67 815 läst · 106 svar
68k läst
106 svar
546 kr blev 546 tusen kronor
Det går ju att använda trummorna till så mycket annat...Mikael_L skrev:Ja det finns ett pantsystem för trätrummor.
Men som jag hört i branschen så har det nästan slutat fungera, numera är det bara de allra största trummorna (högre än en själv) som är värda att återlämna.
Systemet har sabbats med höga returavgifter, fraktkostnader och grinigt med skicket på returtrummor (en liten urslagen träflisa eller att träet mörknat lite).
Jag har haft väldigt lite med detta att göra, men när jag frågat har alltid beskedet varit "Släng trummorna i brännbart, det är ingen idé att försöka sälja tillbaka dem nuförtiden".
https://www.facebook.com/reel/403825415343335
Har du verkligen 546000kr på ditt vanliga personkonto?A Achren57 skrev:Skulle beställa 15 m kabel från Eldirekt och summan blev 546.990 kr.
MEN när jag knappade in för att godkänna ordern via Bank Id så hade punkten försvunnit och det stod 546990.
Hade jag inte varit uppmärksam så hade det dragits 546 tusen kronor från kontot.
Mejlade dom och de svarade snabbt att problemet var spärrat.
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Den är tråden påminner mig om när jag och 2 polare beställde 6 ostron var. Resturangen har dem som dussin och halvdussin. Istället för att mata in 1 dussin och 1 halv dussin så lyckades hon mata in 6 dussin.
När brickan kom ut så så sade vi shit vilken stort sällskap ska ha den 🤣 det är ju ni sa servitrisen 🤣
Jag: Men vi ska ju ha 18 ostron. Hon: det är 18 ostron. Jag börjar räkna i ena kanten, når till sex och har täckt in ett litet frimärke av brickan. Jag: det här är inte 18 ostron 🤣
Tror inte den som fick öppna alla 6 dussin var speciellt glad på henne 🤣
När brickan kom ut så så sade vi shit vilken stort sällskap ska ha den 🤣 det är ju ni sa servitrisen 🤣
Jag: Men vi ska ju ha 18 ostron. Hon: det är 18 ostron. Jag börjar räkna i ena kanten, når till sex och har täckt in ett litet frimärke av brickan. Jag: det här är inte 18 ostron 🤣
Tror inte den som fick öppna alla 6 dussin var speciellt glad på henne 🤣
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Haha ungefär dom en tv reklam alltdå tv apparat. Skulle gått på 1.4 miljoner.A Achren57 skrev:Skulle beställa 15 m kabel från Eldirekt och summan blev 546.990 kr.
MEN när jag knappade in för att godkänna ordern via Bank Id så hade punkten försvunnit och det stod 546990.
Hade jag inte varit uppmärksam så hade det dragits 546 tusen kronor från kontot.
I mitt fall var det nog bedrägeri reklam dock....
Haha dock en bra varning för andraA Achren57 skrev:
Men lite kul om du hade fått hem 15 trumor och 7.5 km kabel
O Ossian K Olsson skrev:
Vissa plattformar har punkt istället för komma mellan kronor och ören. Vissa visar komma efter att du skriver 30.40 blir 30,40. Märkligt men då är det ibland.A Achren57 skrev:Skulle beställa 15 m kabel från Eldirekt och summan blev 546.990 kr.
Med eller utan punkt spelar ingen roll i svensk standard. Punkt används som tusenavskiljare. Decimal avskiljs med kommatecken. Att sedan många inte kan skilja på svensk och amerikansk (!) standard är en annan sak. De företag som sköter betalningar - kallas ofta banker - borde veta vad som gäller så att inga misstag sker.A Achren57 skrev:Skulle beställa 15 m kabel från Eldirekt och summan blev 546.990 kr.