Tror jag betalade närmare 700kr för att fylla en pa11 för någon månad sedan.

hsd
Det är fri prissättning på gasol
H Harald Blåtumme skrev:
Rusta är idag bland de överlägset dyraste. Just sayin´... helt tokiga priser.

Standardpriser idag på tex Byggmax, Bauhaus etc tycks vara PK10: 359 kr, PK5: 249 kr. Finns med all säkerhet betydligt billigare ställen men mer vill man verkligen inte betala för en standardprodukt som gasol om man inte sitter i en paniksituation.
Skärmdump av OKQ8-webbsida som visar gasflaskor och priser för påfyllnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
R rymdgreven skrev:
PK5 kostar 190 kr.
PK10 kostar 319 kr.
Malmö Gasol LPG.
[länk]
Tack för tipset!

E Einie skrev:
Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Gasolfyllarna!!

• Gilla
Einie
  • Laddar…
E Einie skrev:
Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
det där systemet är standard för dom flesta både på privat och för företag

• Gilla
Einie
  • Laddar…
GasolGöteborg på Marieholm tar 32 kr/kilo för fyllning och de fyller alla flaskor samt väger före så man behöver inte komma med helt tom heller. Absolut billigast och bäst. Bara att köra in och betala direkt vid påfyllning. Tar max 5 minuter!

• Gilla
Einie
  • Laddar…
E Einie skrev:
Bauhaus har gasolautomater på många varuhus , man behöver inte gå ens gå in i varuhuset utan gå till automaten på parkeringen ställa in den tomma tuben in med kredit/betalkortet klick så kommer en ny tub ut . Snabbt och smidigt

E Einie skrev:
Har du koll på hur ”lokal” konkurrenten behöver vara?
https://www.bauhaus.se/garantier/lagprisgaranti

Nationella butiker, dvs så länge butiken finns i Sverige fysiskt så går det bra 👍🏻
Matchat mycket saker på det sättet

(Hornbach är dock mer generösa med att de t.ex. accepterar web-butiker också men hos dem kan man inte byta vanliga gasolflaskor så just gasolen går bort...)

/Jocce

• Gilla
Einie
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Intressant fråga för den lokala dimensionen är central i detta fall, man kan inte beställa gasol över webben utan det är alltid att det endast säljs i butik. Så frågan är hur man räknar lokal konkurrens här, vad som kan ses som "lokalt".

Glad att diskussionen dök upp för uppenbarligen är det enorma prisspann även ute i byarna, själv kikar jag i Växjö-trakten. Visst, bekvämt med dessa gasolautomater till litet högre pris men jag är sällan i sådan panik att jag måste ha tag på gasol tex mitt i natten.
https://www.bauhaus.se/garantier/lagprisgaranti

Nationella butiker, jag har lyckats matcha mot butiker i Skåne här i Stockholm så det ska gå.

Elgiganten t.ex. har ju dock just "lokala" i sina villkor, så där är det mer en definitionsfråga. Dock så matchar de bara priser och ger ingen prisfördel.

/Jocce

• Gilla
Einie
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Brukar byta på Elgiganten.
Där är var 3e gratis
Vad tar dom för en pa 11, betalar 399kr nu i Värnamo på Gasol i Värnamo

De billigaste verkar vara de som fyller flaskor på plats. För att kunna utnyttja dessa krävs ofta att man har 2 flaskor då man annars riskerar bli utan gasol då öppettiderna hos dessa oftast är mycket begränsade särskilt i jämförelse med Bauhaus och bensinmackar

H HenkeAls skrev:
De billigaste verkar vara de som fyller flaskor på plats. För att kunna utnyttja dessa krävs ofta att man har 2 flaskor då man annars riskerar bli utan gasol då öppettiderna hos dessa oftast är mycket begränsade särskilt i jämförelse med Bauhaus och bensinmackar
Att inte ha två flaskor oavsett sett ger ju risk att bli utan.
Jag har alltid två flaskor (visst större investeringskostnad i första skedet) men då behöver man aldrig "stressa" för att byta en flaska eller byta innan den är helt slut...

/Jocce

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
B Bengt-Inge skrev:
Vad tar dom för en pa 11, betalar 399kr nu i Värnamo på Gasol i Värnamo
Det vet jag inte.

hsd
Kompositflaskor är billigast och alu dyrare samt stål dyraste, det kan vara lönsamt att byta flasktyp
Småflaskor, blå, erbjuder tokhögt gasolpris

hsd hsd skrev:
Kompositflaskor är billigast och alu dyrare samt stål dyraste, det kan vara lönsamt att byta flasktyp
Småflaskor, blå, erbjuder tokhögt gasolpris
Komposit innehåller ju också 1 kg mindre gas än P11 och PA11. Personalen på Gasol Göteborg anser hur som helst att aluminiumflaska är bäst. Oöm men ändå lätt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.