3 389 415 läst · 18 247 svar
3389k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Nej, men har istället en påbyggnadJ Juan Alejandro skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...verktyg-och-maskiner-idag.250889/post-5041061
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Tvättat av den något smutsiga bilen!
Skymningen kommer snabbare än man tror 😯
Jag skrev tidigare om att jag fick byta kondensatorn på högtryckstvätten, den funkade fint några veckor innan det började läcka vatten vid ”topplocket”, men pappa rev och bytte packningar åt mig så nu går den vidare 🤓
Skymningen kommer snabbare än man tror 😯
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skrev tidigare om att jag fick byta kondensatorn på högtryckstvätten, den funkade fint några veckor innan det började läcka vatten vid ”topplocket”, men pappa rev och bytte packningar åt mig så nu går den vidare 🤓
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
4,5år senare kom räcket på plats så man kan ha dörrarna öppna. 😀
Bygger vidare på poolen. Nu är alla rör, filter, pump och värmepump på plats. Återstår "bara" liner, trall och koppla klart elen.
Logga in
Skapa konto
Bygger vidare på poolen. Nu är alla rör, filter, pump och värmepump på plats. Återstår "bara" liner, trall och koppla klart elen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Korrosionsskyddat båtmotorn som kvällsjobb - kändes som att det var hög tid…
dock såg en av skruvarna lite märklig ut så jag tog det närmaste jag hade och kapade till rätt längd
Nöjd med resultatet…
…men blir ändå backjobb, när jag moterade sista anoden skjuvade jag av huvudet på två av de andra skruvarna precis som den jag bytte, bara en del av skallen kvar - så nu vet jag varför den såg ut som den gjorde. Någon som vet om det är ett vanligt fenomen på A4 RF maskinskruv eller är det Yamaha som hade en dålig dag?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
dock såg en av skruvarna lite märklig ut så jag tog det närmaste jag hade och kapade till rätt längd
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nöjd med resultatet…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
…men blir ändå backjobb, när jag moterade sista anoden skjuvade jag av huvudet på två av de andra skruvarna precis som den jag bytte, bara en del av skallen kvar - så nu vet jag varför den såg ut som den gjorde. Någon som vet om det är ett vanligt fenomen på A4 RF maskinskruv eller är det Yamaha som hade en dålig dag?
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 371 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 371 inlägg
Jag fortsätter skruva ihop kipphyveln så långt jag bara kan utan att röra dom mer tidskrävande momenten, många smörjnipplar blir det...
Hann även preppa den del som håller mig tillbaka från att montera på bordet men jag har ingen gas i garaget så själva lagningen får vänta.
Bonusfilm på maskineriet innan toppen/stötsliden/ramen monteras, (jag saknar ord för många delar på denna maskin)
Logga in
Skapa konto
Hann även preppa den del som håller mig tillbaka från att montera på bordet men jag har ingen gas i garaget så själva lagningen får vänta.
Logga in
Skapa konto
Bonusfilm på maskineriet innan toppen/stötsliden/ramen monteras, (jag saknar ord för många delar på denna maskin)
Byggt en till grind...och när man måste välja om den skall vara i våg, hänga rakt i förhållande till stängt läge eller öppet läge så valde jag öppet läge, då den oftast kommer stå öppen (Nej, orkade inte rikta stolpen till altanen...)
Byggde även ett "tvättställ" till cykeln av lite spillvirke. Inte mitt stoltaste jobb, men jag tror att den fungerar iallafall
/Jocce
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Byggde även ett "tvättställ" till cykeln av lite spillvirke. Inte mitt stoltaste jobb, men jag tror att den fungerar iallafall
Logga in
Skapa konto
/Jocce
Med mina apor här hemma ser jag bara en klätterställning och ingen grind på bilden 🙄.Jocce81 skrev:Byggt en till grind...och när man måste välja om den skall vara i våg, hänga rakt i förhållande till stängt läge eller öppet läge så valde jag öppet läge, då den oftast kommer stå öppen (Nej, orkade inte rikta stolpen till altanen...)
[bild][bild]
[bild]
/Jocce
Snyggt byggt i alla fall!
Ha ha, ja, för tillfället sitter grindarna mest för hund, men vår nu 3-månaders kommer väl snart börja klättra på dem...men då hela staketet har liggande ribbor så lär vi få bygga om allt då om det inte ska klättrasJ JFrisk skrev:
/Jocce
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Lyft upp en 120-säng till övervåningen eftersom den förstås inte gick upp genom trappan. Med gipshiss… balanserad mellan byggnadsställning och en trave pall. Det finns säkert lämpligare sätt.