1 794 522 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Testade en biltvätt, sådär är väl intrycket hittills, dels är det ju rätt svagt tryck och flöde, nu när man är van vid tvättstationerna och dels verkas skumfunktionen funka dåligt. Det blir inget riktigt skum utan rengöringsmedlet mer rinner ur, dessutom går det åt hela flaskan, rätt mycket, på väldigt kort tid. Kan vara användarfel men svårt att se vad jag kan göra annorlunda, någon som har något tips?V Vardagsrum skrev:
Vad har den för arbetstryck påstår dem?D djac skrev:Testade en biltvätt, sådär är väl intrycket hittills, dels är det ju rätt svagt tryck och flöde, nu när man är van vid tvättstationerna och dels verkas skumfunktionen funka dåligt. Det blir inget riktigt skum utan rengöringsmedlet mer rinner ur, dessutom går det åt hela flaskan, rätt mycket, på väldigt kort tid. Kan vara användarfel men svårt att se vad jag kan göra annorlunda, någon som har något tips?
Det där med skum är en hel vetenskap och det görs stora ansträngningar av många för att få fram ett skum liknande raklödder i konsistens.. Sök på ”snow foam” så hittar du säkert tillsatser man kan köpa eller bygga, så kan det säkert bli bättre. Själva rengöringsmedlet är viktigt också för att det ska löddra, så prova andra märken är ett annat tips.
Ett annat tips (som du kanske redan har provat) är att kolla i manualen, läs igenom allt så kanske du hittar något matnyttigt. Ibland finns det enkla felsökningsscheman också.
Kan nämna att min Kärcher K7 inte imponerar allt för mycket när man lägger ut rengöringsmedel direkt från maskinen och den upplever jag också som ganska ”törstig”. Har inte provat ett särskilt bilmedel till den dock.
Om någon har nytta av infon, så hörde jag från en kompis som var i Mariestad precis att det fanns 8 robotgräsklippare kvar i affären där
Köpt men inte använt än. Jag hoppades att handtaget från min gamla skulle passa men det gör det inte. Snabbfäste nu, skruvfäste på den gamla. Främre gamla lansen passar i nya handtaget.V Vardagsrum skrev:
Rörrensarslangen passar också.
/Höghus
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Köpte grensågen för ett par år sedan, funkar hyfsat bra lite vinglig bara MEN nu sågade jag ett par grenar och sågj....en läcker kedjeoljan så infernaliskt att hela stången och mina händer å handskar blev helt nerkladdade
Hände med min första också
Tyvärr hittade jag inte kvittot.
Försökte laga själv men fick aldrig någon ordning på det.
Tyvärr hittade jag inte kvittot.
Försökte laga själv men fick aldrig någon ordning på det.
hsd skrev:
Ang. den röjsågen, så är jag nöjd hittills, den har fått tugga rejält med veketåg och den går länge på två 8Ah-batterier. Får se hur den står sig under de 5 år som garantin gällerLevaLivet skrev:
Dock går den ner i varvtal när den känner att den inte får jobba hårt (läs: när man lyfter upp den och letar efter nästa ställe att köra på). När man kör in den i sly/gräs, så varvar den upp igen.
En rätt vettig funktion som jag förstår hur de tänkte kring när de implementerade den, men kräver att man vänjer sig lite med arbetssättet.
Klipper/slår/fräser gör den iaf utmärkt! Utöver veketåg så har jag dragit ner ett gäng självsådda alar med stam på ~5cm utan minsta besvär. Tyckte att den gick väldigt varm längst nere efter en tids körning dock. Iofs blir bensinsågar varma också, men jag gillar inte värmeutvecklingen.
Har hittat en fettpunkt på den, såg inget i manualen om det dock (kanske inte har läst den uppifrån och ner). Men tryckte in fett där precis, får se om det gör någon skillnad på värmeutvecklingen.
Kikar ni lite på bilden så ser ni nog fettpunkten
Någon som hittat nåt i manualen kring smörjning/fett..?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns en rad olika adapters har jag sett på bygg/gubbvaruhusen, kanske någon funkar till handtaget från din gamla tvätt..?Höghus skrev:
Använd vanlig rapsolja till kjedjan, det är inte så otrevligt som mineralolja på handskar och händerhsd skrev: