105 121 läst · 405 svar
105k läst
405 svar
Problem med kolsyra i kylskåp, Electrolux ERES3500X
Beställt ny 474:- hoppas på att det löser problemet
Ny magnetventil löste problemet! Nu är det bara kylskåpet kvar att fixa.
Lånar denna tråden lite, har ett Electrolux - Kylskåp ERES38820X som jag hållit i liv under 15+ år eftersom det är dåligt med alternativ.
Tyvärr så har då det nu börjat trassla då det kommer väldigt dåligt med vatten,
- Vatten utan kolsyra valt = Klent vattentryck
- Kolsyra valt = Först ett sprut, sen inget vatten alls, bara kolsyra
Någon som haft detta problem tidigare ? kalkpropp kanske ?
Hör du om pumpen står och går väldigt länge för att fylla upp behållarna? Vår pump gick läääääänge men fyllde knappt upp nåt alls. Utsliten.J JonasKjerrman skrev:Lånar denna tråden lite, har ett Electrolux - Kylskåp ERES38820X som jag hållit i liv under 15+ år eftersom det är dåligt med alternativ.
Jo, det var min första tanke också, hade ganska kallt i kylen (typ +4 eller 5) men har ställt upp den på +8 sen i lördags utan framgång
Aha ok. Kan inte svara på hur länge en ev ispropp behöver för att tina om det har frusit i behållarna. Kanske det måste vara helt avstängt över natten? Men det medför ett visst tjorv förstår jag. Kan du höra om pumpen startar över huvud taget? Det hör jag ganska tydligt, det knäpper först till och så går sen ett antal sekunder. Kolsyrevattnet drivs fram av kolsyrebehållaren. Om kolsyran tar slut kommer det knappt nåt vatten alls, men det problemet verkar ju inte du ha. Det "vanliga" vattnet fylls till sin behållare med hjälp av den inbyggda pumpen. Så här har jag förstått att det fungerar, men jag kan ha fel. Min killgissning på ditt problem är ispropp.J JonasKjerrman skrev:
Jo, får nog testa att ha det avstängt helt en natt då
När startar din pump då ? borde ju starta direkt när man startar kylskåpet om man tömt det på vatten
När startar din pump då ? borde ju starta direkt när man startar kylskåpet om man tömt det på vatten