68 761 läst · 106 svar
69k läst
106 svar
546 kr blev 546 tusen kronor
Tror att det ör en för liten marknad ser ofta dessa i containern på byggerna…D Dilato skrev:
Men pall staplar man så finns det folk som hämtar och betalar för dom…
Allvetare
· Västra götaland
· 9 330 inlägg
Nu kan jag inget om kabeltillverkning, men det kan ju vara så att det faktiskt är svårare att hålla konsistent kvalitet över 500 meter, jämfört med 50 .. så att de som verkligen behöver långa kablar får betala extra för det...D Dilato skrev:
Det krävs km-långa serier bara för att trimma in maskinen innan den första säljbara metern produceras - ibland lyckas man inte alls även efter halvmils testkörande och leverantören meddelade kunden att det blir tyvärr ingen mer sådan kabel - jag pratar om RF-mätkablar för labratoriebruk @ 2000:-/meter och det finns sådana fas-stabila kablar för RF-nätverksanalysatorer som kostar över 4000:-/m
nej - vi pratar inte om HiFi-nördkablar utan kablar som måste vara bra RF-mässigt och fasstabilt (dvs inte ändrar elektrisk längd fast de böjs och läggs i slingor gång efter gång i tex. automattestare för tex. mobil och basstationsutrustning eller Wlan-produkter) eller ge Passiv intermodulation (PIM) efter otaliga matningar i kontakter.
Att hålla på med Radio och RF kan vara rätt dyr sport...
nej - vi pratar inte om HiFi-nördkablar utan kablar som måste vara bra RF-mässigt och fasstabilt (dvs inte ändrar elektrisk längd fast de böjs och läggs i slingor gång efter gång i tex. automattestare för tex. mobil och basstationsutrustning eller Wlan-produkter) eller ge Passiv intermodulation (PIM) efter otaliga matningar i kontakter.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 146 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 146 inlägg
För att det blir en jävla massa spill om man har så korta längder. Och baserat på Byggahus-trådar så är min övertygelse stark att elektrikern inte skulle få debitera 50 meter om sträckan bara var 40 meter, inte utan att det blir en tråd här och massa gnäll om påslag.Farstatjej90 skrev:
Jag har alltså varit nära att köpa 15 st trummor. När man söker på rdoe 5x2.5 så dyker det alternativet upp.
Det står inget vad jag kan se att det är en trumma förutom det kryptiska T500.
Man lär så länge man lever 🙄
Det står inget vad jag kan se att det är en trumma förutom det kryptiska T500.
Man lär så länge man lever 🙄
gå upp till mW och vi pratar 4000 €X xxargs skrev:Det krävs km-långa serier bara för att trimma in maskinen innan den första säljbara metern produceras - ibland lyckas man inte alls även efter halvmils testkörande och leverantören meddelade kunden att det blir tyvärr ingen mer sådan kabel - jag pratar om RF-mätkablar för labratoriebruk @ 2000:-/meter och det finns sådana fas-stabila kablar för RF-nätverksanalysatorer som kostar över 4000:-/m
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 146 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 146 inlägg
Du hade kunnat se det som en investering. Ger mig fan på att dom kommer stiga mer i pris än du får på ett 4% räntekonto iallafallA Achren57 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg