417 437 läst · 12 866 svar
417k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Bland det sjukaste jag hört! Jag gör aldrig någonting nykter. "Det är kul att va ful" som min pappa sa. Ja, han hade svårt med såväl stavning som uttal av ord med dubbelkonsonant.Alfredo skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 964 inlägg
Stämning?? Vad är det för bövla sätt att bedriva fejd?Düsseldorff skrev:
Nä, jag kan prata med min nya granne, han scoutledaren (eller vad han är) som luktar brandrök, han kan nog få eld på grejer genom att gnugga pinnar utanför ditt hus tills hela fastigheten står i ljusan låga! Han heter nåt i stil med Monika, de har lite lustiga namn i Mellanöstern, men han verkar trevlig och så. Han kan säkert hjälpa dig!
Jag hittade en container med fin isolering förpackad i påsar. Perfekt för mig tänkte jag då jag måste bära isoleringen genom huset och upp genom en liten vindslucka. Då dammar det ju inte och påsarna var lagom stora för att knö igenom hålet. Påsarna var igentejpade och det stod aspest på dem. Hur länge smittar aspesten? Ska jag behålla påsarna närmast vindsluckan? De andra påsarna har jag redan spridit ut jämt och fint.
Nu undrar jag om jag gjort något dumt?
Jag kan ju se skillnad på den gula glasullen och stenull. Det såg definitivt ut som stenull, men nu oroar jag mig och ligger sömnlös om nätterna.
Räcker det om jag lägger byggplast över och tejpa skarvarna med sån där orange aspesttejp eller går det lika bra med den gula?
Jag har hört att den blå eller gröna tejpen är mer åldersbeständig, men det kanske räcker med orange?
Jag har hört att färgerna är viktiga för annars blir min hus olagligt och att jag absolut inte får använda gul och grön tejp eftersom min vind nu är dubbelisolerad.
Självklart har jag använt mask med FFP3 filter och ventil så man kan jobba länge utan att masken blir fuktig och får sämre funktion.
En sista fråga bara. Behöver jag dammsuga ovanpå plasten när jag är färdig?
Nu undrar jag om jag gjort något dumt?
Jag kan ju se skillnad på den gula glasullen och stenull. Det såg definitivt ut som stenull, men nu oroar jag mig och ligger sömnlös om nätterna.
Räcker det om jag lägger byggplast över och tejpa skarvarna med sån där orange aspesttejp eller går det lika bra med den gula?
Jag har hört att den blå eller gröna tejpen är mer åldersbeständig, men det kanske räcker med orange?
Jag har hört att färgerna är viktiga för annars blir min hus olagligt och att jag absolut inte får använda gul och grön tejp eftersom min vind nu är dubbelisolerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självklart har jag använt mask med FFP3 filter och ventil så man kan jobba länge utan att masken blir fuktig och får sämre funktion.
En sista fråga bara. Behöver jag dammsuga ovanpå plasten när jag är färdig?
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 964 inlägg
När vi ändå är inne på bilar… min son lånade bilen och nu når jag inte pedalerna. Jag såg ett program på TV för flera år sedan om en man med samma problem.
Har för mig att de kom fram till att han skulle skrota bilen. Är det så man måste göra nuförtiden med?
Har för mig att de kom fram till att han skulle skrota bilen. Är det så man måste göra nuförtiden med?
Du måste såklart operera benen så att de når till pedalerna.fubar skrev:
Hoppas att sjukhuset som gör det bara har en enda läkare (med it-kompetens i vinlunch), annars kommer operationen inte att vara effektiv.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Ja. Bilen måste skrotas. Ta det som lärpengar och köp en ny elbil.fubar skrev: