galento
gådeberg skrev:
Mmm, man ska alrdig ta till för lite. Då ångrar man sig ;D
En truck är på G
Huga,kan det vara en gammal Hyster kanske ?? Bild på denna maskin vore trevligt.Bifogar en bild på ett fordon min bror smällde ihop i ungdomen,ett gammalt Klöckner eller Horsch fyrhjulsdrivet chassie med 20 tumshjul han fick av en gubbe som hade detta stående bakom ladan.Sen monterades en gammal amazon motor och opel rekord stol och bak bultades fast en modifierad stubb-brytare,vet inte hur många motorer som lyftes ur med denna men det var en del,sen drog vi upp stubbar i trädgården och den användes till annat också,men det var roligt iallafall.Synd att det inte finns ett kort när den användes att dra ned ett äppelträd vid ett tillfälle,hårresande bakhjuls körning men det gick bra ;D ;D

Inte en aning om vad det är för truck, det är stativet jag är ute efter på denna. Ska sätta det på trepunkten på trakotrn

Nissan KingCab-90 1,5 hytts med 4x4 (förstås), kanske ingen traktor men funkar rätt bra som det med *ler*
Ser för jävlig ut men en ren slitvarg som dock dricker soppa som ett as och oljebytena kostar skjortan. Med 4x4 bör man liksom byta oljor ibland, det är rätt dyrt med ras på drivlinan. Kör med helsyntet i motorn från Castrol eller QuakerState och Castrol's oljor i diffar och växlar. Mil-specade och med EP-tillsats.
Oljebyten i motorn (bensin) på 1000 mil och i lådor/diffar på typ 2000 till 2500 mil.

/Kent

• Gilla
Strommenpeter
  • Laddar…
G
LM 840.Riktig baklastare.Har haft ett par andra traktorer innan jag köpte mig en baklastare.
Var inne på en traktorgrävare,men det stupade på att den är klumpig.
Och inte gräver jag något så baklastare är det som gäller.
Och appropå ingenting.Det finns grävutrustning till baklastare som man sätter i fästet där fram.
Hittade ett aggregat på blocket för 10 papp.

Hej

Funderar på att skaffa just en Zetor 7245:a. få höra nu vad som krånglade och vad det var för rat! Vilken årsmodell vad det? All information jag kan få är ju bra för mina beslut

MVH

Jörgen

En grålle. 50 år gammal och spinner som en katt :D

Jag har ju ingen egen traktor, bor ju i ett parhus men jag brukar köra i ett större trädgårdsland........

En NH TG285 är detta.    ;)

• vrbruk_20061.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en fruktansvärt ful gammal baklastare av märket Gigantic F30.
En fyrhjulsdriven sak som går alldeles för fort för att vara hälsosamt. Får upp den i femtio knyck vilket är lite i häftigaste laget för att backa med en traktor vilket man i praktiken gör med en baklastare.

Vrålstark är den och faktiskt lättkörd med Orbitrolstyrning, converter och kanonbra bromsar.

Egentligen ska den vara gul men en tidigare ägare fick för sig att måla den "Huddigröd" men färgen blev lysorange vilket han inte gillade och skvätte i svart färg...blandningen blev denna vackra chokladbruna "lack". Tur man inte lyfter med färgen.

Tillverkad i 100 exemplar och ursprungstraktorn är en Ford 5000.

• Gigant.jpg
    Skapa konto
Kakis den är schysst, farsan hade en sån när jag var liten, fyrhjulsdriften höll aldrig, stark som ett monster.

PS byggd på Major eller supermajor

• Gilla
Strommenpeter
  • Laddar…
S
Volvo BM 430 med frontlastare och boggivagn.

stark1 skrev:
Kakis den är schysst, farsan hade en sån när jag var liten, fyrhjulsdriften höll aldrig, stark som ett monster.

PS byggd på Major eller supermajor
Den är faktiskt byggd på en Ford 5000.

Fyrhjulsdriften är intakt!!!

Den är grymt rolig att köra med..tyvärr har jag inte mer än sisådär en dubbel garageinfart att leka på så nu är den nog på väg bort... :'(

Mina grannar på gatan brukar iaf bli glada när jag tar en snöröjarsväng efter att plogisen varit här och fuskröjt.

Men min fru börjar tröttna på "aset" som hon säger...jag fattar ingenting????

Får väl sälja den och sen kanske investera i nå´t annat kul...en fyrhjuling med band och hela klabbet vore kul!

• Gilla
Strommenpeter
  • Laddar…
En Boxer -65 :)

Smidig, stark snål och väldigt praktisk!
Den har allt man behöver.

Styrservo
Värme i hytten
Helhydraulisklastare
Grävaggregat

Saknar en liten tippkärra till den..

• Kopia_av_Sltter.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
0rbitt och 1 till
  • Laddar…
Nu var då Giganticen såld... :'( :(

Vad ska jag nu ha att leka med???

tråkigt kakis....... :'( köp en vanlig 5000 med lastare

Jag har 6stycken traktorer.
En Same saturno 80. årsmodell 1974
Saturno80004.jpg

en Same 480dt årsmodell 1963
IMG_0257.jpg

En Fordson Power major med en Modig lastare
Bild011.jpg

Plus
En Ferguson 35a.
En volvo T22
Och en volvo T23 militär.
Detta är min lilla samling

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.