712 396 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Om knutarna är slutslitna så borde det höras men om dom tappat någon balansering så hörs det nog inte. Men det är nog rätt långsökt.nino skrev:
Vibrerade det före lagerbytet?
Jo tack. Hade en sådan ett tag. All dörrar rostar innefrån och ut, så till slut är det bara lacken som håller ihop det. Smäller man igen dörren för hårt så upplöses den helt.galento skrev:
Min var ändå svart, så stod man långt ifrån och kisade så såg den hel okej ut.
Grannen har en silverfärgad sådan som nu består av 90% rost. Känns som att de helt givit upp nu och gör regelbundna "lagningar" men silvertejp bara för att få bort vassa kanter och få den genom besiktningen. Silvertejpen matchar faktiskt lacken rätt bra.
Nej, det var tanten som tyckte att den lät i lagret, jag hade inte bytt...N Niq skrev:
Kollade serviceboken och vänster lager var bytt 1000-1500mil tidigare så tänkte att det var lika bra att byta även höger
Köpt svart silvertejp men inte börjat rostlaga än 😄S Stuff skrev:Jo tack. Hade en sådan ett tag. All dörrar rostar innefrån och ut, så till slut är det bara lacken som håller ihop det. Smäller man igen dörren för hårt så upplöses den helt.
Min var ändå svart, så stod man långt ifrån och kisade så såg den hel okej ut.
Grannen har en silverfärgad sådan som nu består av 90% rost. Känns som att de helt givit upp nu och gör regelbundna "lagningar" men silvertejp bara för att få bort vassa kanter och få den genom besiktningen. Silvertejpen matchar faktiskt lacken rätt bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 152 inlägg
Hos mig ville de köpa bilen de sålde till mig en månad tidigare 🙄
Aja, så länge de inte tycker jag ska köpa tillbaka bilen jag sålde i inbyte så.
Aja, så länge de inte tycker jag ska köpa tillbaka bilen jag sålde i inbyte så.
Ägde en Toyota Hiace för 10 år sen, fick massa brev och telefonkopisar som ville köpa och köra bilen till Afrika.Tokslut skrev:
Från en firma som hette Mias Bilar kom det brev varan vecka.
Förstår jag rätt att det inte vibrerade före lagerbytet? I så fall är det nog runt det man borde börja söka.nino skrev:
Om bromsskivorna har slagit sig borde det väl märkas i pedalen när du bromsar
Tror det var lika innan lagerbytetN Niq skrev:
Ja får se på lördag om det är nåt som stör, ska tänka på det med bromsen också.