4 372 375 läst · 32 129 svar
4372k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Äntligen bytt toletter. Sen vi köpte huset för
3,5 år sedan har det stått på att göra listan att byta båda toaletterna. Igår bytte jag en och idag den andra.
3,5 år sedan har det stått på att göra listan att byta båda toaletterna. Igår bytte jag en och idag den andra.
Rev ner all ved i vedboden för att komma åt att sätta nät. Lite trött på björktrastar som bygger bo och skrämmer skiten ur en när man ska hämta.
Hann sätta fyra sektioner och trava tillbaka hälften. Känns i kroppen idag
Hann sätta fyra sektioner och trava tillbaka hälften. Känns i kroppen idag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Igår, men ändå: uppdaterat belysningen i köket från vad ser ut som original till lite modernare Clas Ohlson.
Plus:
- Bättre ljus + väldigt bra dimbarhet så det går även att ha lägre ljusstyrka än innan.
- Det går ett öppna skåpen helt utan att slå i lampan
Minus:
- De nya håller nog inte i 50 år 🫣
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plus:
- Bättre ljus + väldigt bra dimbarhet så det går även att ha lägre ljusstyrka än innan.
- Det går ett öppna skåpen helt utan att slå i lampan
Minus:
- De nya håller nog inte i 50 år 🫣
Målat, lagt golv, satt upp nytt tak och lite foder i helgen.
Snart klart, lite taklister och en ny innerdörr kvar sen kan grabben flytta upp.
Snart klart, lite taklister och en ny innerdörr kvar sen kan grabben flytta upp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Testar grensågen på avenbokhäcken.
Tanken från början var att hålla ca 2m.
Tanken från början var att hålla ca 2m.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Äntligen klar med sommarens projekt måla vindskivor. Bara haft stege så har fått måla ca 1 meter åt gången, tre lager, flytta stegen, repeat gånger tio
Andra sidan kvarstår och jag undrar om det inte bara är lättare att klättra upp på taket och ta ner brädorna och måla på marken...
Logga in
Skapa konto
Andra sidan kvarstår och jag undrar om det inte bara är lättare att klättra upp på taket och ta ner brädorna och måla på marken...
Så gjorde jag, drog loss brädorna och fixade allt på backen. Klart på en helg, inklusive torktiden mellan strykningarna, om jag minns rätt. Hade kanske lite för lite säkerhet när man hängde över kanten för att fixa detta, men det gick bra.N naikon skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Inte bara idag, utan sedan slutet på augusti har jag förberett för dränering och flyttat sjöstensplattor, gatsten och sprängsten som legat på baksidan och framsidan. Det har varit gångar, uteplats, rabattkanter och ljusbrunnar.
Finns fortfarande plattor kvar på framsidan, men det är gången mellan yttertrapp och garageuppfart så den får ligga ett par veckor till.
Sedan fixade jag till låsen på garagedörrarna. Sedan vi flyttade in har jag stört mig på att ringarna runt låsen är för låga. I somras hittade jag en låda med låsdelar för 50 spänn på loppis och idag använde jag lite av innehållet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Finns fortfarande plattor kvar på framsidan, men det är gången mellan yttertrapp och garageuppfart så den får ligga ett par veckor till.
Sedan fixade jag till låsen på garagedörrarna. Sedan vi flyttade in har jag stört mig på att ringarna runt låsen är för låga. I somras hittade jag en låda med låsdelar för 50 spänn på loppis och idag använde jag lite av innehållet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto