Thank you! :)
 
well done! jag och min älskade gifte oss i augusti och skrev kontrakt på vårat första hus dagen innan :p

så bara o köra på med giftemål och hus =)
 
Grattis! Då får du varva husbygget med bröllopsplanering nu då... :)
 
Haha njaa.. Vi har sagt att vi ska gifta oss när nästa sommarstuga är klar om ca 1,5-2 år :) OOPS "nästa stuga" hehe vad säger jag?? ;)

Spännande tider :cool:

/Christian
 
Hahaha... Vet blivande bruden om att du först skall göra klart den här stugan och sedan underhålla oss med ett till stugbygge innan hon får vandra nerför altargången? ;)
I alla fall, grattis och lycka till! :)
 
Imponerande bygge! Verkligen, de vore ju en dröm att ha en sån stuga själv, dock hade jag velat haft den större. Får man fråga vad själva stugan gick på? Kan ju vara kul att relatera till framtida ideer.

Får samtidigt gratulera!
Ha det bra! mvh Mathias
 
Hittills med allting så har stugan, papper, grund, jord, färg m.m. kostat ca 440'000:-

Bara stommen gick på 210'000:-

Men det går att göra billigare helt klart.. skulle jag ha byggt den igen så hade det garanterat blivit kanske 20-50'000:- billigare.

De kostnader som stuckit ut är väl:

Hyrsläp (Tips är att köpa ett och sen sälja om man inte behöver det)
Jötul + installation 35'000:-
Färg säkert 15-20'000:-

Så nog finns det en del att spara in på om man vill.. däremot så blev ju gräsmattan betydligt billigare än jag tänkt, solcellspanelen ännu billigare och dasset dyrare..


För mig är storleken perfekt :) Men det är inte omöjligt att jag bygger någon gäststuga i framtiden.



/Christian
 
Jag lever fortfarande! d^_^b

Men jag gick nästan in i väggen med allt arbete, stugbygge m.m. Har därför varit tvungen att lugna ner mig lite och låtit kroppen återhämta sig mentalt och fysiskt :)

Har hittat en ny hobby som får mig att slappna av.

Tyvärr har det inte hänt något med stugan den sista tiden. Men nu känner jag verkligen hur inspirationen flödar och motivationen är på topp! Min tanke är att glida ner till stugan, städa ihop där inne, skriva en lista på vad som ska göras och sen försöka planera allting.

Det blir nog bra när det blir lite plusgrader :rolleyes:


På återseende!
Christian

Observera att kniven inte är i närheten av klar..
 
  • DSC04453.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett plåster man ser på tummen? Var kniven vass?
 
zixten skrev:
är det ett plåster man ser på tummen? Var kniven vass?
:D



/c
 
Christian, gott att höra att du mår bra trots allt. Ta det lite lugnt ett tag, övertygad om att vi kommer se fler fantastiska bilder från ditt bygge.
 
Göran.W
Vilket bygged^_^b
Hantverk när det är som bäst.
Gillar gräs taket stark.
 
Hello gott folks! Häre kom såm appdejts!

Nebaskoja...

Ni får faktiskt hålla tillgodo :) Men faktum är att jag håller på vid stugan just nu och GER JÄRNET!

Mitt mål för veckan är högt satt och kraven ännu högre. Hoppas jag når dem.. bilder utlovas när veckan är klar :) Som en liten nyårspresent från mig så att säga :wow:


Har väl gjort lite knivar istället när det varit så förbannat kallt :rolleyes:

En jaktkniv och en Morakniv i nytappning :blushing:


Däremot så måste jag än en gång hylla mitt elverk som bara levererar.. drog igång det för första gången i förrgår på fyra månader. Tre lätta drag så hoppade det igång. Efter fem timmar så hade knappt mätaren rört sig på bensintanken! Igår hoppade den igång på första draget d^_^b 1795:- är ta mig tusan ett rån med tanke på hur bra det går! Det har dessutom bara stått under en platonmatta utomhus hela tiden.



Hälsningar
Christian
 
  • 6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hallå gott folk!

Under veckan som gått har jag fått lite gjort i alla fall :)

Allt foder sitter runt fönsterna samt dörr. Det är monterat flytande så om det rör sig så ska det förhoppningsvis inte synas på fodret. Allt foder ska bli vitmålat.

Sista biten golv på loftet är lagt (haft mycket problem med det...), täcklister är tillkapade och sågade samt trappan är helt klar. Eller ja, helt klar är väl att ta i. Det saknas ett par trekantslister, spackel och färg.

Sen har jag även fått upp undertaket :cool: Satans vad ljust det blev! Jag ska bara slänga på lite spackel och färg på skruvhuvudena. Även ett par lister saknas. Men hur som, det blev skitbra!

Nästa lediga stund kommer bestå av golvslipning. Tips på behandling?



/C
 
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 02.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fler..
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.