406 655 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Ja, det är skillnad.nino skrev:
Jag har dessa idag.
DTD129 2500rpm
DTD148 3600rpm
DTD171 3600rpm
Skillnaden mellan 2500 till 3600rpm är enorm, men jag borrar rätt mycket och där är varv ännu viktigare.
Skruva inte lika viktigt, men mellan 148 och 171'an skiljer det mycket tid pga att den drar mycket hårdare innan den börjar slå.
Enligt specarna skiljer det väldigt lite mellan 148 och 171, i praktiken är den så mycket snabbare, vibrerar mindre, bättre precision i avtryckaren, mm.
Ang kraft, 148 slår av 240mm långa 12mm franska träskruv utan problem.
171 misstänker jag drar ännu hårdare men med liten marginal.
Snubblade över denna kampanj som någon kanske kan nyttja. 🙂
Få ett gratis 18V/5,0 Ah batteri på köpet när du köper 2 st kampanjmodeller!
Man ska ha köpt TVÅ kampanjmodeller under perioden 1 april till 30 september 2024.
Få ett gratis 18V/5,0 Ah batteri på köpet när du köper 2 st kampanjmodeller!
Man ska ha köpt TVÅ kampanjmodeller under perioden 1 april till 30 september 2024.
Har en gräsklippare som går in under kampanjen. Kollar just nu på en häcksax, även den går in under kampanjen, har dock redan 7st 5ah batterier. 🤓Solvskaftet skrev:
Men väljer mellan stånghäcksax och 523 eller 507.
Eller ska man gå på någon helt annan?
Vad säger vi? Är det Januari i sverige också?
Var verkligen knapparna så himla bra placerade om man måste ha handleden framför munstycket..? Nog för att det finns en viss säkerhet med att det ska vara intryckt men inte omöjligt att man råkar komma åt den också om man är klantig nog att hålla in avtryckarenP pianist skrev:
Oklart. Men nån som hört nått när den kommer??K kniv skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 105 inlägg
Hej
Tydligen här man ska ställa nybörjar frågor..😁
Har fastnat lite för Makita och ska nu införskaffa cirkelsåg (batteri)
Tittat på DHS630 som jag tycker komma passa till lite enklare jobb.
Men blir inte klok på vad jag behöver för att den ska passa till makitas styrskena ?
Annars tar jag gärna emot förslag på maskin som kanske passar direkt till skenan eller kanske nåt helt annat.
Mvh
Tydligen här man ska ställa nybörjar frågor..😁
Har fastnat lite för Makita och ska nu införskaffa cirkelsåg (batteri)
Tittat på DHS630 som jag tycker komma passa till lite enklare jobb.
Men blir inte klok på vad jag behöver för att den ska passa till makitas styrskena ?
Annars tar jag gärna emot förslag på maskin som kanske passar direkt till skenan eller kanske nåt helt annat.
Mvh
Tackar för länken.B Beretic skrev:
Måste vara en av få sidor jag inte sökt på.
Tycker det ändå är ganska "grylligt" att hitta saker.
Kanske behövs erfarenhet i verktygssök också..😁 fiskegrejersök kan man ju doktorera i .