Satt dit en ny innerdörr idag. 😋
Vit innerdörr monterad i blÄ vÀgg, med ljusgrÄtt trÀgolv i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Stört mig pÄ garagelampan som började bli sliten samt den otroligt fula kabeldragningen till en stickkontakt pÄ insidan
Ta ner, slipa, mÄla med hammarlack, dra ny kabel, ShellyrelÀ, klart

Utomhuslampa monterad pÄ röd tegelvÀgg ovanför en dörr med rött snickeri. Sliten kabeldragning synlig pÄ vÀggen.
Skapa konto
En sliten garagelampa hÄlls i ett skruvstÀd för slipning med en borrmaskin och borste i bakgrunden, för renovering och kabeldragning.
Skapa konto
Sliten garagelampa delvis nedmonterad pÄ tidningspapper, bredvid en burk hammarlack för renovering.
Skapa konto
NymÄlade delar av en garagelampa med svart hammarlack liggande pÄ tidningspapper.
Skapa konto
Hand som drar ut en gammal sliten kabel ur ett hÄl i en tegelvÀgg, relaterat till renovering av en garagelampa och kabeldragning.
Skapa konto
Vit kabel i tegelvÀgg, redo för ny installation efter renovering av gammal garagelampa och kabeldragning.
Skapa konto
Renoverad utomhuslampa monterad pÄ tegelfasad, nymÄlad i mörkt metalliskt hammarlack, ny kabel draget och ShellyrelÀ installerat.
Skapa konto

• Gilla
Götesjö och 36 till
  • Laddar…
Smutsiga luftfilter frÄn FTX-ventilation placerade pÄ kartong efter byte.
Skapa konto

Bytt filter pÄ ftx-en,

Löv och skrÀp i en rÀnna pÄ ladan, del av taket syns. HÀngrÀnnor tömdes nyligen som en del av underhÄllsarbete enligt inlÀgg.
Skapa konto
HÀngrÀnna pÄ en lada med höstlöv, nyligen rensad frÄn smuts och skrÀp. Ljus reflekterar mot plÄttaket.
Skapa konto

Tömt hÀngrÀnnorna pÄ ladan för första gÄngen pÄ över ett Är.

Bytte en knÀckt takpanna och fick bort ett getingbo.

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Fortsatt att sanerat bort mineralull. SÄ mycket som möjligt ska bort. Hemsk material, mÄste byta klÀder hela tiden. SÄ blivit en del sÀckar hittills. Bara lite smÄ rester pÄ bilden.

• Bilden visar tvĂ„ delar av en golvyta, en sida med gul mineralull och en sida med gamla tidningspapper och svart isoleringsmaterial.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Bra jobbat!

Vad blir det istÀllet?

Lagt ut golvvÀrmeslang.

• GolvvĂ€rmeslang monterad pĂ„ trĂ€golv med fĂ€stanordningar.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Eftersom rökkanalerna Ă€ntligen blivit fĂ€rdiga och godkĂ€nda sĂ„ kunde jag ett par mĂ„nader försenad riva ner mina Alfons Åberg helikoptarar och vinterförvara delarna under den fina blĂ„ pressening som pryder tomten.

Rött tvÄvÄningshus med tegelpannetak och byggnadsstÀllning. Stege och brÀdor ligger pÄ marken bredvid huset i trÀdgÄrdsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Lagt ut golvvÀrmeslang.
Armeringen ska vara under slangen

F Fjonken skrev:
Armeringen ska vara under slangen
Ja, etablissemanget sÀger sÄ. Men jag tar chansen.

Kan monteras uppe pÄ med ,

• Gilla
RejÀl och 1 till
  • Laddar…
Ja, jag tror inte det spelar nÄgon större roll i det hÀr fallet om den ligger över eller under slangen, men det vore faktiskt intressant att lÀsa om vilken dimension pÄ armeringen, och betydelsen av dess placering i flytspacklet. Vid vilken tjocklek pÄ gjutningen kommer 6mm armering att vara att föredra?

U
F Fluxor skrev:
Ja, jag tror inte det spelar nÄgon större roll i det hÀr fallet om den ligger över eller under slangen, men det vore faktiskt intressant att lÀsa om vilken dimension pÄ armeringen, och betydelsen av dess placering i flytspacklet. Vid vilken tjocklek pÄ gjutningen kommer 6mm armering att vara att föredra?
Anledningen till att man armerar i underkant Àr för att det Àr dÀr dragande spÀnningar sker nÀr du belastar kakan. SÀmsta man kan göra Àr att placera den i mitten dÀr hjÀlper den som minst.

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Anledningen till att man armerar i underkant Àr för att det Àr dÀr dragande spÀnningar sker nÀr du belastar kakan. SÀmsta man kan göra Àr att placera den i mitten dÀr hjÀlper den som minst.
Vad rÀknas som underkant? Mitt i lÀr vara 50% in i den, men var ligger underkanten?

U
F Fluxor skrev:
Vad rÀknas som underkant? Mitt i lÀr vara 50% in i den, men var ligger underkanten?
50% in rÀknas vÀll som mitten?
Vanligen sÄ lÀgger man rotnÀtet mot spÄnskivan. Och hÀftar fast för att det inte ska rÄka vika upp sig nÀr man gÄr pÄ det under flytspacklingen.

Lagt lite golv idag i lilla hallen hÀr hemma som nu fÄr golvet frÄn vardagsrummet att flyta vidare.

Laminatgolv installeras i en liten hall, med verktyg som hammare och mÄttband utspridda pÄ golvet.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.