Höghus Höghus skrev:
Kommer jag ihåg fel, eller slogs spritflaskorna på Systemet in i brunt papper förr? När personalen stod bakom disk, och hade storsäljarna nära under disken.
Jag fick en flasback när jag virade in några ölflaskor jag skulle bära i en plastpåse.

/Höghus
Nisse Gandhi från Flashback bekräftar mina barndomsminnen från när pappa handlade. Borde varit slutet på 60-talet.
https://www.flashback.org/sp70804411

Jag har själv inte fått flaskor inslagna på detta vis, även om det var långt till självbetjäningen när jag själv fick börja köpa. Då var det fortfarande köer till kassan och personalen bakom disk. Inga kölappar och man valde alltid fel kö...
Man kunde höra intressanta diskussioner i kön; "Ska vi köpa det ena eller andra vinet?" "VI tar det ena för det andra är på pantflaska (= dyrare)". Panta tomglas var en del av upplevelsen.
Jag hörde en gång i kön i Kortedala två proffsköpare upprört beklaga sig över att folk gick till Systemet på fredag eftermiddag och orsakade så långa köer. De hade ju hela veckan på sig att handla! De själva handlade förmodligen varje dag.

/Höghus

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
F
Höghus Höghus skrev:
Äckel-päckelkaffe från såna här hade jag förträngt.

/Höghus

[bild]
Så dj..a illa var det inte alls.
Det har funnits många betydlig värre kaffesubstitut och finns än idag i moderna maskiner med massor med lulllull att välja bland.

K Keld skrev:
Levi's reklamfilmerna med Flat Eric. Numera bor han hos mej:
[bild]j
Mr. Oizo! Flat Beat hette "hiten".

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har ju alltid spelat catch up med Windows dock. Det mest tragiska är ju att Windows idag kopierat macOS leksaksblajet.
Typiskt det där när man är före och kopierar dem som är efter.

Det kan ju i värsta fall uppfattas som om…vad heter det…man inte ens är före.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Absolut inte, snarare tvärtom. Mac var ingen speldator. Men väldigt framåt på GUI. De första macarna var grymt underdimensionerade sett till hårdvaran...
Man tog den stora mac-klumpen och tangentbordet/mus, stoppade det i en stor väska om man behövde ta med den, "bärbart"😂 Vilken skillnad när sedan Mac Powerbook kom i början av 90-talet.
Den första bärbara som jag hade tillgång till var denna DOS-maskin, men tung, akustiskt modem och 8088a.
Äldre stationär dator med tangentbord och CRT-skärm som visar MS-DOS, från 1980-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Typiskt det där när man är före och kopierar dem som är efter.

Det kan ju i värsta fall uppfattas som om…vad heter det…man inte ens är före.
Att ha takbaren centrerad är ju inte direkt innovation du. Tur det går modifiera.

Usch vad tråkiga utvecklare som blir fanboys till sina valda leverantörer är.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nån som minns när mellodruttfestivalandet var avklarat i SVT på EN lördagskväll?

• Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 17 till
  • Laddar…
Förr i tiden räckte det Fastmonterade Cykellås….som ej var säkerhetsklassade eller godkända av Försäkringsbolagen😉
Metallisk handfängsel öppnad på brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nalleman64 och 9 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Nån som minns när mellodruttfestivalandet var avklarat i SVT på EN lördagskväll?
Ja, och mellansnacket bestod i att de presenterade låttitel och namnet på nästa artist, vilket tog ca 40 sekunder samt att det korta manus som programledaren hade var någorlunda välskrivet.

Jag tappade intresset redan för 20 år sen när deltävlingarna infördes.

• Gilla
MONTREAL och 7 till
  • Laddar…
F
Keiller Keiller skrev:
Ja, och mellansnacket bestod i att de presenterade låttitel och namnet på nästa artist, vilket tog ca 40 sekunder samt att det korta manus som programledaren hade var någorlunda välskrivet.

Jag tappade intresset redan för 20 år sen när deltävlingarna infördes.
Samma här. Nu är det bara en orgie med löjliga sprattelgubbar med lindrig musikalitet som har som enda ändamål att mjölka in pengar från lättlurade tittare. Fy f..n.

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
hsd
Undrar vad biljetterna kostar....

hsd
För länge sedan var det EN orkester som spelade alla bidragen , hade glömt det 🙄

• Gilla
fubar och 7 till
  • Laddar…
F
hsd hsd skrev:
För länge sedan var det EN orkester som spelade alla bidragen , hade glömt det 🙄
Precis, det innebar att det dessutom var mer rättvist mellan de olika
bidragen.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
1965 var det EN person som framförde alla bidrag.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.