24 500 läst · 54 svar
25k läst
54 svar
60m2 varmgarage lösvirke
Så idag anlände takstolarna. Vid 12 tiden kom även svågern och vi drog igång uppsättningen av dessa.
Klockan 16 var detta ett faktum.
Gokväll!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klockan 16 var detta ett faktum.
Logga in
Skapa konto
Gokväll!
Säsongen har nu börjat för lite garagebyggande.
Vintern har bara gått ut på att försöka få vindduk samt underlagstaket att hålla för väder och vind, men garaget har trots allt fungerat perfekt som carport.
Det som hunnit hända hittils i vår är att plåttaket är lagt, gångdörren har kommit på plats samt att idag anlände det ett lass med grus som jag ska använda för att fylla runtom plattan.
Jag har även beställt panel, men jag känner att jag måste börja med att få klart nere vid marken innan jag smäller på någon panel.
Vintern har bara gått ut på att försöka få vindduk samt underlagstaket att hålla för väder och vind, men garaget har trots allt fungerat perfekt som carport.
Det som hunnit hända hittils i vår är att plåttaket är lagt, gångdörren har kommit på plats samt att idag anlände det ett lass med grus som jag ska använda för att fylla runtom plattan.
Jag har även beställt panel, men jag känner att jag måste börja med att få klart nere vid marken innan jag smäller på någon panel.
Logga in
Skapa konto
Då den nya "fina" appen för forumet inte fungerar allt för bra så blir det långt mellan uppdateringarna.
Nåväl, här kommer då 2 relativt färska bilder. Går sakta men säkert framåt med panelen, även om det nu blir ett litet glapp på garagebyggandet då vi bestämde oss för att göra en pensionärskuvös (inglasning) på baksidan.
Nåväl, här kommer då 2 relativt färska bilder. Går sakta men säkert framåt med panelen, även om det nu blir ett litet glapp på garagebyggandet då vi bestämde oss för att göra en pensionärskuvös (inglasning) på baksidan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
hur gjorde du med frigoliten och putsen runt plattan? står inför samma moment snart...
Jag gjorde en fuling. Köpte SteniTerra skivor som jag klöv i 2 bitar á 300x2400, borrade 3st hål 5cm från överkant och sedan skruvade jag fast det direkt i lecastenarna. När gruset sedan ligger där samt panelen är på plats så kommer dom sig inte någonstans. Troligen inte optimalt, men dock tidseffektivt och dessutom snyggt.thestrut skrev:
//Emil
quickfix
vad gick varje skiva på? lät faktiskt intressant, så om det inte finns några direkta nackdelar kanske man kan prova det =)
vad gick varje skiva på? lät faktiskt intressant, så om det inte finns några direkta nackdelar kanske man kan prova det =)
Nu är uterummet ganska färdigt så då får garaget lite uppmärksamhet igen.
Fortfarande denna panel, men snart så..
Om allt går som planerat så kommer porten under nästa vecka och monteras nästa helg.
Valet av port föll på en ryterna med måtten 5000x2300.
Fortfarande denna panel, men snart så..
Om allt går som planerat så kommer porten under nästa vecka och monteras nästa helg.
Valet av port föll på en ryterna med måtten 5000x2300.
Logga in
Skapa konto
smart sätt att montera panelen på !
lixom bara kapa av och fortsätta
lixom bara kapa av och fortsätta
Tänkte slänga in en bild på uterummet som jag har gjort i sommar, bara så ni inte tror att jag bara har latat mig. 😀
Panelen är nu ganska klar på framsidan av garaget.
Logga in
Skapa konto
Panelen är nu ganska klar på framsidan av garaget.
Logga in
Skapa konto