Blir super hemtrevligt det där!

Tack för alla kommentarerna.

Började lite smått med trappräcket, fick hyvla ganska mycket på det gamla steget för att få det i våg

P1050664.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser riktigt bra ut, nedervåningen är den renoverad eller går du på den sen?

Mvh

Börjar se riktigt bra ut! Gillar skarpt detaljer som avslutet på listen under fönsterbänken! Följer med spänning!

Paytax skrev:
Ser riktigt bra ut, nedervåningen är den renoverad eller går du på den sen?
Mvh
Nedervåningen har fått lite ny färg på väggar och lister, men den får vänta ett tag tills orken och lite andra projekt är färdiga. Finns lite bilder tidigare i tråden.

erik_n skrev:
Börjar se riktigt bra ut! Gillar skarpt detaljer som avslutet på listen under fönsterbänken! Följer med spänning!
Tackar, ja det är kul med lite snickerier i gamla hus, hade man köpt ett 70-tals hus istället hade man väl kört på med belysning istället ;)

Provmonterat listen under fönstret i allrummet

P1050695.jpg
Skapa konto

Fick kapa ena hörnet + lite på fodret då det hamnar för närma väggen i hallen

P1050699.jpg
Skapa konto

Kapat färdigt listerna i hallen

P1050696.jpg
Skapa konto

Monterade rejäla dörrstopp inför stundande trotsåldrar :rolleyes: Matchade fint till de svarta och kromade handtagen

P1050698.jpg
Skapa konto

Annars har jag mätt, kapat och limmat handledaren, och ikväll målar frugan lite lister.
Tar nog sin lilla tid med grundning, spackel, slipning och färdigmålning (och lite extra fogning + övermålning av skruv på sina ställen)

• Gilla
lorens
  • Laddar…
Tackar, ja det är kul med lite snickerier i gamla hus, hade man köpt ett 70-tals hus istället hade man väl kört på med belysning istället [bild]
Haha ja den ända snickeriglädje som kommer in i min kåk är på sin höjd att jag kapar av reglarna med en såg eller fräser konsiga grejer i mdf som ska målas vitt. ;) fast det blir lite panel i källaren... Den du!

Var i småland hos pappa och fick en tidig julklapp, han hade startat upp svarven och gjort mig en knopp till trappan. ser genast bättre ut!

P1050709.jpg
Skapa konto

Nu är det mest målning och slipning inga roliga bilder :surprised:. Frugan målade första gången med färdigfärgen Fashion 40 S-0502-Y ifrån Gjöco, verkade bra och flöt ut fint.

P1050710.jpg
Skapa konto

Slipade och målade lite golvlister ikväll. Gött att dra på lite rock på byggradion och göra lite monotont arbete utan att tänka...

P1050716.jpg
Skapa konto

Äntligen målat färdigt i pluttarnas rum, lite fix kvar med fog vid listerna och skruvskallarna.

P1050779.jpg
Skapa konto

P1050777.jpg
Skapa konto

Fodren spikades med dyckertpistol och golvlisterna skruvas då de är 120mm höga.

P1050778.jpg
Skapa konto

Ny omgång golvlister grundmålade

P1050780.jpg
Skapa konto

Funderade på att köpa en Powerport med bla USB uttag, men kom på att då kommer den nästan alltid vara uppe då det alltid finns något som behöver ström på köksön. Fick bli denna "fattigmans Powerport" istället, då slipper jag se alla adaptrar och uttag.

Under köksön finns en hylla för alla adaptrar och strömuttag.

P1050782.jpg
Skapa konto

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Frugan och jag fick lite barnvakt och målade på en dag så nu är även allrummet färdigmålat!

P1050794.jpg
Skapa konto

Mysigt :)

P1050795.jpg
Skapa konto

Rensade lite i det blivande badrummet och fick upp den sista ljudisoleringen. Körde en sväng till tippen med allt gammalt bös + 4 eternitlådor som jag hittade på den gamla vinden. Lådorna var nog där och samlade vatten då det gamla taket läkte som ett såll.

P1050793.jpg
Skapa konto

Nya lister på målarbänken, ska det aldrig ta slut?

P1050796.jpg
Skapa konto

• Gilla
Enk Projektet och 5 till
  • Laddar…
Listerna till hallen färdigmålade + en dörrkarm. Slipat lite på fönstret i hallen
klängandes/sittandes på fönsterbrädan.

P1050835.jpg
Skapa konto

Fixade upp antennen i den lilla krypvinden, som tur är ligger gaveln i samma rikting som sändaren sitter. Ska se om jag hinner dra lite kabel för att se om bilden blir bra.

P1050845.JPG
Skapa konto

Tack Lorens och Mell för tipset att förlänga läppen på kapen, nu samlar den in lite mer bös!

P1050837.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Mell och 1 till
  • Laddar…
Bra för sämjan hemma! ;)

• Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
De klossarna vid dörrfodrena, har du gjort dem själv eller hittat dem någonstans?

Fick göra sådana själv men skulle gärna köpa dem om jag hade kunnat... Tips?

Joens skrev:
De klossarna vid dörrfodrena, har du gjort dem själv eller hittat dem någonstans?
Fick göra sådana själv men skulle gärna köpa dem om jag hade kunnat... Tips?
Köpte tillsammans med lister hos Hallandsgolvet/idalalisten. Dörrklossar fasade 27 x 100 x 160 mm i obehandlad furu. kr. 36.00:- exkl. moms/st. Liten närbild på kloss + list.

P1050850.jpg
Skapa konto

Frugan målade det sista dörrfodret igår. Och idag när lilltjejen sov fick jag upp listerna i hallen och målade lite på skruvarna.

P1050849.jpg
Skapa konto

Drog lite nätverks/antennkabel i förrgår med en kompis hjälp. Antennen verkar fungera fint inne på vinden. Ska köpa en patchpanel för nätverket och fick låna en gammal switch av min snälla bror.

P1050851.jpg
Skapa konto

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.