4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fortsättning i gruvan. koppling av nya avloppet och i med betong!
Blir att slipa bort golvfärgen och knacka ner mer dålig puts I veckan
Blir att slipa bort golvfärgen och knacka ner mer dålig puts I veckan
F Fluxor skrev:
Vad tråkigt! Får se hur länge vårt tak är vitt.... För 4 år sen målade jag en pärlspont som var vitbetsad sedan innan så jag målade den helvit, dock utan kvistgrund, och nu ser man kvistarna börja krypa fram....D Dublin skrev:
I våras målade vi tidigare omålad bröstpanel i köket, men valde en grön kulör över kvistgrunden. Det kanske är så man borde göra, välja någon annan kulör än kritvit alltså.... det borde rimligtvis inte skina igenom lika mycket på grönt som på vitt... men den som lever får se.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag har kört med Beckers 4 i 1 panelgrund och har inte fått några genomslag. Man behöver dock nästan vara två eller ha låg temperatur i lokalen då färgen torkar fort och blir svår att stryka ut.
Riktigt snyggt, vilken skillnad det blir. 👌MariaiÖstergötland skrev:Inte idag men för 2 veckor sen. Äntligen efter 5 år tagit tag i att måla taket i sovrummet. 27 härliga kvadratmeter spontat tak. Av någon outgrundlig anledning hade förra ägaren kladdat på någon sorts grundfärg kors och tvärs och sen antagligen tappat lusten eller orken.
Stundtals nackknäckande men det räckte med 2 lager iallafall. Maken rollade och jag gick med pensel i spåren.
Före:
[bild][bild]
Efter:
[bild][bild][bild]
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Ja, vi har dåliga erfarenheter av Beckers Panelgrund, fick färgen reklamerad och utbytt till Jotun ”Kvist og spärrgrund” då färgaffären sa att de hade haft stora problem med Beckers spärrfärg.FredrikR skrev:
Någon gång senare, minnet börjar svika, så var det en målare som bröt in i dialogen på färgaffären och sa att BIN var det enda rätta valet om man inte körde schellack då.