992 783 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Husägare
· Uppsala
· 517 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 517 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Idag har vi testat gräsklippare för femtielfte dagen i rad.
Allvetare
· Södermanland
· 89 inlägg
Ja, fru Höghus fyller år i slutet av maj och älskar syrener. Förr var det ibland för tidigt för syrener.Gangstersmed skrev:
För många år sedan brukade vi ha stor midsommarfest på gräsmattan, och stången kläddes ofta med rhododendron-blommor. De lär vara utblommade i år.
/Höghus
Nice! Har två diskbänkar sedan tidigare renovering så planen är att ta en av dom och bygga en liknande bänk. Ska även sätta gardenakoppling till blandaren för att få vatten vid behov samt stora hjul på ena kortsidan och ett handtag på den andra så det går att rulla runt den till rätt plats.FreQa skrev:
Saknar en bra arbetsbänk där det går att slänga upp saker som är lite slabbiga. Uppskattas inte att dra in gräsklippare och annat till tvättstugan.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Det känns absolut som sommaren kommer tidigare och tidigare. Det är synd eftersom jag gillar våren och hösten. Någon vår har vi inte haft här i år. I varje fall inte här i Skåne.
PUSTAR UT!
Skulle ta fram min lilla gräsklippare för nån vecka sedan.. och det var väl i sig inga problem.. men när jag skulle ladda batteriet visade det sig att något sådant fanns inte kvar i maskinen 😳
Panik.. var fåglarna hade jag gjort av det nu då?! Jag brukar vara så noga med mina grejer.. och inte direkt "gömma dem".. jag mindes att sist jag laddade det.. hade jag det inne på köksbänken.. MEN det fanns inte i huset.. (håller ju på och packa ner o rensa inför renovering, så det finns inga skåp o lådor kvar o gömma sig i!)
Det enda jag kunde tänka på var att "min nya fina gräsklippare måste ju ha ett batteri".. haha (ja jag letade i logen också, ifall jag skickat ut det dit av misstag.. men nä..) - jag muttrade hej vilt över att jag troligen använt min superteknik till att lägga saker på "logiskt ställe" ... (det faller alltid!)
MEN VET NI.. jag hittade det ..efter en vecka (ute i "mitt garage".. där de låg, helt synliga, i en korg.. som uppenbarligen inte skulle åkt dit in från början.. korgarna brukar aldrig vara där)...
Nu är batteriet.. laddat och maskinen använd!
(Gröna faran)
.. och vill ni veta en sak till en elgräsklippare.. funkar betydligt bättre när man har en laddare och ett batteri! 😉🙃😳😎
Skulle ta fram min lilla gräsklippare för nån vecka sedan.. och det var väl i sig inga problem.. men när jag skulle ladda batteriet visade det sig att något sådant fanns inte kvar i maskinen 😳
Panik.. var fåglarna hade jag gjort av det nu då?! Jag brukar vara så noga med mina grejer.. och inte direkt "gömma dem".. jag mindes att sist jag laddade det.. hade jag det inne på köksbänken.. MEN det fanns inte i huset.. (håller ju på och packa ner o rensa inför renovering, så det finns inga skåp o lådor kvar o gömma sig i!)
Det enda jag kunde tänka på var att "min nya fina gräsklippare måste ju ha ett batteri".. haha (ja jag letade i logen också, ifall jag skickat ut det dit av misstag.. men nä..) - jag muttrade hej vilt över att jag troligen använt min superteknik till att lägga saker på "logiskt ställe" ... (det faller alltid!)
MEN VET NI.. jag hittade det ..efter en vecka (ute i "mitt garage".. där de låg, helt synliga, i en korg.. som uppenbarligen inte skulle åkt dit in från början.. korgarna brukar aldrig vara där)...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är batteriet.. laddat och maskinen använd!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Gröna faran)
.. och vill ni veta en sak till en elgräsklippare.. funkar betydligt bättre när man har en laddare och ett batteri! 😉🙃😳😎
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg