P Peter_Ker skrev:
De verkar ha problem med sidan för alla kablarna kostar minst 5-siffigt per meter 😂[bild]
Det är klart att de skriver Köp direkt i stora gröna rutor. Vilka vinster de gör!!!

A Achren57 skrev:
Skulle beställa 15 m kabel från Eldirekt och summan blev 546.990 kr.

MEN när jag knappade in för att godkänna ordern via Bank Id så hade punkten försvunnit och det stod 546990.

Hade jag inte varit uppmärksam så hade det dragits 546 tusen kronor från kontot.

Mejlade dom och de svarade snabbt att problemet var spärrat.
Har du så mycket pengar på lönekontot?

• Haha
wd41
  • Laddar…
A
Är lite old fashion så jag tänker vad som gäller i Sverige 😀

• Text om siffor, använder mellanslag i tusental, datum 15 apr 2019.
  • Tre sätt att avgränsa tiotusen: mellanslag, punkt, komma. Internationella och språkspecifika metoder presenteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GurraGrus och 2 till
  • Laddar…
P Peter_Ker skrev:
De verkar ha problem med sidan för alla kablarna kostar minst 5-siffigt per meter 😂[bild]
Normala Ahlsell listpriser, sluta klaga 😆

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Punkt är okej i sverige. Men fördelen med mellanslag är att man slipper den här typen av missar. Det fungerar oavsett om punkt eller komma används som decimaltals avgränsning.

D Daniel 109 skrev:
Punkt är okej i sverige. Men fördelen med mellanslag är att man slipper den här typen av missar. Det fungerar oavsett om punkt eller komma används som decimaltals avgränsning.
Ok enligt vem? Trodde också mellanrum var det korrekta.

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Om diametern på kabeln var 15 meter så kanske det kan stämma?

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är samma sak med och utan punkt. Det är inte där felet ligger, utan att de lagt upp produkterna med ett orimligt pris.
Eller så har företaget drabbats av en värstingvariant av den så kallade Ahlsellssjukan?

• Gilla
Achren57
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Är lite old fashion så jag tänker vad som gäller i Sverige 😀
Så länge man visar ören också är det svårare att missförstå.

• Gilla
A Stenberg
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Det krävs km-långa serier bara för att trimma in maskinen innan den första säljbara metern produceras - ibland lyckas man inte alls även efter halvmils testkörande och leverantören meddelade kunden att det blir tyvärr ingen mer sådan kabel - jag pratar om RF-mätkablar för labratoriebruk @ 2000:-/meter och det finns sådana fas-stabila kablar för RF-nätverksanalysatorer som kostar över 4000:-/m

nej - vi pratar inte om HiFi-nördkablar utan kablar som måste vara bra RF-mässigt och fasstabilt (dvs inte ändrar elektrisk längd fast de böjs och läggs i slingor gång efter gång i tex. automattestare för tex. mobil och basstationsutrustning eller Wlan-produkter) eller ge Passiv intermodulation (PIM) efter otaliga matningar i kontakter.

Att hålla på med Radio och RF kan vara rätt dyr sport...
Om man får problem med PIM som privatperson så kör man antingen med olagligt höga effekter eller är ##€%^@ dålig på att löda dit kontakter på kabeln.

Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Om man får problem med PIM som privatperson så kör man antingen med olagligt höga effekter eller är ##€%^@ dålig på att löda dit kontakter på kabeln.
Privileged Identity Management är satan på jorden

• Gilla
Peter Olsson2537
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Skulle beställa 15 m kabel från Eldirekt och summan blev 546.990 kr.

MEN när jag knappade in för att godkänna ordern via Bank Id så hade punkten försvunnit och det stod 546990.

Hade jag inte varit uppmärksam så hade det dragits 546 tusen kronor från kontot.

Mejlade dom och de svarade snabbt att problemet var spärrat.
Det är oskicket att vissa börjat sätta punkt som tusenavgränsare. I Sverige använder vi mellanslag för det.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Varför i all världen skulle det vara tre decimaler på ett pris?

S
S SueCia skrev:
Haha klockren summering, men skulle inte påstå att det är ett hat mot Daniel, iallafall inte från min sida. Snarare tycker jag det är lustigt att han så ofta dyker upp i trådar med felaktiga påståenden :)
Nja, visst dyker han ofta upp och uttrycker sig oftast tvärsäkert, men jag tycker han ganska sällan har fel. Det är mer irriterande att han oftast inte är speciellt hjälpsam utan mer vill briljera med att t.ex. kunna skillnaden mellan tomt och fastighet. Dock ofta uttryckt på ett sådant sätt att den som inte redan har kunskapen inte lär sig något.

• Gilla
useless
  • Laddar…
A
K Kirre2 skrev:
Varför i all världen skulle det vara tre decimaler på ett pris?
Om man går genom livet utan att tänka fel ibland borde man sättas på piedestal och utnämnas till nationalhelgon 🙄

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.