58 287 läst · 124 svar
58k läst
124 svar
Köp inte gasol på Bauhaus!
Inga problem i Västerås, man betalar i infon & väntar en liten stund så kommer personalen dit med en ny gasolflarra 😀E Einie skrev:Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Ända tills du har otur en dag och kommer in och framför dig i kön står fem människor. Var och en med ett ärende på 5-10 minuter för diverse returer, reklammationer, prisgarantiärenden, hyrmaskiner eller något annat random. Samtidigt som det står ledig personal i vanliga kassor och bara hänger. Menar du att du glatt kommer acceptera att stå där i kön 30-60 minuter enbart för att få köpa en flaska gasol? Och inte undra ”men varför får jag inte betala i kassorna bakom där det dräller av ledig personal?”L Lillfinnen1 skrev:
Har sommarvistelse i Falkenberg och kan här varmt rekommendera Gasolgubben. Fyller tuben på direkten och tar bara betalt för vad som går åt. Kostar just nu 32 kr kilot. Jag fyller innan gasolen tar slut och behöver aldrig överraskas av tom tub. Bra pris och smidigt på alla sätt. Hittar du ett företag i din närhet som fyller på tuber rekommenderar jag den lösningen.E Einie skrev:Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Har aldrig stått så länge någon gång, varken när jag behövt göra retur själv eller hämta gasol. Bauhaus har valt det "systemet" utav olika orsaker, man får nog acceptera deras system eller helt enkelt åka någon annanstans där man upplever servicen bättre, tror att det hjälper föga att gnälla på det i något annat forum än hos Bauhaus...E Einie skrev:Ända tills du har otur en dag och kommer in och framför dig i kön står fem människor. Var och en med ett ärende på 5-10 minuter för diverse returer, reklammationer, prisgarantiärenden, hyrmaskiner eller något annat random. Samtidigt som det står ledig personal i vanliga kassor och bara hänger. Menar du att du glatt kommer acceptera att stå där i kön 30-60 minuter enbart för att få köpa en flaska gasol? Och inte undra ”men varför får jag inte betala i kassorna bakom där det dräller av ledig personal?”
Poängen var inte att gnälla utan att söka råd rörande alternativ och samtidigt berätta för andra så att de kan undvika Bauhaus om de önskar slippa risken för detta. Tycker att trådens alla bidrag uppfyllt båda kriterierna över förväntan. När det kommer till huruvida Bauhaus väljer att förbättra sin verksamhet baserat på kundfeedback och förbli konkurrenskraftiga struntar jag fullständigt i om de gör det eller inte. Och jag tänker absolut inte vända mig dit och slösa ännu mer av min tid och energi för att gratis hjälpa dem bli bättre. De får gärna anlita mig som verksamhetutvecklingskonsult dock 😉L Lillfinnen1 skrev:Har aldrig stått så länge någon gång, varken när jag behövt göra retur själv eller hämta gasol. Bauhaus har valt det "systemet" utav olika orsaker, man får nog acceptera deras system eller helt enkelt åka någon annanstans där man upplever servicen bättre, tror att det hjälper föga att gnälla på det i något annat forum än hos Bauhaus...
Det är bra att vi har olika upplevelser av Bauhaus , finns både plus & minus och på många olika sätt mellan varuhusen...och som tur är fins det fler gasolleverantörer att använda sig av..E Einie skrev:Poängen var inte att gnälla utan att söka råd rörande alternativ och samtidigt berätta för andra så att de kan undvika Bauhaus om de önskar slippa risken för detta. Tycker att trådens alla bidrag uppfyllt båda kriterierna över förväntan. När det kommer till huruvida Bauhaus väljer att förbättra sin verksamhet baserat på kundfeedback och förbli konkurrenskraftiga struntar jag fullständigt i om de gör det eller inte. Och jag tänker absolut inte vända mig dit och slösa ännu mer av min tid och energi för att gratis hjälpa dem bli bättre. De får gärna anlita mig som verksamhetutvecklingskonsult dock 😉
tror inte dom vill ha en karenE Einie skrev:Poängen var inte att gnälla utan att söka råd rörande alternativ och samtidigt berätta för andra så att de kan undvika Bauhaus om de önskar slippa risken för detta. Tycker att trådens alla bidrag uppfyllt båda kriterierna över förväntan. När det kommer till huruvida Bauhaus väljer att förbättra sin verksamhet baserat på kundfeedback och förbli konkurrenskraftiga struntar jag fullständigt i om de gör det eller inte. Och jag tänker absolut inte vända mig dit och slösa ännu mer av min tid och energi för att gratis hjälpa dem bli bättre. De får gärna anlita mig som verksamhetutvecklingskonsult dock 😉
Haha, nej det tror inte jag heller! Bauhaus är inte ett företag som bryr sig särskilt mycket om kundupplevelsen i någon av sina system och processer i verksamheten. Och ännu mindre om feedback från kunder. De skulle inte fatta hur illa en sådan här tråd är för deras varumärke ens om jag lade ner en heldag på att förklara för dem.M maria01 skrev:
Du kan säkert få jättebra service på Bauhaus, men då får du så klart vara beredd att betala nån krona mer för det du handlar. Som exempel kan dom ha en anställd som sitter en kur vid sidan av gasolförrådet och ger en fantastisk service.E Einie skrev:Haha, nej det tror inte jag heller! Bauhaus är inte ett företag som bryr sig särskilt mycket om kundupplevelsen i någon av sina system och processer i verksamheten. Och ännu mindre om feedback från kunder. De skulle inte fatta hur illa en sådan här tråd är för deras varumärke ens om jag lade ner en heldag på att förklara för dem.
Men som vanligt skall det gnällas, man söker det billigaste och missar det där med att anställd personal som står för servicen medför ökade kostnader som läggs på priset för varorna.