28 938 läst · 370 svar
29k läst
370 svar
Boxer slutar med programkort?
Ja någon sorts apparat behöver du ha men det gäller ju oavsett marksänt eller inte. Men idag finns inget annat än smarta TVapparater så det är ju ändå ingen stor uppoffring. Det går att köpa en smartTV för några få tusenlappar som fixar detta.[SKPG]Zamora skrev:
Eller en Chromecast för några hundralappar som gör TVn till en Smart-TV.MathiasS skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 092 inlägg
Jo, jag vet allt det där. Men jag har ett antal kunder som sitter i lägenheter, har inget internet, är inte intresserade av internet men följer sin jäkla serier. Då ska de först skaffa internet + ny TV alternativt Chromecast (som de visserligen får av Tele 2)MathiasS skrev:
Kalla mig gammalmodig, men jag har gillat och jobbat med det här distributionssättet av kanaler ända sedan det hette Senda.
Tycker faktiskt lite synd om alla dessa Tant Berit och Farbror Sven.....
Precis, jag har en chromecast på min LG 3D smart-TV eftersom chromecast funkar så mycket enklare, allt min PC kan visa kan man casta till TV:n.pacman42 skrev:
Jag har också en chromecast på min andra tv så vi kan titta på olika program.
Redigerat:
Ditt kundunderlag försvinner med tiden så det är en dålig modell att klamra sig fast vid 😉[SKPG]Zamora skrev:Jo, jag vet allt det där. Men jag har ett antal kunder som sitter i lägenheter, har inget internet, är inte intresserade av internet men följer sin jäkla serier. Då ska de först skaffa internet + ny TV alternativt Chromecast (som de visserligen får av Tele 2)
Kalla mig gammalmodig, men jag har gillat och jobbat med det här distributionssättet av kanaler ända sedan det hette Senda.
Dags att sälja på dem 4G/5G-routrar och en Chromecast istället alltså.[SKPG]Zamora skrev:Jo, jag vet allt det där. Men jag har ett antal kunder som sitter i lägenheter, har inget internet, är inte intresserade av internet men följer sin jäkla serier. Då ska de först skaffa internet + ny TV alternativt Chromecast (som de visserligen får av Tele 2)
Är det nån IP-telefoni eller ren "mobiltelefon" som du använder? Jag har kvar ett 08-nummer som jag betalar 29 spänn i månaden eller nåt för, men min VOIP låda har lämnat in sen två år. Jag tror de nu prishöjt denna. Lite kul ha kvar ett nummer och fast telefon, men inte värt de pengarna... Kanske ett mobilnr i en kobratelefon kunde vara kul.pacman42 skrev:
Ja, det är ingen nyhet vem som äger respektive operatör. Men ägaren kommer att slå ihop alla operatörer snart.[SKPG]Zamora skrev:Boxer ägs redan av Tele2, precis som Comhem. Chromecasten är inte särskilt stor, så i de flesta fall går den att gömma bakom TV:n. Dessutom går det att styra de merparten av TVapprater med den medföljande fjärrkontrollen till Chromecasten.
Marknätet kommer inte lägga ner, det är betalkanalerna som försvinner
Känns sådär att köpa en TV för nästan 50K och använda chromecast… Helt ointressant faktiskt. Sen får den troligen inte plats heller då jag kör slim i princip mot väggen.
Samt att det inte hjälper mig i min ambition att ha både marksänd och digital TV. Känner inte för parabol heller.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 092 inlägg
Det är ett mobilnummer. Jag blev av med min IP-telefoni, de lade ned den...J JohanLun skrev:Är det nån IP-telefoni eller ren "mobiltelefon" som du använder? Jag har kvar ett 08-nummer som jag betalar 29 spänn i månaden eller nåt för, men min VOIP låda har lämnat in sen två år. Jag tror de nu prishöjt denna. Lite kul ha kvar ett nummer och fast telefon, men inte värt de pengarna... Kanske ett mobilnr i en kobratelefon kunde vara kul.
Edit: Mobilnumret används nu i en Kobra, i en grön telefonautomat från 50/60-talet (ombyggd) och i en gammal vevtelefon från 30-talet som är ombyggd med nummerskiva någon gång på 40/50-talet.
Fria kanalerna kommer fortfarande att fungera. Jag skulle inte bli förvånad om det blir fler fria kanaler efter årsskiftet. Så då kan du kolla på dem på antenn och sedan resten i Tele2 Play appen.Huggedugge1 skrev:Ja, det är ingen nyhet vem som äger respektive operatör. Men ägaren kommer att slå ihop alla operatörer snart.
Känns sådär att köpa en TV för nästan 50K och använda chromecast… Helt ointressant faktiskt. Sen får den troligen inte plats heller då jag kör slim i princip mot väggen.
Samt att det inte hjälper mig i min ambition att ha både marksänd och digital TV. Känner inte för parabol heller.
Jag hjälper pensionerade grannar med detta också. Mitt hår har bara blivit grått av det än så länge...[SKPG]Zamora skrev: