110 940 läst · 458 svar
111k läst
458 svar
Tråden om robotgräsklippare från Lidl
Har du spolar med vatten under klipparen.Tomas Mauritz skrev:Har fått en lite akut grej. Har fått imma/ små vattendroppar innanför displayen. Nån som vet hur man kan fixa det? Inte roligt om det blir permanent förstört med otydlig display. Kan man avmontera plattan under luckan på något sätt?
2. Nån som har samma problem?
3. Vad kan det bero på? Pga fukt såklart och ev lite regn. Men verkar som det inte försvinner utan ligger kvar.
Fått samma bekymmer sen la skärmen av.
Aj fan inte bra. Jag tog in den i sommarstugan och då försvann vattnet och imman.Amir Garchi skrev:
Men sen hade jag den ute och då kom det tillbaka värre. Så nu ser jag inte vad det står i displayen och kan därför inte få igång den.
Kan man ta bort plattan displayen sitter på och torka bort det?
Amir Garchi skrev:
Vad kasst! Sånt här ska inte hända med en ny robot, oavsett om den är billig eller ej. Min har stått strandad i hällande ösregn flera ggr, men det problemet har jag inte drabbats av.Tomas Mauritz skrev:
I ert läge hade jag kontaktat garantiservice med bilder och beskrivning av problemet. Antingen ber de er att skicka in den, eller så skickar de helt sonika en ny. Om ni börjar skruva i displayen eller annat, så finns risken att de kommer till (den felaktiga) slutsatsen att det är ni själva som orsakat problemet.
Kontaktuppgifter finns i manualen, har för mig att det är grizzly@lidl.se om ni vill maila. Telefonnumret leder till Lidl’s ”standardkundtjänst” och de kommer där att upprätta ett ärende och maila till sin partner Grizzly.
Om ni skulle få en ny, så kan ni skruva bäst ni vill sen. Ersättningsdisplay finns tillgänglig som reservdel här: https://grizzlytools.shop/Display_2
Nu har jag haft min klippare inomhus sedan i söndags. Rätt varmt inne med tanke på sol och värme. Det såg ut som att det var lite mindre kondens/droppar. Jag tänkte då borde det väl gå att starta allafall.V Vardagsrum skrev:Vad kasst! Sånt här ska inte hända med en ny robot, oavsett om den är billig eller ej. Min har stått strandad i hällande ösregn flera ggr, men det problemet har jag inte drabbats av.
I ert läge hade jag kontaktat garantiservice med bilder och beskrivning av problemet. Antingen ber de er att skicka in den, eller så skickar de helt sonika en ny. Om ni börjar skruva i displayen eller annat, så finns risken att de kommer till (den felaktiga) slutsatsen att det är ni själva som orsakat problemet.
Kontaktuppgifter finns i manualen, har för mig att det är grizzly@lidl.se om ni vill maila. Telefonnumret leder till Lidl’s ”standardkundtjänst” och de kommer där att upprätta ett ärende och maila till sin partner Grizzly.
Om ni skulle få en ny, så kan ni skruva bäst ni vill sen. Ersättningsdisplay finns tillgänglig som reservdel här: [länk]
Ställde den på laddplattan och slog in pinkoden. Då slocknade skärmen. Blir ingen klippning idag heller.
Helt odugligt! Har du kontaktat garantiservice..?Tomas Mauritz skrev:Nu har jag haft min klippare inomhus sedan i söndags. Rätt varmt inne med tanke på sol och värme. Det såg ut som att det var lite mindre kondens/droppar. Jag tänkte då borde det väl gå att starta allafall.
Ställde den på laddplattan och slog in pinkoden. Då slocknade skärmen. Blir ingen klippning idag heller.
Kan den inte klippa alls i väntan på garantiservice, även om displayen är kass?
Från avstängt läge: Håll in startknappen till ett pip hörs, vänta någon sekund, tryck PIN-kod (fyra siffror), sedan startknappen ett kort tryck, sedan stäng luckan.
Hej. Nej tyvärr kan den inte klippa. Testat det några gånger och en gång pep den som den gör när den är redo att köra iväg, men stannade kvar vid laddaren och pep två korta pip och sen kom två korta pip igen och inget mer.V Vardagsrum skrev:
Jag har lyckats få den att klippa. Men håller på att reklamera klipparen nu. Får se hur de går.
Nej jag får göra om processen flera gånger innan det sätter igång. Känns nästan som att det är luckan som glappar. Skrev till dom att skärmen ej visar nåt. Sen har jag även problemet att jag måste dra laddningskontakterna med fingrarna "rent" innan den får kontakt med laddning. Med andra ord kör den in i laddstationen men laddar inte förrän kontakterna är rengjorda.
Tror jag funnit knivar MED skruvar som passar!
Ingen som testat dessa?
Sitter på Harald Nyborgs klippare Adano RM6
som verkar vara en kusin till PARKSIDE-klipparen. 🙂
https://www.harald-nyborg.se/knivar-robotgrasklippare-rm6.html
Ingen som testat dessa?
Sitter på Harald Nyborgs klippare Adano RM6
som verkar vara en kusin till PARKSIDE-klipparen. 🙂
https://www.harald-nyborg.se/knivar-robotgrasklippare-rm6.html
Nu blinkar det rött på laddaren också.. någon som vet vad de betyder?