713 703 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Östergötland
· 4 153 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 153 inlägg
Just. Tror jag såg en dylik med i Joe Lenos Garage!Hus tomte skrev:
Det är något visst med japspickisarna. Jag skulle inte säga nej till en wankelpickis;
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2015/11/IMG_1093.jpg
https://static1.topspeedimages.com/..._15683036768495d565ef6img_6988-copyb_r-2.jpeg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Glappkontakt kan vara svårt att hitta. Det är bra att ha en OBD2-läsare ligga i bilen så att man kan läsa ut felkoder när felet behagar visa sig. En OBD2-läsare som kommunicerar med mobiltelefonen via blåtand går att hitta billigt. En sådan med en bra app i telefonen brukar kunna läsa alla koder som kommer från motorstyrenheten men inte koder från andra styrenheter.
Medlem
· Västerbotten
· 370 inlägg
Var du möjligen ute och luftade den idag?mikethebik skrev:Fixat lite med min för en vecka sedan inköpta C70 cabbe, monterat 6-CD-växlare i skuffen vid effektförstärkaren då denna inte hade den optionen från fabrik.
Jag har en förmåga att vid besök på skrotar samla på mig "bra att ha grejor" och hade 2 st växlare i bilförrådet och en av dem passade i hållaren.
Blev också en tvätt av bil samt grundlig rengöring av cabben samt efter att den torkat ordentligt i solen har den fått en omgång med impregnering.
[bild]
[bild]
Nu ska den torka ordentligt och sedan sprayar jag på det som återstår av vätskan, sedan behöver jag inte göra det någon mer gång i min ägo antagligen.
Har lyft upp den och nagelfarit allt och den ser ut som ny under med färgen kvar på allting och det märks verkligen att den gått endast 6000 mil på antagligen torra sommarvägar enbart.
Min son säger att jag nog fått tag på Sveriges finaste C70 cab som faktiskt varit använd och inte enbart stått i garage.
Vid inköpet och provkörningen var det en del vibrationer som säljaren fått uppgift att det berodde på att det var en cab och dessa hade problem med styvheten i karossen, men när jag hissade upp den och snurrade hjulen var de flång nya Kinadäcken säljaren monterat inte 100% runda, samt att de vid en kontroll hos min däckhandlare dessutom felbalanserade...
Efter ombalansering blev det bättre men jag kommer att sätta på nya däck, antingen på de 17 tums BBS Propus split originalfälgarna eller på de 18 tums BBS split Nebula jag har på blästring och lack.
Blir det Nebula säljer jag de andra, finns ett stort intresse tydligen för dessa BBS Propus, och de är också i ett fantastiskt fint skick.
Får hoppas på en cabsommar nu också med mycket glassande och glassätande🙂