Digital display med knappar och ratt på en träyta bredvid metallskena. Skärmen visar 0.00.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte så väldigt bra bild, men det är en bit valnöt från vilken det sticker det ut en bit 8mm MDF.

Den är tillbehör till framtida MFT-bord där jag tänkte fräsa in T-skena samt magnetremsa. Valnötsbiten kan då skjutas fram och tillbaka och visar exakt mått från sågens snitt. Vill man få det extra exakt skjuter man den under sågskenan, nollar den och sågar av MDF-biten som sticker ut. Om det inte finns tillräckligt kvar gör man en ny, den sitter med rätt kass dubbelhäftande tejp så lätt att byta.

Hoppas bara jag orkar bygga det där MFT-bordet nån gång! :)

• Gilla
MickeLarsson och 7 till
  • Laddar…
Sågat lite! Nu en öl på det! Solnedgång på en byggarbetsplats med staplade träbrädor och stockar mot en dramatisk himmel.
Skapa konto
Solnedgång över virkesupplag, staplade plankor med sjö och skog i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Mach77777 och 29 till
  • Laddar…
Ett år efter jag köpte spännena så gjorde jag till slut en "taper jig" till bordssågen
Verkstadsbild med träplankor fastsatta i skruvstycken vid arbetsbänk, verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Mach77777 och 15 till
  • Laddar…
Våldat sönder betongklumpen som gjutarna lämnade på uppfarten.
"Vi kunde ju ha lagt en bit plast under..."
Ja, men det gjorde ni inte. Grrrr!
Förstörd betonggolv, sprickor, hål, grön hink, mörk, byggarbetsplats eller renoveringsscenario.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Måste skrapa bort färgen på en massa fönsterglas (orkade inte att sparmåla) och blev trött på mina billiga rackliga rakbladsskarpor. En halvtimme i verkstan, en ekbit och lite annat smått och gott senare.

• En trasig träblyertspenna fastklämd på en ljus kant mot en suddig bakgrund av trägolv och blå stol.
    Skapa konto
  • Träkloss monterad på vit rörstruktur, skruvar syns, bakgrund med blå ställning, brunt trägolv.
    Skapa konto
  • Trädel med skruvar på metallytstruktur, blått rep, träterrass i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 16 till
  • Laddar…
En skruvmejsel krävdes för att frosta av den "självavfrostande" frysen. Frågan är om något har frusit sönder...?
Kylskåp med isbildning runt frysfackets kylfläns och väggar. Behov av avfrostning.
Skapa konto
Bild på frysfack i kylskåp med isbildning runt förångaren och kylrör.
Skapa konto

Ajaj, akta för att peta, hacka och bryta med skruvmejsel eller andra saker, lätt att skada något. Stäng av den, lämna dörren öppen och låt tiden gå istället.

• Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Ajaj, akta för att peta, hacka och bryta med skruvmejsel eller andra saker, lätt att skada något. Stäng av den, lämna dörren öppen och låt tiden gå istället.
Skruvmejseln användes för att skruva loss 'täckryggen' i frysen. Nog inte meningen att vanligt folk ska vara där, men jag ville se eländet. Resten löstes med varmvatten i skålar

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Hatthyllan från tidigt 70tal togs ner för hallrenoveringen, har nu slipats och betsats vit för att matcha bättre.
Dock är delen mellan vägg och kromade rör i brun plast, som dessutom inte vill vara med längre.

En spillbit ekbänkskiva frästes ett spår i av handöverfräsen, sedan klyvdes biten av bänksågen som sedan även fasade kanterna.
Bandslipen snyggade till snitten och gerkapen delade i lagom stora bitar.

• Träbitar med profilerade kanter på ett mörkt underlag bredvid en brun plastdel. Verkstadsmiljö, arbetsbänk synlig.
    Skapa konto
  • Gilla
Martin Berggren och 21 till
  • Laddar…
Dammade (även fysiskt) av svetsen och gjorde verktyg för att naja med skruvdragaren.

Svetsmaskin på trottoar med kablar, tång och metallbitar; arbete eller reparation kan vara pågående.
Skapa konto

• Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Hos svärfar idag och och gör lite reservdelar.
Han är bättre rustad…. Verkstad med verktygsmaskiner, bänkar, elektronik och redskap, välutrustad, oorganiserad, kablar och belysning överallt.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Mach77777 och 12 till
  • Laddar…
Vilken ”Godisbutik”! 😍

• Gilla
Jormen och 2 till
  • Laddar…
Testbyggt en fåtölj. Nu ska jag sitta i den en vecka för att se om den är bekväm nog att påbörja masstillverkning (två eller tre är många i min värld) nästa helg.
Trästol under konstruktion i verkstad, ritning på surfplatta bredvid, verktyg och spånskivor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
frollic123 och 19 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Testbyggt en fåtölj. Nu ska jag sitta i den en vecka för att se om den är bekväm nog att påbörja masstillverkning (två eller tre är många i min värld) nästa helg.
[bild]
Snyggt!
Man ser ut att sitta skönt i den. 👍

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Två fötter står barfota på trägolv, med synliga smutsiga tår och en byxben.
Skapa konto

När man första gången får gå barfota på ett nytt golv som man just har lagt. Den njutningen.

• Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.