406 045 läst · 605 svar
406k läst
605 svar
1920 talshus som ska få sig en omgång!
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Tackar, ja det är kul med lite snickerier i gamla hus, hade man köpt ett 70-tals hus istället hade man väl kört på med belysning iställeterik_n skrev:
Provmonterat listen under fönstret i allrummet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick kapa ena hörnet + lite på fodret då det hamnar för närma väggen i hallen
Logga in
Skapa konto
Kapat färdigt listerna i hallen
Logga in
Skapa konto
Monterade rejäla dörrstopp inför stundande trotsåldrar Matchade fint till de svarta och kromade handtagen
Logga in
Skapa konto
Annars har jag mätt, kapat och limmat handledaren, och ikväll målar frugan lite lister.
Tar nog sin lilla tid med grundning, spackel, slipning och färdigmålning (och lite extra fogning + övermålning av skruv på sina ställen)
Haha ja den ända snickeriglädje som kommer in i min kåk är på sin höjd att jag kapar av reglarna med en såg eller fräser konsiga grejer i mdf som ska målas vitt. fast det blir lite panel i källaren... Den du!
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Var i småland hos pappa och fick en tidig julklapp, han hade startat upp svarven och gjort mig en knopp till trappan. ser genast bättre ut!
Nu är det mest målning och slipning inga roliga bilder . Frugan målade första gången med färdigfärgen Fashion 40 S-0502-Y ifrån Gjöco, verkade bra och flöt ut fint.
Logga in
Skapa konto
Nu är det mest målning och slipning inga roliga bilder . Frugan målade första gången med färdigfärgen Fashion 40 S-0502-Y ifrån Gjöco, verkade bra och flöt ut fint.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Äntligen målat färdigt i pluttarnas rum, lite fix kvar med fog vid listerna och skruvskallarna.
Fodren spikades med dyckertpistol och golvlisterna skruvas då de är 120mm höga.
Ny omgång golvlister grundmålade
Funderade på att köpa en Powerport med bla USB uttag, men kom på att då kommer den nästan alltid vara uppe då det alltid finns något som behöver ström på köksön. Fick bli denna "fattigmans Powerport" istället, då slipper jag se alla adaptrar och uttag.
Under köksön finns en hylla för alla adaptrar och strömuttag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fodren spikades med dyckertpistol och golvlisterna skruvas då de är 120mm höga.
Logga in
Skapa konto
Ny omgång golvlister grundmålade
Logga in
Skapa konto
Funderade på att köpa en Powerport med bla USB uttag, men kom på att då kommer den nästan alltid vara uppe då det alltid finns något som behöver ström på köksön. Fick bli denna "fattigmans Powerport" istället, då slipper jag se alla adaptrar och uttag.
Under köksön finns en hylla för alla adaptrar och strömuttag.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Frugan och jag fick lite barnvakt och målade på en dag så nu är även allrummet färdigmålat!
Mysigt
Rensade lite i det blivande badrummet och fick upp den sista ljudisoleringen. Körde en sväng till tippen med allt gammalt bös + 4 eternitlådor som jag hittade på den gamla vinden. Lådorna var nog där och samlade vatten då det gamla taket läkte som ett såll.
Nya lister på målarbänken, ska det aldrig ta slut?
Logga in
Skapa konto
Mysigt
Logga in
Skapa konto
Rensade lite i det blivande badrummet och fick upp den sista ljudisoleringen. Körde en sväng till tippen med allt gammalt bös + 4 eternitlådor som jag hittade på den gamla vinden. Lådorna var nog där och samlade vatten då det gamla taket läkte som ett såll.
Logga in
Skapa konto
Nya lister på målarbänken, ska det aldrig ta slut?
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Listerna till hallen färdigmålade + en dörrkarm. Slipat lite på fönstret i hallen
klängandes/sittandes på fönsterbrädan.
Fixade upp antennen i den lilla krypvinden, som tur är ligger gaveln i samma rikting som sändaren sitter. Ska se om jag hinner dra lite kabel för att se om bilden blir bra.
Tack Lorens och Mell för tipset att förlänga läppen på kapen, nu samlar den in lite mer bös!
klängandes/sittandes på fönsterbrädan.
Logga in
Skapa konto
Fixade upp antennen i den lilla krypvinden, som tur är ligger gaveln i samma rikting som sändaren sitter. Ska se om jag hinner dra lite kabel för att se om bilden blir bra.
Logga in
Skapa konto
Tack Lorens och Mell för tipset att förlänga läppen på kapen, nu samlar den in lite mer bös!
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Köpte tillsammans med lister hos Hallandsgolvet/idalalisten. Dörrklossar fasade 27 x 100 x 160 mm i obehandlad furu. kr. 36.00:- exkl. moms/st. Liten närbild på kloss + list.Joens skrev:
Logga in
Skapa konto
Frugan målade det sista dörrfodret igår. Och idag när lilltjejen sov fick jag upp listerna i hallen och målade lite på skruvarna.
Logga in
Skapa konto
Drog lite nätverks/antennkabel i förrgår med en kompis hjälp. Antennen verkar fungera fint inne på vinden. Ska köpa en patchpanel för nätverket och fick låna en gammal switch av min snälla bror.
Logga in
Skapa konto