707 974 läst · 10 949 svar
708k läst
10,9k svar
Allt om bilen
Inte för att jag vill vara någon besserwisser men byt en sak i taget...sen, kollat jordpunkterna bakom blinkrarna? Hade en numer pensionerad kollega som hoppade fram över landskapet i bortåt en månad innan en sekundsnabb rusk på en kabelsko bakom vä framblink löste problemet.
Alla tips är ju bra för att lösa problemet,Fotografen skrev:
har också haft en del mysko fel som varit relaterat till dålig jordkontakt 👍
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Det är längesen så jag minns inte riktigt.M Mickebandsåg skrev:
Jag tror att den vägrade starta ibland.
Jobbat på baklampan
Sprickorna
Fogar urslipade
Epoxilim applicerat och får torka.
Slipad till 800, tyckte det räckte
Och efter lackering, det blir väl inte bättre än såhär, har en ny spruta och lite svårt med inställningarna, tror jag lade på det för vått. Kanske går att våtsanda bort vissa saker och göra ytan flatare. Men sprickorna kommer aldrig försvinna, men den läcker åtminstone inte.
Problemet nu är den kommer inte matcha den andra lampan, men får se hur jag gör, om jag lägger på den andra lampan då den kommer, eller om jag slipar den andra och lackerar den. Fördelen att slipa och lackera är man får bort de där förb*** märkerna som är gjutna in i plasten, blir en ren och slät yta.
Sprickorna
Fogar urslipade
Epoxilim applicerat och får torka.
Slipad till 800, tyckte det räckte
Och efter lackering, det blir väl inte bättre än såhär, har en ny spruta och lite svårt med inställningarna, tror jag lade på det för vått. Kanske går att våtsanda bort vissa saker och göra ytan flatare. Men sprickorna kommer aldrig försvinna, men den läcker åtminstone inte.
Problemet nu är den kommer inte matcha den andra lampan, men får se hur jag gör, om jag lägger på den andra lampan då den kommer, eller om jag slipar den andra och lackerar den. Fördelen att slipa och lackera är man får bort de där förb*** märkerna som är gjutna in i plasten, blir en ren och slät yta.
Vi ägde en gång en Peugeot 505 Familiale och när vi åkte ut med husvagn och hade alla cyklar på draget så trycktes ena baklyset sönder när jag gjorde en skarp usväng och inte tänkte mig för. Det var inte lätt att hitta en ersättning för den, inte ens på skroten fanns det. Sonen hade en 240 som a-traktor så det fanns diverse 240-grejer hemma. Jag sågade loss en bit ur baklyktan, det var i blinkersglaset det hade gått hål. En främre 240 blinkersglas fick sågas till och passas in i hålet, limmade ihop och på håll såg det bra ut. Fungerade även på besiktningen.DennisCA skrev:Jobbat på baklampan
Sprickorna
[bild]
Fogar urslipade
[bild]
Epoxilim applicerat och får torka.
[bild]
Slipad till 800, tyckte det räckte
[bild]
[bild]
Och efter lackering, det blir väl inte bättre än såhär, har en ny spruta och lite svårt med inställningarna, tror jag lade på det för vått. Kanske går att våtsanda bort vissa saker och göra ytan flatare. Men sprickorna kommer aldrig försvinna, men den läcker åtminstone inte.
[bild]
Problemet nu är den kommer inte matcha den andra lampan, men får se hur jag gör, om jag lägger på den andra lampan då den kommer, eller om jag slipar den andra och lackerar den. Fördelen att slipa och lackera är man får bort de där förb*** märkerna som är gjutna in i plasten, blir en ren och slät yta.
ullberg skrev:
Jag tror -alla- 9-5 kombi är importer, av den anledningen att (om jag kommer ihåg rätt) de inte är typgodkända vilket innebär att man inte kan regga in dem i sverige, därför fick de som köpte en av de mycket få 9-5 kombi ta det till ett annat EU land som skiter i typgodkännande och regga in den, sen är ju EU sådant att man har fri rörlighet så att en bil från ett EU land kan importeras till ett annat även om det är olika krav i olika länder. Tror att samma princip tillämpas för att regga in krockade, stulna, importerade salvage-titlar osv, in i nåt baltland och sen importera hit.pjgb skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Detta var på en Olds 😃K Kurtivan skrev:
Ja det var ingen vacker syn , becksvart och även rostpartiklar . Har testat diskmaskin tabletter upplösta i vatten tidigare men det var ingenting mot Thermocure , stor skillnad när kollade i kylaren. Kör med vatten nu och byter några ggr innan glykol.Tokslut skrev:
Sitter ju en 9/16 bult på var sida blocket för dränering men dessa är ju kända för att sitta hårt så kanske får känna på dessa längre fram 🤔