1 135 518 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Nisse Gandhi från Flashback bekräftar mina barndomsminnen från när pappa handlade. Borde varit slutet på 60-talet.Höghus skrev:
https://www.flashback.org/sp70804411
Jag har själv inte fått flaskor inslagna på detta vis, även om det var långt till självbetjäningen när jag själv fick börja köpa. Då var det fortfarande köer till kassan och personalen bakom disk. Inga kölappar och man valde alltid fel kö...
Man kunde höra intressanta diskussioner i kön; "Ska vi köpa det ena eller andra vinet?" "VI tar det ena för det andra är på pantflaska (= dyrare)". Panta tomglas var en del av upplevelsen.
Jag hörde en gång i kön i Kortedala två proffsköpare upprört beklaga sig över att folk gick till Systemet på fredag eftermiddag och orsakade så långa köer. De hade ju hela veckan på sig att handla! De själva handlade förmodligen varje dag.
/Höghus
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 610 inlägg
Man tog den stora mac-klumpen och tangentbordet/mus, stoppade det i en stor väska om man behövde ta med den, "bärbart"😂 Vilken skillnad när sedan Mac Powerbook kom i början av 90-talet.J JohanLun skrev:
Den första bärbara som jag hade tillgång till var denna DOS-maskin, men tung, akustiskt modem och 8088a.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 610 inlägg
Usch vad tråkiga utvecklare som blir fanboys till sina valda leverantörer är.
Nån som minns när mellodruttfestivalandet var avklarat i SVT på EN lördagskväll?
Ja, och mellansnacket bestod i att de presenterade låttitel och namnet på nästa artist, vilket tog ca 40 sekunder samt att det korta manus som programledaren hade var någorlunda välskrivet.Fotografen skrev:
Jag tappade intresset redan för 20 år sen när deltävlingarna infördes.
Samma här. Nu är det bara en orgie med löjliga sprattelgubbar med lindrig musikalitet som har som enda ändamål att mjölka in pengar från lättlurade tittare. Fy f..n.Keiller skrev: