570 410 läst · 3 373 svar
570k läst
3,4k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Lyser inte alls.. men jag provar att begära ny slingsignal. Så får vi se om det hjälper..E etompau skrev:
DET LÖSTE PROBLEMET. Så det var bara att begära ny slingsignal, hade inte en tanke på det. Har aldrig lämnat in den förut, men tycker ju nog att dom kunde nämnt det när jag hämtade den. Men överraskar mig inte, lämnade in den i februari för kass hjulmotor, fick hem den idag.. auktoriserad husqvarna verkstad, men jag är inte så nöjd med deras kundbemötande. Gick inte att få tag i dom, och dom kunde aldrig lämna besked när den skulle vara färdig. Så dit kommer den aldrig på rep igen..S svetsnisse skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur skulle ni tro att jag ska ställa in yttäckning, jag förstår inte hur jag ska tänka. Har inte testat något än iofs.
Problemet är att det som är rödstreckat har klippts mindre, och det är mest i mitten som ni ser på tjockleken på sträcken.
Den gula fyrkanten är laddstation och gula sträcket är guidekabeln.
Gräsmattan är 135 kvadrat.
Tack på förhand.
PS. Det är ingen som har ett hus/garage till Gardena Sileno City till salu billigt?
M MickePettersson skrev:[bild] Hej,
Hur skulle ni tro att jag ska ställa in yttäckning, jag förstår inte hur jag ska tänka. Har inte testat något än iofs.
Problemet är att det som är rödstreckat har klippts mindre, och det är mest i mitten som ni ser på tjockleken på sträcken.
Den gula fyrkanten är laddstation och gula sträcket är guidekabeln.
Gräsmattan är 135 kvadrat.
Tack på förhand.
PS. Det är ingen som har ett hus/garage till Gardena Sileno City till salu billigt?
Sätt kanske 50-60 % med startpunkt längst bort på guiden.
Resterande % startar från laddstationen.
Hur länge har du haft klipparen i drift? Efter x antal dagar så ska den har tuggat sig över hela området.
Min klippare kan stanna helt random på gräsmattan och indikera att batteriet är tomt. Det är inget funktionsfel med laddstationen. Däremot har all uppkoppling med appen försvunnit.
Jag har provat med ett nytt batteri och startat om både klipparen och smart-gateway:en
Någon som har upplevt detta?
Känns som om felet kom i och med uppdateringen som Gardena ville jag skulle göra.
Jag har provat med ett nytt batteri och startat om både klipparen och smart-gateway:en
Någon som har upplevt detta?
Känns som om felet kom i och med uppdateringen som Gardena ville jag skulle göra.
Hej,E etompau skrev:
Jag fattar ingenting
Vad skulle du föreslå att jag sätter område 1, 2 och 3 på?
Nu testar jag 10%, 80%, 10%.
Jag har kört förra sommaren och märkte inte av det, kanske lite...
I år har jag kört en månad, varje dag...
Det är inte nödvändigt att programmera alla startpunkter. Med en så liten tomt lär det räcka med en startpunkt längst bort på tomten. Resterande starter sker vid laddstationen.M MickePettersson skrev:
Slumpen bestämmer sedan var den hamnar och klipper.
Om det funkade förra året så ska det väl funka detta år också.
Det tycker jag med, väldigt underligt detta...E etompau skrev: