1 135 518 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Du hade väl knappt flyttat hemifrån då och hade bra förutsättningar hemma gissar jag 😉AndersMalmgren skrev:
Alla är vi olika, jag köpte min egen lägenhet i förorten (ja förorten med stort F) eftersom mina päron trots boende på nedre Kungsholmen inte hade förutsättningarna att skaffa mig en lya i stan och jag inte ville bo hemma längre när jag fyllt 18.
Att kolla på den då nya TV-kanalen MTV, i min egna lägenhet 1984 var, och är ännu, en av de bästa känslorna nånsin.
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Mina päron hade TV jag använde den inte. Flyttade hemifrån år 2000.Maria T skrev:Du hade väl knappt flyttat hemifrån då och hade bra förutsättningar hemma gissar jag 😉
Alla är vi olika, jag köpte min egen lägenhet i förorten (ja förorten med stort F) eftersom mina päron trots boende på nedre Kungsholmen inte hade förutsättningarna att skaffa mig en lya i stan och jag inte ville bo hemma längre när jag fyllt 18.
Att kolla på den då nya TV-kanalen MTV, i min egna lägenhet 1984 var, och är ännu, en av de bästa känslorna nånsin.
det verkar som testbilden sänds i 15min kl 6:00 på tv2Dan1891 skrev:
http://www.cant.se/2021/06/03/mpeg4-testkanal-lanserad-i-marknätet-45407494
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Säg inte det, "booth-babes" används friskt, minns en vapenmässa jag var på i Austin. Där demonstrerades de flesta handeldvapen av just lättklädda tjejer. I Sverige, kanske inte så mycket längre, är väl inte tidsenligt. TV-spelsmässor var det längesen jag var på, men även där nyttjades lättklädda tjejer friskt för att locka publik till en viss utgivares bås.P pmd skrev:
/
Det flesta program på en kanal sänds efter varandra. Med modern TV kan de flesta ses "spolas tillbaka" pausas och ses när som helst. Har inget med linejäritet att göra.lars_stefan_axelsson skrev:
Däremot kunde tidigare ANALOGA sändningar bara sparas och ses när som helst genom att man själv spelade in dem.
Redigerat:
Minns denna glass hos mormor på tidigt 80-tal
Winner, nåt fabrikat som Konsum hade. Mor och far handlade alltid på ICA eller Hemglass och då blev det GB-glass eller Hemglass. Tyckte alltid mycket bättre om Winner-glassen av någon anledning. Har inte sedan dess smakat någon vanilj-glass som smakade likadant. Undrar vad det var i Winners glass som gjorde den så speciell?
/
Winner, nåt fabrikat som Konsum hade. Mor och far handlade alltid på ICA eller Hemglass och då blev det GB-glass eller Hemglass. Tyckte alltid mycket bättre om Winner-glassen av någon anledning. Har inte sedan dess smakat någon vanilj-glass som smakade likadant. Undrar vad det var i Winners glass som gjorde den så speciell?
/
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Total avsaknad av vanilj gissar jagS steve5432 skrev:Minns denna glass hos mormor på tidigt 80-tal
[bild]
/
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Testbilden har ersatts av produkter som dessa
https://www.datacolor.com/spyder/products/spyder-x2-ultra/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.datacolor.com/spyder/products/spyder-x2-ultra/