3 390 552 läst · 18 250 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte så väldigt bra bild, men det är en bit valnöt från vilken det sticker det ut en bit 8mm MDF.
Den är tillbehör till framtida MFT-bord där jag tänkte fräsa in T-skena samt magnetremsa. Valnötsbiten kan då skjutas fram och tillbaka och visar exakt mått från sågens snitt. Vill man få det extra exakt skjuter man den under sågskenan, nollar den och sågar av MDF-biten som sticker ut. Om det inte finns tillräckligt kvar gör man en ny, den sitter med rätt kass dubbelhäftande tejp så lätt att byta.
Hoppas bara jag orkar bygga det där MFT-bordet nån gång!
Måste skrapa bort färgen på en massa fönsterglas (orkade inte att sparmåla) och blev trött på mina billiga rackliga rakbladsskarpor. En halvtimme i verkstan, en ekbit och lite annat smått och gott senare.
Skruvmejseln användes för att skruva loss 'täckryggen' i frysen. Nog inte meningen att vanligt folk ska vara där, men jag ville se eländet. Resten löstes med varmvatten i skålartveksamt skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Hatthyllan från tidigt 70tal togs ner för hallrenoveringen, har nu slipats och betsats vit för att matcha bättre.
Dock är delen mellan vägg och kromade rör i brun plast, som dessutom inte vill vara med längre.
En spillbit ekbänkskiva frästes ett spår i av handöverfräsen, sedan klyvdes biten av bänksågen som sedan även fasade kanterna.
Bandslipen snyggade till snitten och gerkapen delade i lagom stora bitar.
Dock är delen mellan vägg och kromade rör i brun plast, som dessutom inte vill vara med längre.
En spillbit ekbänkskiva frästes ett spår i av handöverfräsen, sedan klyvdes biten av bänksågen som sedan även fasade kanterna.
Bandslipen snyggade till snitten och gerkapen delade i lagom stora bitar.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg