88 475 läst · 664 svar
88k läst
664 svar
Nyheter - Bosch 18V
Nu kör jag ett annat märke på denna typ av maskiner, men varken häcksax eller trimmer drar något batteri att tala om. Lövblås däremot, det är en riktig energitjyv.O Ossian K Olsson skrev:Sista inlägget om häcksaxen för mig i den här tråden. Men jag har klipp/ansat 80 meter (ca 1,5 meter hög) ligusterhäck nu. Tog ca 20 minuter och det blev jättebra. Efteråt så hade mitt 5 Ah batteri fortfarande 3 pluppar kvar och inte det minsta tapp i kraft. Vet inte om det är som det borde eller om det är väldigt bra, men jag är otroligt nöjd.
Nu lär det nog bli en trimmer i samma serie också…
Är det någon annan av er som har häcksaxen (ghe 18v-60) som lagt märke till stort slitage på svärdet redan efter minimal användning? Jag har provklippt några få pinnar och det syns tydligt att bladen klipper i varandra ibland. Alltså, bladen flexar så pass att de ibland korsar varandra, till synes pga spelet mellan bladen.
Fått svar av bosch att jag måste fått ett måndagsexemplar, spelet mellan bladen är för stort av någon anledning. Så inget generellt fel på modellen.G Gulketchup skrev:Är det någon annan av er som har häcksaxen (ghe 18v-60) som lagt märke till stort slitage på svärdet redan efter minimal användning? Jag har provklippt några få pinnar och det syns tydligt att bladen klipper i varandra ibland. Alltså, bladen flexar så pass att de ibland korsar varandra, till synes pga spelet mellan bladen.