Nygrundad betongplatta vid vattenkant, snötäckt landskap, rörstickningar, vinterdag, skog, avskild byggnad i bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plattan gjuten idag
 
  • Gilla
vcx och 11 till
  • Laddar…
I dag har jag försökt fixa stopp i avloppet med högtryckstvättsavloppsrensmojängen.

Sen gav jag upp och väntar på att proffsen ska komma.


Äldre toalett, sliten golvyta, oanvänd rörärm, behov av städning och renovring, hängande handduk, trångt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Vitrindörrarna är lite sega. Borrar hål 2 mm i alla lister, nyper mässingspik och putsar glas. En list fastklämd i köksbordet blir bra mothåll.
 
  • Ihopmontering eller reparation av möbel, hammare och bruksanvisning synliga på ett täcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett köksskåp med glasdörrar fyllt med tallrikar, skålar och några flaskor, ovanför en kaklad bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Panelat lite.
 
  • Träkonstruktion med röd dörr, gul vägg, presenning, nattetid, byggfas, belysning, arbetsplats, oavslutad projekt, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Gjutit fast en lucka i källargolvet
Öppen golvbrunn, verktyg, slangar, och kablar i en betongmiljö, under reparation eller underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Fått en ny elcentral monterad
Elcentral med säkringar och grupper, märkningar för olika kretsar, Hager märke, vit plast, väggmonterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Fått en ny elcentral monterad
[bild]
Ny elcentral men gammal jordfelsbrytare? :)
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Fått en ny elcentral monterad
[bild]
Fick du en bra förteckning på köpet? Själv har jag en halvbra lista men måste fortfarande leta mig fram till vissa grupper 🥴
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Fick du en bra förteckning på köpet? Själv har jag en halvbra lista men måste fortfarande leta mig fram till vissa grupper 🥴
Ser noggrant numrerat ut.
Här hemma är det två postit-lappar som gäller.. 🫣
 
  • Haha
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Fick du en bra förteckning på köpet? Själv har jag en halvbra lista men måste fortfarande leta mig fram till vissa grupper 🥴
Det beror nog oftast på hur mycket el om dragits om och hur väl den gamla stämde. Det är inte alla kunder som vill att man letar igenom hela huset innan man skriver den nya :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ser noggrant numrerat ut.
Här är det två postit-lappar som gäller.. 🫣
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det beror nog oftast på hur mycket el om dragits om och hur väl den gamla stämde. Det är inte alla kunder som vill att man letar igenom hela huset innan man skriver den nya :)
Här är det nytt hus (2007) men vi slarvade lite med beteckningen båda två 😁
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Krönlist och ljuslist på plats. Täcksida gick tyvärr inte att ta ned då skruvarna hamnat under gångjärnsfästet. Ikeas Faktum gör det lite jobbigt att ta loss dessa och återmontera, har misslyckats tidigare. Men handmålning i efterhand funkar nog - till våren 😉
Enhandstvingar är bra när man jobbar på egen hand.
 
  • Kök med vit inredning och redskap, skåpluckor öppna med skruvtvingar som håller fastanordningar, bänkskiva med skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit skåpinredning med glasdörrar, köksbänk, stenmur, dekorativa belysningsarmaturer och gröna stolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 10 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Här är det nytt hus (2007) men vi slarvade lite med beteckningen båda två 😁
Då kan man tycka att det borde finnas en :)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ny elcentral men gammal jordfelsbrytare? :)
Stämmer att en av jordfelsbrytarna är av äldre modell även huvudbrytaren är kvar från gamla centralen, men resten är nytt 👍
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Fick du en bra förteckning på köpet? Själv har jag en halvbra lista men måste fortfarande leta mig fram till vissa grupper 🥴
Gruppförteckningen är på G
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.