Efter att ha legat överallt i boa i ett halvår kom dom idag äntligen upp på väggen mina Bessey tvingar.
De är ju lite vikt i dom... återstår att se om dom fortfarande hänger kvar imorgon.

Verkstad med förvaring av verktyg på vägg, inklusive klämmor och nivåer, bredvid en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
vcx och 17 till
  • Laddar…
Sambon har pratat om något att göra t.ex. Jularrangemang i, av "återvunnet engångspallsbrädor".

Well sagt och gjort så tog jag tag i det när hon och barnen la sig tidigt igår.

Kanske inte mitt stoltaste jobb och man skulle haft en dyckertpistol alternativt lite "klassiska" spårskruv, men det fick bli som det blev.

Lite hjälp av syrrans hund också som synes ;)

Hund i verkstad undersöker träplank med skruvstäd och verktyg runtomkring, oordning på golvet.
Skapa konto
Verkstad med verktygstavla, arbetsbänk, skruvstäd och träplankor fastspända med klämmor.
Skapa konto
Träbricka med fyra tända värmeljus, mysig belysning på mörkt träbord i hemmiljö.
Skapa konto

Hon verkade nöjd i morse i alla fall :)

/Jocce

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Sambon har pratat om något att göra t.ex. Jularrangemang i, av "återvunnet engångspallsbrädor".

Well sagt och gjort så tog jag tag i det när hon och barnen la sig tidigt igår.

Kanske inte mitt stoltaste jobb och man skulle haft en dyckertpistol alternativt lite "klassiska" spårskruv, men det fick bli som det blev.

Lite hjälp av syrrans hund också som synes ;)

[bild][bild][bild]

Hon verkade nöjd i morse i alla fall :)

/Jocce
Märks att du är rookie på att vara husägare.

Jag skulle ha tagit chansen och köpt en dyckertpicka, rikthyvel, lackbox och stor kompressor när den gavs! 😉

• Gilla
  • Haha
Nilstyko och 23 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:

Jag skulle ha tagit chansen och köpt en dyckertpicka, rikthyvel, lackbox och stor kompressor när den gavs! 😉
Ja, varje projekt innebär ju fler inköp ;)

/Jocce

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T
R Robert-san01 skrev:

Som gammal rutinerad husägare så har jag inte råd till mer än max ett av de verktygen
(ok, jag har iofs de flesta redan, men ändå)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Som gammal rutinerad husägare så har jag inte råd till mer än max ett av de verktygen
(ok, jag har iofs de flesta redan, men ändå)
n+1 är alltid en åt rätt håll. 😇

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Prototypbyggande av julklapp efter förlagan "japansk miniverktygslåda" jag hittade på nätet. Tyvärr är julklappen till min fru som jag brukar ha som bollplank för allt jag bygger. När jag hittat tekniken och passande träslag ska det bli ett pennskrin.
Trälåda med mörka hörndetaljer, lösa trädelar på arbetsbänk, snickeri eller träarbetsprojekt.
Skapa konto

Träblock till synes för hantverk eller snickeri, med mörkbruna detaljer, på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Tule54 och 19 till
  • Laddar…
Börjat på o nästan färdigställd min minikapsläde. Blev kanske inte så mini men betydligt mindre o lättare än min full size. Den här släden har en liten finess också, mer om det när den är klar.
Träbitar i en T-form monterade i klämfästen på ett arbetsbord, tillverknings- eller snickeriprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Prototypbyggande av julklapp efter förlagan "japansk miniverktygslåda" jag hittade på nätet. Tyvärr är julklappen till min fru som jag brukar ha som bollplank för allt jag bygger. När jag hittat tekniken och passande träslag ska det bli ett pennskrin.
[bild]
[bild]
Prototyp i så fina träslag, då väntar jag med spänning på slutversionen. 😉👍

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Byggt min första tavelram.
Verkstadsrum med verktyg, träbitar, målning och arbetsbänk, oorganiserat, kreativt kaos.
Skapa konto
Träram på snickarbänk, limflaska i bakgrunden, verktygsverkstad, arbetsprocess, inte i fokus.
Skapa konto
Oljemålning av skogslandskap i träram på verktygsfylld arbetsbänk.
Skapa konto
Verktygsvägg med nycklar, skruvmejslar och borr, tavla i förgrunden. Arbetsplats, hemmaverkstad eller ateljé.
Skapa konto

• Gilla
vcx och 28 till
  • Laddar…
Jag lackade om, eller jag penslade på extra lack, på den här spartrafon jag köpte för ett tag sen, sen kopplade jag i den för första gången igår. Aldrig provat den fast jag haft den ganska länge, mest ståendes i ett skåp. Men provade köra en gammal julbelysning och det funkar precis som jag förväntade mig. De blir ganska fina på halv styrka. Håller på och bygger en låda åt den. Tänkte göra en finare låda i trä men nu blir det bara en MDF låda för jag har inget fungerande snickeri längre. Behöver få den i ordning tills min amerikanska julbelysning kommer.

XTyiLzUl.jpg

• Gilla
vcx och 6 till
  • Laddar…
Fullständigt haveri. Innersta Festooltvingen där ändpluppen är bortfilad för vissa operationer inte hopskruvad o hängandes i två delar. Festooltving på dovetailtvingplatsen. @Pysslarn @Daniel_N

Verktygsvägg med yxor, sågar, hammare och klämmor organiserade på perforerad panel i verkstad.
Skapa konto

Sådärja, nu är man med i matchen igen.
Verktygspanel med hammare, skruvstycken, sågar och skruvmejsel ordnat mot perforerad vägg.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ola C Ola C skrev:
Fullständigt haveri. Innersta Festooltvingen där ändpluppen är bortfilad för vissa operationer inte hopskruvad o hängandes i två delar. Festooltving på dovetailtvingplatsen. @Pysslarn @Daniel_N

[bild]

Sådärja, nu är man med i matchen igen.
[bild]
Blir ändå lite överraskad över yxan och de fruktade(?) Bahco-tvingarna på din tavla? :surprised:

De borde gjort ändpluppen finurligare, typ som Irwin-tvingarna.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Blir ändå lite överraskad över yxan och de fruktade(?) Bahco-tvingarna på din tavla? :surprised:

De borde gjort ändpluppen finurligare, typ som Irwin-tvingarna.
Bahcotvingarna fyller sin funktion när man har en hand för lite. Till vänster om dom är periferin av verktygstavlan, dit når jag inte rakt framifrån arbetsbänken o där får faktiskt hänga lite blandat🙂

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
ullberg
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det där är väl ändå de ”ok” bachotvingarna (sett till priset) som numer ersatts av en sämre, kanske till och med fruktad, variant på köpladorna?

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.