan allt är klart för gjutning. Idag har jag tillverkat och monterat en kantskoning där porten ska sitta samt svetsat och förberett avdragsbanorna som ska monteras imorgon sen ska allt vara grejt!
Järnsand klassas som avfall om användaren avser använda för anläggningsändamål, vilket egentligen bara innebär att anmälan till Miljö- och hälsoskydd enl. pkt. 90.140 i förordningen om miljöfarlig verksamhet och hälsoskydd krävs. Ett litet tips bara, om det är fler som vill prova detta eminenta material, som för övrigt är dränerande i hög grad.
Här kommer bilder på tröskeljärnet samt avdragsbanorna som jag satt dit idag. Dessa kommer att plockas upp efter att ytan är avdragen.
Hyffsat fin kväll! Sjön ligger blank som en spegel och allt är klart för gjutning på fredag. (tror jag)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyffsat fin kväll! Sjön ligger blank som en spegel och allt är klart för gjutning på fredag. (tror jag)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har för mig att en bekant som håller på ganska mycket med grunder brukar göra som du sa, sätta en frigolit på insidan av formen och putsa direkt på den.
Den fastnar i bra i betongen när det brunnit, det vet jag av egen erfarenhet, fick rännor uppsågat i ett garage golv och jäklar va det höll i, var bara 10cm cellplast men jag vart bila sönder bitarna för att få upp dom
Den fastnar i bra i betongen när det brunnit, det vet jag av egen erfarenhet, fick rännor uppsågat i ett garage golv och jäklar va det höll i, var bara 10cm cellplast men jag vart bila sönder bitarna för att få upp dom