Nu har du förbrukat dina stora bokstäver för 2 månader framöver, tusan också....
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 102 inlägg
Fast det beror på matningspunkten i detta fall. Är den mätarskåpet, eller närmare bestämt nätägarens anslutningspunkt, så kan nätägaren svara. Om den är en elcentral "inne i anläggningen" som det verkar vara i detta fall så får man ta reda på den själv. Den kan mätas upp eller beräknas utifrån de uppgifter man får från nätägaren. Robban66 behöver söka på forumet och/eller komma in med fler uppgifter här för att vi ska kunna hjälpa till. Tumregler i all ära men för att kunna räkna måste man veta hela kedjan (=impedansen) från transformatorstationen till uttaget.Z Zynvinkeln skrev:
Imepansen jag tror jag svimmar,va sysslarna med !!!Bo.Siltberg skrev:
Fast det beror på matningspunkten i detta fall. Är den mätarskåpet, eller närmare bestämt nätägarens anslutningspunkt, så kan nätägaren svara. Om den är en elcentral "inne i anläggningen" som det verkar vara i detta fall så får man ta reda på den själv. Den kan mätas upp eller beräknas utifrån de uppgifter man får från nätägaren. Robban66 behöver söka på forumet och/eller komma in med fler uppgifter här för att vi ska kunna hjälpa till. Tumregler i all ära men för att kunna räkna måste man veta hela kedjan (=impedansen) från transformatorstationen till uttaget.
Vem är sysslarna? Brukar man inte ha ett frågetecken i slutet av såna meningar?
Du borde skrivit:
Var sysslarna med?
Nej nu ska jag sluta trolla, men kom med lite konstruktivt Kjell för sjutton, du verkar ju kunna det här.
Du borde skrivit:
Var sysslarna med?
Nej nu ska jag sluta trolla, men kom med lite konstruktivt Kjell för sjutton, du verkar ju kunna det här.

Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 388 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 388 inlägg
Han lyckades iaf att få bort caps lock denna gång.
*EDIT* Detta inlägg bidrog inte till tråden och var inget illa menat men tycker att det är synd när någon som verkat ha lite kunskap i ämnet väljer att "trolla" istället för att bidra.
*EDIT* Detta inlägg bidrog inte till tråden och var inget illa menat men tycker att det är synd när någon som verkat ha lite kunskap i ämnet väljer att "trolla" istället för att bidra.
Redigerat:
Klicka här för att svara