362 112 läst · 715 svar
362k läst
715 svar
22 år, saknar erfarenhet och ska bygga fritidshus!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Förra året blev det ett besök i stugan
I år är vi där betydligt mer Har även massa roliga planer på att både bygga om och bygga till. Men det lär väl dröja något år innan något större projekt drar igång.
I år är vi där betydligt mer Har även massa roliga planer på att både bygga om och bygga till. Men det lär väl dröja något år innan något större projekt drar igång.
Kul att få en uppdatering! Fortfarande en stor inspiration för mig och en vacker dag så ska jag göra något liknande.Chrissofsweden skrev:
Det här är så fantastiskt att se! Tack! Jag följde dig då när du började med stugan (visst var din flickvän gravid då?) och jag själv var byggherre för vår fina villa. Nu har det gått en massa år och så hittar jag ett nytt inlägg från dig med en jättefin stuga och TVÅ INTE SÅ SMÅ barn :-D Härligt! Nu måste jag ju backa och kolla vad som hänt de senaste åren. Roligt att se något från internet-"bekanta" så här många år senare.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Vad roligt!L Lycke skrev:Det här är så fantastiskt att se! Tack! Jag följde dig då när du började med stugan (visst var din flickvän gravid då?) och jag själv var byggherre för vår fina villa. Nu har det gått en massa år och så hittar jag ett nytt inlägg från dig med en jättefin stuga och TVÅ INTE SÅ SMÅ barn :-D Härligt! Nu måste jag ju backa och kolla vad som hänt de senaste åren. Roligt att se något från internet-"bekanta" så här många år senare.
Vilket minne du har! Hittade på bilden
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min första dotter Elina föddes under trådens gång
Logga in
Skapa konto
Elina 7,5 år idag
Logga in
Skapa konto
Sen kom Elise
Logga in
Skapa konto
Och 2017 tittade Elton ut
Logga in
Skapa konto
Alla älskar att vara i stugan Sjukt dumt att bygga med loft bara
Helt underbart, vilken fin syskonskara! Jag har också tre barn som vuxit upp med byggen, flyttkartonger, ständiga resor till brädgården och ett evigt planerande. Nu har alla tre tagit studenten och i present fick de varsin verktygslåda full med bas-verktyg. Jättekul att se hur bra det har gått för er!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Helt rätt!L Lycke skrev:Helt underbart, vilken fin syskonskara! Jag har också tre barn som vuxit upp med byggen, flyttkartonger, ständiga resor till brädgården och ett evigt planerande. Nu har alla tre tagit studenten och i present fick de varsin verktygslåda full med bas-verktyg. Jättekul att se hur bra det har gått för er!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Känns kul att det först är nu som stugan börjar att nyttjas fullt ut
I helgen tog vi ner en björk så att vi har ved till nästa år. Jag är lite sen på bollen men vad gör man inte när tiden springer iväg.
Ska bara göra mig en större yxa
Barnen stormtrivs
I helgen tog vi ner en björk så att vi har ved till nästa år. Jag är lite sen på bollen men vad gör man inte när tiden springer iväg.
Logga in
Skapa konto
Ska bara göra mig en större yxa
Logga in
Skapa konto
Barnen stormtrivs
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Inleder det sista inlägget med början
Hej, mitt namn är Christian!
Jag är 33 år och har lärt mig en hel del om att bygga, anlägga eller förövrigt det mesta som har med husbygge att göra
Men allting har en ände - utom korven den har två.
Och precis så är det nu. Lagom tills de sista sidorna i gästboken fylldes så bestämde jag mig för att det är mer jobb än nöje med att ha en sommarstuga. Livet måste handla om mer än stressen för gräsklippning och underhåll
Så till min stora glädje ville min storebror och hans sambo starta en ny spännande resa, vilket känns otroligt bra! Och det känns verkligen bra för min förmåga att ta hand om stugan känns obefintlig med en större husrenovering, heltidsjobb och framför allt en småbarnsfamilj med tre härliga barn
Så låt mig presentera de nya ägarna av Timmertäkta; Kristoffer och Sandra
Ja, det var det. Känns lite märkligt såhär elva år senare från det att jag startade tråden. Då nybliven sambo i en hyrestvåa och ett jobb på pappersbruket. Idag samma sambo, villa, föbod i Norge, tre barn och chef på SOS Alarm.
Ganska härlig och utmanande resa Utan Byggahus hade det aldrig gått, det är en sak som är säker.
Må gott!
Christian
Hej, mitt namn är Christian!
Jag är 33 år och har lärt mig en hel del om att bygga, anlägga eller förövrigt det mesta som har med husbygge att göra
Men allting har en ände - utom korven den har två.
Och precis så är det nu. Lagom tills de sista sidorna i gästboken fylldes så bestämde jag mig för att det är mer jobb än nöje med att ha en sommarstuga. Livet måste handla om mer än stressen för gräsklippning och underhåll
Så till min stora glädje ville min storebror och hans sambo starta en ny spännande resa, vilket känns otroligt bra! Och det känns verkligen bra för min förmåga att ta hand om stugan känns obefintlig med en större husrenovering, heltidsjobb och framför allt en småbarnsfamilj med tre härliga barn
Så låt mig presentera de nya ägarna av Timmertäkta; Kristoffer och Sandra
Logga in
Skapa konto
Ja, det var det. Känns lite märkligt såhär elva år senare från det att jag startade tråden. Då nybliven sambo i en hyrestvåa och ett jobb på pappersbruket. Idag samma sambo, villa, föbod i Norge, tre barn och chef på SOS Alarm.
Ganska härlig och utmanande resa Utan Byggahus hade det aldrig gått, det är en sak som är säker.
Må gott!
Christian
Fantastiskt vad mycket man ändå hinner med i livet under elva år! Och kul att du skriver här för att berätta; inte bara släpper allt utan att vi andra någonsin får veta hur det har gått.
Jag har varit byggherre för både vår sommarstuga och vårt hus i förorten och håller med dig om att stödet från folk här inne har varit ovärderligt. Nu tittar jag bara in någon gång om året, för nu orkar vi inte bygga eller fixa något mer - känner inte ens ett sug efter det! - men jag är oerhört tacksam för alla goda råd, smarta knep, berättelser från andras byggen. Det här forumet betydde väldigt mycket för mig under de åren.
Lycka till framöver! Du har varit verkligt inspirerande att följa.
Jag har varit byggherre för både vår sommarstuga och vårt hus i förorten och håller med dig om att stödet från folk här inne har varit ovärderligt. Nu tittar jag bara in någon gång om året, för nu orkar vi inte bygga eller fixa något mer - känner inte ens ett sug efter det! - men jag är oerhört tacksam för alla goda råd, smarta knep, berättelser från andras byggen. Det här forumet betydde väldigt mycket för mig under de åren.
Lycka till framöver! Du har varit verkligt inspirerande att följa.
Medlem
· Stockholm
· 7 363 inlägg
Fantastisk resa.
Tack för att vi fick ta del av bygget och kul med ett gott avslut av det...stugan stannar ju i släkten iaf
/K
Tack för att vi fick ta del av bygget och kul med ett gott avslut av det...stugan stannar ju i släkten iaf
/K