3 390 662 läst · 18 250 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Sambon har pratat om något att göra t.ex. Jularrangemang i, av "återvunnet engångspallsbrädor".
Well sagt och gjort så tog jag tag i det när hon och barnen la sig tidigt igår.
Kanske inte mitt stoltaste jobb och man skulle haft en dyckertpistol alternativt lite "klassiska" spårskruv, men det fick bli som det blev.
Lite hjälp av syrrans hund också som synes
Hon verkade nöjd i morse i alla fall
/Jocce
Kanske inte mitt stoltaste jobb och man skulle haft en dyckertpistol alternativt lite "klassiska" spårskruv, men det fick bli som det blev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/Jocce
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Märks att du är rookie på att vara husägare.Jocce81 skrev:Sambon har pratat om något att göra t.ex. Jularrangemang i, av "återvunnet engångspallsbrädor".
[bild][bild][bild]
/Jocce
Jag skulle ha tagit chansen och köpt en dyckertpicka, rikthyvel, lackbox och stor kompressor när den gavs! 😉
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 311 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 311 inlägg
Som gammal rutinerad husägare så har jag inte råd till mer än max ett av de verktygenR Robert-san01 skrev:
(ok, jag har iofs de flesta redan, men ändå)
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Prototypbyggande av julklapp efter förlagan "japansk miniverktygslåda" jag hittade på nätet. Tyvärr är julklappen till min fru som jag brukar ha som bollplank för allt jag bygger. När jag hittat tekniken och passande träslag ska det bli ett pennskrin.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Prototyp i så fina träslag, då väntar jag med spänning på slutversionen. 😉👍Hep skrev:
Byggt min första tavelram.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag lackade om, eller jag penslade på extra lack, på den här spartrafon jag köpte för ett tag sen, sen kopplade jag i den för första gången igår. Aldrig provat den fast jag haft den ganska länge, mest ståendes i ett skåp. Men provade köra en gammal julbelysning och det funkar precis som jag förväntade mig. De blir ganska fina på halv styrka. Håller på och bygger en låda åt den. Tänkte göra en finare låda i trä men nu blir det bara en MDF låda för jag har inget fungerande snickeri längre. Behöver få den i ordning tills min amerikanska julbelysning kommer.
Fullständigt haveri. Innersta Festooltvingen där ändpluppen är bortfilad för vissa operationer inte hopskruvad o hängandes i två delar. Festooltving på dovetailtvingplatsen. @Pysslarn @Daniel_N
Sådärja, nu är man med i matchen igen.
Logga in
Skapa konto
Sådärja, nu är man med i matchen igen.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Blir ändå lite överraskad över yxan och de fruktade(?) Bahco-tvingarna på din tavla?Ola C skrev:
De borde gjort ändpluppen finurligare, typ som Irwin-tvingarna.
Bahcotvingarna fyller sin funktion när man har en hand för lite. Till vänster om dom är periferin av verktygstavlan, dit når jag inte rakt framifrån arbetsbänken o där får faktiskt hänga lite blandat🙂richardtenggren skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg