Jag är inte säker på att denna modell har samma effekt - när jag provkörde en mc med detta system monterat (det är ett helsystem utan katt) så körde jag förbi en älgko med två kalvar som stod precis i dikeskanten, på väg tillbaka stod de fortfarande kvar alla tre. Detta var på Dalarö så mycket trafik men alla hjälptes åt att signalera så det gick sakta förbi djuren….galento skrev:
Att man hörs på hoj är en liten livförsäkring. Jag har två Termignoni ”race only” kolfiberburkar på Ducatin. Naturligtvis inga kattar samt Hypertrick map. Men jag fick faktiskt kasta på dB-killer, det dånade för mycket. Körde runt och kortväxlade för det var snudd på smärtsamt och kör ändå med proppar.MathiasS skrev:
Statistiken säger att ”loudpipes” inte alls ”saves lives” men jag märker skillnad i tät trafik, dock är det förstås inte därför detta införskaffas, rätt ljud är en viktig del av upplevelsen för mig, det är det enkla skälet.F fsn skrev:Att man hörs på hoj är en liten livförsäkring. Jag har två Termignoni ”race only” kolfiberburkar på Ducatin. Naturligtvis inga kattar samt Hypertrick map. Men jag fick faktiskt kasta på dB-killer, det dånade för mycket. Körde runt och kortväxlade för det var snudd på smärtsamt och kör ändå med proppar.
Scorpion exo 1400 evo air för min del. Ville ha med inbyggt nedfällbart mörkt visir så det vanliga yttre kan vara transparent. Provade väldigt många hjälmar innan jag hittade en som passade mitt huvud. Går ofta att köpa till bra pris i nätbutiker utanför sverige men i eu, tex på Lois.galento skrev: